Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
mavassie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben onlangs door frustratie overgestapt van T-mobile naar Vodafone, met vertrouwen dat Vodafone sneller met de e-sim zou komen dan T-mobile. Helaas is dit niet het geval en is T-mobile nu sneller met de release. Helaas nog niet met de Apple Watch. Ik hoop daarom dat Vodafone dit zsm gaat ondersteunen. Ander ben ik toch van plan weer terug over te stappen. Jammer dit!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
mavassie wrote:
Helaas nog niet met de Apple Watch.

De kans bestaat dat je dan weer een nieuw abonnement moet afsluiten voor je Horloge.
Ga je dat dan echt doen? Alleen voor je Watch dan een abonnement er bij nemen?
(ze zullen vast wel weer een verdien model eruit willen halen - ik heb het daar echt niet voor over hoor)
mavassie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Energieboy wrote:

mavassie wrote:
Helaas nog niet met de Apple Watch.
De kans bestaat dat je dan weer een nieuw abonnement moet afsluiten voor je Horloge.
Ga je dat dan echt doen? Alleen voor je Watch dan een abonnement er bij nemen?
(ze zullen vast wel weer een verdien model eruit willen halen - ik heb het daar echt niet voor over hoor)


Nee hoor, dat is niet nodig. Je kunt met Apple Watch je huidige abbo gebruiken. Deze technologie is wel in staat om twee sims op het zelfde abbo te laten gebruiken. Dual sims is veel handiger in te stellen met een e-sim.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dual Sim is gemaakt om op 1 apparaat te gebruiken en niet twee. Het zou mij dan ook heel erg verbazen dat je je Dual Simkaart kan gebruiken op 2 apparaten tegelijk. Dan moet je een Multi Simkaart hebben.

Dat het allemaal nog niet zo makkelijk is, merken we nu wel bij TM. Want die heeft het alleen voor de iPhone en niet voor de watch. Zal mij benieuwen hoe dat straks gaat verlopen.

Maar goed, het werkt in Nederland nog niet voor de Watch, bij welke provider. Dus ik kan er nog geen zinnig woord over zeggen en dus al helemaal niet hoe het moet werken. Wacht nog wel even af.
hko85

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou Vodafone, kom op met je nieuws. Over een paar weken komt m'n nieuwe iPhone zodat ik mijn zakelijke en persoonlijke nummer kan combineren op 1 toestel. De vraag is... blijft dat bij Vodafone? Time is ticking!
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Vodafone,
Is er inmiddels wat voortgang wat betreft de E-Sim? Er zijn steeds meer klanten die er om vragen. Laat a.u.b. even wat van jullie horen? Alvast bedankt. :sleeping:
RoelFavier

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Beveiliging was in eerste instantie de reden om niet aan de eSIM te beginnen maar deze is prima te beveiligen met tweestapsverificatie zoals T-Mobile nu ook doet. Ik zie geen reden meer voor andere aanbieders om het gebruik van de eSIM niet uit te rollen. Het enige wat ik lees is dat mensen willen overstappen naar T-Mobile zodat ze er wel gebruik van kunnen maken wat begrijpelijk is. Kortom, Vodafone kan hierdoor alleen maar klanten verliezen. Als Vodafone aangeeft wanneer we het kunnen verwachten zal dit al een hoop mensen op andere gedachten brengen. Dus Vodafone........ wanneer??
iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
RoelFavier wrote:
Beveiliging was in eerste instantie de reden om niet aan de eSIM te beginnen maar deze is prima te beveiligen met tweestapsverificatie zoals T-Mobile nu ook doet. Ik zie geen reden meer voor andere aanbieders om het gebruik van de eSIM niet uit te rollen. Het enige wat ik lees is dat mensen willen overstappen naar T-Mobile zodat ze er wel gebruik van kunnen maken wat begrijpelijk is. Kortom, Vodafone kan hierdoor alleen maar klanten verliezen. Als Vodafone aangeeft wanneer we het kunnen verwachten zal dit al een hoop mensen op andere gedachten brengen. Dus Vodafone........ wanneer??

Dit dus,... ik sta op punt om te gaan verlengen, maar als Vodafone tegen die tijd (nog) geen esim heeft, of duidelijkheid (als in een datum), dan stap ik over naar T-Mobile (en ik zal niet de enige zijn)...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gelijk heb je iMars.
Als je het bij het ene bedrijf niet kunt krijgen en je wilt het wel heel graag, dan is overstappen een mogelijkheid.
Zou ik dan ook gedaan hebben, als ik het echt nodig heb. Maar dat heb ik nog niet omdat ik nog geen eSIM telefoon heb. Dus ik wacht nog rustig af 🙂
Rebelli

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oftewel er is nog geen duidelijkheid wanneer Vodafone met de esim komt. Terwijl het al beschikbaar is bij de concurrent T-mobile.
Jammer dat Vodafone achterblijft. Toch maar overstappen?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Rebelli wrote:
Oftewel er is nog geen duidelijkheid wanneer Vodafone met de esim komt. Terwijl het al beschikbaar is bij de concurrent T-mobile.
Jammer dat Vodafone achterblijft. Toch maar overstappen?

Overstappen kan je altijd doen, het is maar wat je wilt.

En ik mag hier de vergelijking nooit maken, maar doe het toch. Mensen die geen ING hadden maar wel Apple Pay wilden gaan gebruiken, zijn er een aantal van overgestapt omdat het dan wel kan. En nu blijkt dat Rabobank en ABN Amro bank ook komen met Apple Pay. Geduld hebben en dan komt eSIM bij Vodafone ook. Maar als je geen geduld hebt, dan zou ik er zeker over nadenken om over te stappen. Let wel op, als je nu eventueel een combi deal hebt met Ziggo, dan komt deze te vervallen!
lauritencate

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vodafone wanneer komt de ESIM?? Geef een datum, dan weten de mensen waar ze aan toe zijn en of het het wachten waard is. Anders gaat het overstappen worden voor mij.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Dit is de reactie van Steven Vodafone op een andere topic eSIM vraag:
Helaas is er nog niks bekend over de e-sim en wanneer de e-sim bij ons gaat komen
C10

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van mij mogen ze er ook vaart achter zetten. Mensen gaan overstappen. De techniek is r heus wel. Doelgroep afnemers en producten ook.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Vodafone,
Is er inmiddels wat voortgang wat betreft de E-Sim? Er zijn steeds meer klanten die er om vragen. Laat a.u.b. even wat van jullie horen? Alvast bedankt. :sleeping:
iMars

Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Energieboy wrote:

Rebelli wrote:
Oftewel er is nog geen duidelijkheid wanneer Vodafone met de esim komt. Terwijl het al beschikbaar is bij de concurrent T-mobile.
Jammer dat Vodafone achterblijft. Toch maar overstappen?
Overstappen kan je altijd doen, het is maar wat je wilt.

En ik mag hier de vergelijking nooit maken, maar doe het toch. Mensen die geen ING hadden maar wel Apple Pay wilden gaan gebruiken, zijn er een aantal van overgestapt omdat het dan wel kan. En nu blijkt dat Rabobank en ABN Amro bank ook komen met Apple Pay. Geduld hebben en dan komt eSIM bij Vodafone ook. Maar als je geen geduld hebt, dan zou ik er zeker over nadenken om over te stappen. Let wel op, als je nu eventueel een combi deal hebt met Ziggo, dan komt deze te vervallen!


Voor een paar euro meer heb je al dubbele data bij t-mobile, geen reden om te blijven.

Ik heb destijds een extra ING rekening genomen om gebruik te kunnen maken van Apple Pay. Kost maar 1,55 per maand.

Ruud001 wrote:
Hoi Vodafone,
Is er inmiddels wat voortgang wat betreft de E-Sim? Er zijn steeds meer klanten die er om vragen. Laat a.u.b. even wat van jullie horen? Alvast bedankt. :sleeping:


Geloof me, er is zeker weten meer informatie. Alleen niet voor het publiek ?

Eind van de maand verloopt mijn abo en als Vodafone dan nog geen esim heeft, of geen duidelijkheid, ben ik over naar t-mobile.
Robbie79

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Esim for all!

maar even serieus.. Het wachten duurt langgggg....
mavassie

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Is het er nu nog niet? Jeetje wat gaat het hier traag. Kom op Vodafone, waar blijft die esim?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan helaas nog geen ander antwoord geven dan het antwoord wat ik voorheen al heb gegeven. Er is helaas nog niet bekend wanneer er bij Vodafone de esim uitgerold gaat worden.
Zodra ik meer weet, dan zal ik dit zeer zeker laten weten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
He wat jammer toch Steven.
Je weet dus nog niet wanneer het uit komt. Oh oh, het blijft maar spannend hoor 🙂
Het is net Sinterklaas, het pakje ligt er al wel maar nu wachten tot Vodafone het gaat neerleggen.

Bedankt voor je antwoord, we wachten geduldig verder :sunglasses:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic