Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Harto003

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Niet zo snel..... sinds eSim (weer) bestaat vraag ik al aan Vodofone, zowel in NL als in PT wanneer zij ermee komen. Dat is al bijna twee jaar. Tot nu toe alleen onzin antwoorden gehad met als meest belachelijke: er is geen vraag naar. Ze wachten gewoon op elkaar en Vodafone heeft ditmaal verloren om als eerste te zijn. Dat vind ik niet erg, de nonsens tot nu toe wel. () FYI tot 1994 waren alle telefoons voorzien van “eSim” en was de Simkaart een verkoopargument om over te stappen van atf3 naar GSM. Libertel (nu vodafone) was er als de kippen bij om klanten af te pakken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Harto003 wrote:
Niet zo snel..... sinds eSim (weer) bestaat vraag ik al aan Vodofone, zowel in NL als in PT wanneer zij ermee komen. Dat is al bijna twee jaar. Tot nu toe alleen onzin antwoorden gehad met als meest belachelijke: er is geen vraag naar. Ze wachten gewoon op elkaar en Vodafone heeft ditmaal verloren om als eerste te zijn. Dat vind ik niet erg, de nonsens tot nu toe wel. () FYI tot 1994 waren alle telefoons voorzien van “eSim” en was de Simkaart een verkoopargument om over te stappen van atf3 naar GSM. Libertel (nu vodafone) was er als de kippen bij om klanten af te pakken.

Maar het is nu net 3 dagen in Nederland. Dat je al misschien vaker hebt gevraagd, dat zal. Maar het is net in Nederland en geef ze, of gun ze, nog even een maandje. Als je dan nog niets hebt gehoord, dan kan ik me ook voorstellen dat je over wilt gaan. Maar dat is mijn mening he, doe vooral wat je graag zelf wilt :stuck_out_tongue_winking_eye::wink:

Libertel klanten af pakken?? (en ja, ik heb Libertel zelf vroeger ook gehad, oeps... ben ik oud nu zeg) :zipper_mouth:
Klanten konden in die tijd overstappen als ze dat wilden doen. Dat hebben ze gedaan, daar heeft Libertel toen verder niets geks gedaan. Dit doet nu TM toch ook? Dan kan je nu ook zeggen dat TM klanten afpakt. :scream:

We zullen wel zien wat Vodafone doet. Ben zelf ook een iPhone fan en wil ook erg graag een eSIM maar wacht toch totdat Vodafone het gaat aanbieden. En dit jaar een nieuw toestel, misschien zit het er dan wel bij. Zou helemaal super en geweldig zijn :hugging:
JuulJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Energieboy wrote:

Klanten konden in die tijd overstappen als ze dat wilden doen. Dat hebben ze gedaan, daar heeft Libertel toen verder niets geks gedaan. Dit doet nu TM toch ook? Dan kan je nu ook zeggen dat TM klanten afpakt. :scream:


T-mobile kan geen klanten afpakken als Vodafone gewoon had ingespeeld op de vraag. Na 2 jaar onzin redenen aan te moeten horen, is er eindelijk een optie op de markt.

En als het je dan nog niet eens eens lukt, om binnen 3 dagen je klanten eindelijk van informatie te voorzien... Is het vooral aan Vodafone zelf te wijten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
JuulJ wrote:

Energieboy wrote:
Klanten konden in die tijd overstappen als ze dat wilden doen. Dat hebben ze gedaan, daar heeft Libertel toen verder niets geks gedaan. Dit doet nu TM toch ook? Dan kan je nu ook zeggen dat TM klanten afpakt. :scream:
T-mobile kan geen klanten afpakken als Vodafone gewoon had ingespeeld op de vraag. Na 2 jaar onzin redenen aan te moeten horen, is er eindelijk een optie op de markt.

En als het je dan nog niet eens eens lukt, om binnen 3 dagen je klanten eindelijk van informatie te voorzien... Is het vooral aan Vodafone zelf te wijten.

Dat kan je nu zo wel zeggen maar je weet niet wat er met Apple is afgesproken. Net zoals Apple Pay met ING. Andere banken willen misschien wel maar kunnen nog niet.

Dat is misschien ook zo met de eSIM. Je weet het niet, dus afwachten, dat is alles wat je kan doen. Dat andere providers niet hun afspraken op tafel leggen is natuurlijk te begrijpen en zullen ze hier echt niet delen op de community.

Maar het is makkelijk wijzen en zeggen dat men het niet goed doet. Heb geduld, je hebt nu 2 jaar moeten wachten, dan kan er ook nog wel een maand bij, of misschien wel 2. Lukt dat niet, stap je toch gewoon over.

Dit zal een discussie zijn waar we nooit uit komen. De een denkt dit en de ander denkt dat. Geeft niets, want dat maakt het altijd interessant. Afwachten, dat is wat we kunnen doen, meer niet. Ja, overstappen ?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Sorry Energieboy maar Als Vodafone gewoon aan zou geven hoe ver ze er mee zijn, scheelt dat een hoop geklaag op dit en andere fora. Ik ben vanaf dag 1 bij Libertel (nu Vodafone) begonnen, maar begin nu ook te twijfelen of ik volgende maand blijf, of toch ga switchen. Het wachten duurt nu al zo lang...:persevere:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Jurrienv wrote:
Damn eindelijk komt t-mobile met de esim, werkt het nog niet voor de apple watch! wat een sof! Daar ging het mij nou net om!

Jurrienv Daar gaat het mij ook om. Balen dat het nog niet werkt, maar in ieder geval geeft T-Mobile wel aan dat ze er mee bezig zijn en het wel gaan ondersteunen. Dat is al meer dan Vodafone ooit heeft gedaan. Blijkbaar is T-Mobile wel klaar voor de Future die zo Exciting is.:joy:
En hier kun je weer niks anders doen dan wachten, wachten en nog eens wachten, tot we oud en grijs zijn.:sleeping:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Volgens mij heeft Steven hier al vaker een melding gemaakt.
En hij heeft aangegeven dat als hij meer weet dat het dan hier geplaatst zal worden. Het lijkt me dan dat Vodafone nog niets zegt en hij dus ook geen informatie kan geven. Wat mooi, ik was ook vanaf het begin bij Libertel en was er altijd super tevreden over. Daarna even uit geweest naar TM maar toch weer terug naar Vodafone 🙂

Hoe dan ook, wachten is wat we moeten doen en als Vodafone iets nieuws heeft te vertellen dan zal Steven dit ook doen op de community. Mooier kan ik het niet maken, Vodafone denk ik ook niet 😉
Gillosh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wij wachten al een jaar en geen 3 dagen???? Ik ben tevreden met vodafone, maar nu merk ik dat vodafone weinig moeite doet voor haar klanten. Bij ons thuis 1 ziggo en 3 vodafone abonnementen en als ik weg ben zijn ze allemaal weg. Dus hoop dat vodafone gas geeft.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jawel, daar komt het bericht wat Steven al eens heeft geschreven:
Vodafone bekijkt de veiligheid en komt daarom nog niet met de eSIM

Hij schreef: begrijp mij niet verkeerd. Ik zie ook graag dat de e-sim uitgerold wordt en wacht net zoals jullie op een antwoord. Ht heeft zeer zeker te maken met een stukje veiligheid en systemen. Daarnaast spelen er ook nog andere factoren mee.


En ja hoor, nog geen week later, dat de eSIM uit komt bij TM, komt dit bericht:
Hackers kunnen 06-nummer makkelijker overnemen door komst van Digitale simkaart (eSIM)

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4827171/esim-sim-swapping-06-nummer-overnemen-hacken
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En natuurlijk is er ook wat te zeggen over de huidige SIMkaart.
Maar ik blijf dan toch nog even liever bij Vodafone met mijn SIMkaartje :sunglasses::blush:
Euca

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wacht ook sinds de komst van de Iphone met E-sim op een provider die deze dienst aanbied. Aangezien ik al jaren bij Vodafone zit had ik gehoopt dat Vodafone een early adapter zou zijn. In andere Europese landen bied Vodafone dit wel aan. Nu zijn er inmiddels twee providers in Nederland die wel e-sim aanbieden, T-mobile en Truefone. Mijn telefoon moet dringend worden vervangen en ik wil niet langer met 2 telefoon rondlopen, dus ik vrees dat ik, na ruim 15 jaar Vodafone toch moet gaan overstappen. Erg jammer.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Om eerlijk te zijn, schrok ik wel van de berichten gisteren in de media. De e-sim zou heel makkelijk te hacken zijn. Dat vind ik toch wel een belangrijk puntje! Veiligheid van gegevens vind ik persoonlijk erg belangrijk!

Euca Je zou ook voor een Samsung toestel kunnen gaan. In de S en Note serie kun je 2 simkaarten stoppen. Hierdoor heb je een telefoon met 2 telefoonnummers.
h.charkaoui

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Steven wrote:
Om eerlijk te zijn, schrok ik wel van de berichten gisteren in de media. De e-sim zou heel makkelijk te hacken zijn. Dat vind ik toch wel een belangrijk puntje! Veiligheid van gegevens vind ik persoonlijk erg belangrijk!

Euca Je zou ook voor een Samsung toestel kunnen gaan. In de S en Note serie kun je 2 simkaarten stoppen. Hierdoor heb je een telefoon met 2 telefoonnummers.



Hi Steven,

dit heeft te maken, met het beveiligen van je account, omdat nog geen 1 provider in NL nog geen 2 staps vertificatie heeft, het heeft
met persoon zelf te maken, die niet goed zijn account heeft beveiligt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
h.charkaoui wrote:

Steven wrote:
Om eerlijk te zijn, schrok ik wel van de berichten gisteren in de media. De e-sim zou heel makkelijk te hacken zijn. Dat vind ik toch wel een belangrijk puntje! Veiligheid van gegevens vind ik persoonlijk erg belangrijk!

Euca Je zou ook voor een Samsung toestel kunnen gaan. In de S en Note serie kun je 2 simkaarten stoppen. Hierdoor heb je een telefoon met 2 telefoonnummers.

Hi Steven,

dit heeft te maken, met het beveiligen van je account, omdat nog geen 1 provider in NL nog geen 2 staps vertificatie heeft, het heeft
met persoon zelf te maken, die niet goed zijn account heeft beveiligt.

Dus blijft het een zeer onveilige manier.
Een provider zou dit voor moeten zijn en zorgen dat het niet zo makkelijk is om over te stappen. Ook niet als mensen je wachtwoord hebben.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Kan allemaal wel zo zijn. Maar dit speelt al jaren. Zo'n 2-3 jaar!!! Er wordt gewoon gespeeld met de klanten van de providers, door ze iedere keer aan het lijntje te houden en de E-sim voor zich uit te schuiven. Nu weer onder de noemer van veiligheid. Wat is het volgende excuus? Begin wel het vertrouwen zo te verliezen. En dat is niet alleen bij Vodafone. Maar de macht van alle providers.:thinking:
h.charkaoui

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb zelf ook esim bij tmobile, maar ik ervaar die problemen niet, dus heeft zelf met persoon te maken en niet, met de provider ?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
h.charkaoui Dat klinkt goed. Tja, ik wacht het nog even af. Zou het graag willen voor mijn Apple watch. Maar dat werkt bij T-mobile ook nog niet. Hoop dat er nu snel iets gaat komen, waar dan ook.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ruud001 helemaal mee eens. Dit dient goed geregeld te worden voordat het uitgerold wordt. Het is natuurlijk afhankelijk van welk wachtwoord er ingesteld wordt. Daarnaast vind ik dat er wel een extra controle op moet zitten in verband met de veiligheid.
Olofg

Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Vodafone stelt ons geduld wel op de proef. Ik wacht nog een maandje en dan neem ik de bene als ze niet meekunnen met de moderne techniek anno nu

Steven hoe staat het ervoor bij vodafone
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Olofg wrote:
Vodafone stelt ons geduld wel op de proef. Ik wacht nog een maandje en dan neem ik de bene als ze niet meekunnen met de moderne techniek anno nu

Steven hoe staat het ervoor bij vodafone

Steven is met vakantie, dus die kan je daar niet verder mee helpen op dit moment.
Voorlopig blijft Vodafone nog stil tot ze gaan melden dat het veilig is en dat ze er mee online komen. Zolang je daar nog niets van hebt vernomen via een pers bericht of via aankondiging op de website, is er nog geen eSim bij Vodafone.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic