Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Snap ik Ruud001! Maar ik was aan het testen voor Vodafone Community Rewards. Vandaar dat ik je een aantal likes heb moeten geven.
Daarnaast is het aandacht voor de e-sim.
Jurrienv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ook ik zou heel, heel, graag de Esim ondersteuning bij Vodafone ingevoerd zien! Dit omdat ik dan eindelijk mij applewatch 4G ook in NL gewoon volledig zou kunnen gebruiken! Dus......
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yes, nog meer eSim gebruikers 🙂
Jawel, we gaan nog een petitie tekenen hier straks 😛
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Jurrienv Welkom bij de strijders voor de E-Sim. Laat regelmatig wat horen en misschien gaat Vodafone ooit een keer meewerken aan de Future. Want ze zeggen dat die exciting is. ?
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Vodafone,
Hier weer even een reminder voor jullie. Schiet het al op met het activeren van de e-sim bij jullie? Zou dit toch graag op korte termijn gerealiseerd willen zien. Alvast bedankt.
Want, de Future is exciting! Ready????
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Vodafone,
Hier weer even een reminder voor jullie. Schiet het al op met het activeren van de e-sim bij jullie? Zou dit toch graag op korte termijn gerealiseerd willen zien. Alvast bedankt.
Want, de Future is exciting! Ready???? :thinking:
Jsim

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Van de eSim wordt steeds gezegd dat er weinig vraag naar is en dat mensen daarmee makkelijk zouden kunnen wisselen van provider. Wat een onzin, mensen kiezen gewoon het goedkoopste abonnement.

Is dit argument al benoemd ?!?!
Echter steeds meer bedrijven hebben een bring-your-own-device policy waarbij de medewerkers hun eigen laptop of telefoon ook voor het werk gebruiken. Lijkt mij ideaal om de iPhone hiervoor dubbel in te zetten: werk (sim) en privé (eSim). Nu loop ik met twee toestellen rond. Er moeten toch meer mensen zijn die op dat idee komen ?

Ik zit echt te wachten tot Vodafone of een andere provider met e-sim komt !
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Jsim

Ik weet niet hoe je aan de informatie komt dat voor de e-sim steeds gezegd wordt dat er weinig vraag naar is en dat mensen daarmee makkelijk zouden kunnen wisselen van provider. Wat een onzin, mensen kiezen gewoon het goedkoopste abonnement.

Het stukje weinig vraag klopt niet. Het stukje wisselen van provider wordt daar mee wel makkelijker gemaakt omdat er geen simkaarten voor nodig zijn. Daarnaast zijn er natuurlijk ook een aantal andere aspecten wat de e-sim aantrekkelijk maken. Denk eens aan het buitenland. Even snel wisselen van provider omdat een andere provider een betere dekking heeft om vervolgens in een ander land weer terug te switchen. Het werken op meerdere apparaten. Ik heb gelezen dat Apple bezig is om te kijken of het mogelijk is om gebruik te maken van een Dual sim. Hiermee kun je 2 simkaarten in een toestel stoppen. Dit is iets wat al langer kan bij Android (ik maak hier ook gebruik van en het werkt super).
Zo zijn er nog een aantal voordelen van de e-sim.

Echter zoals ik hier ook al eerder aangegeven heb is het niet zo makkelijk om het uit te rollen. Andere Vodafone landen hebben deze technologie wel al. Alleen werken zij met andere systemen dan dat wij dit doen. Daardoor kunnen we ook niet zomaar de technologie overnemen. Het moet absoluut werken met onze systemen. Daarnaast is veiligheid van groot belang. Denk hierbij aan bijvoorbeeld als een toestel gestolen wordt of verloren is. Nu kunnen wij eenvoudig de simkaart blokkeren waardoor er geen kosten gemaakt kunnen worden. Zo zijn er nog een aantal veiligheidsaspecten waar het aan moet voldoen. Natuurlijk wordt er ook gekeken naar de kosten voor de E-sim en de vraag hierna. Zo zijn er nog een aantal punten waar naar gekeken wordt.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Steven Helemaal waar. Veiligheid voor alles. En het moet wel goed functioneren, mee eens. Dan maar gewoon een beetje haast ermee maken. Maak er een prioriteit van Vodafone! Straks ben je te laat en loop je achter de feiten aan. En dan bedoel ik dat andere providers je voor zijn...
Dus kom op, tempo ermee. Dit "slow down"spelletje spelen jullie nu al een paar jaar. :sleeping:
Morfe

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Begrijp niet waarom de ondersteuning van eSim zo lang op zich moeten laten wachten overal ter wereld lukt het providers wel om dit te lanceren. https://support.apple.com/en-us/HT209096
waarom kan Vodafone dit maar niet lanceren?

wellicht zelfde reden waarom ze ineens met Vodafone Red ook geen multisim meer kunnen/willen ondersteunen maar wel dualsim? Of andersom? Beetje jammer dat je 3G apparaten alleen nog maar kan tetheren. #fail?

groeten, Debbie
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Morfe wrote:
wellicht zelfde reden waarom ze ineens met Vodafone Red ook geen multisim meer kunnen/willen ondersteunen maar wel dualsim? Of andersom? #fail?

Deze info wil ik wel even anders informeren want Vodafone Red abonnementen kan iedereen WEL een Multi Data Sim aanvragen! Er staat op de Website: Je kunt Multi Data Sim aanvragen voor alle aangesloten Red abonnementen, behalve voor Red Together en Red Together Extra.

Dus je informatie klopt half, als ik zo vrij mag zijn om daar iets over te zeggen :sunglasses:


En wat betreft de eSim, goede vraag. Geen idee waarom Nederland nog niet bezig is met de eSim. Want het ligt natuurlijk niet alleen bij Vodafone plat maar ook bij KPN en bij T-Mobile. Of in ieder geval, het kan ook zijn dat ze er met z'n allen wel mee bezig zijn maar dit nog niet willen communiceren? We zullen toch nog even moeten wachten maar je weet, overal waar Apple mee uit komt duurt bij ons in Nederland altijd veel langer voor we het kunnen gebruiken. Kijk maar naar de HomePod, die is er nog niet in Nederland!

Apple Pay kwam ook zomaar opeens, wie weet komt het wel in September naar Vodafone bij de nieuwe iPhone? We zullen zien en dan ook nog maar afwachten hoe ze het gaan leveren. Zeker te weten dat als Vodafone de eSim uit brengt iedereen weer gaat schrijven dat die het niet eens is met de prijzen (eenmalig of maandelijks) en dat er alleen een Abonnement eSim komt en geen Prapaid eSim. Het blijft gissen maar het is altijd goed om op deze pagina zo nu en dan Vodafone er te aan herinneren dat we het graag willen.
jdiezrequejo

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik zou ook graag e-sim zien bij Vodafone. Dit samen met de Apple watch zou de ultieme combinatie zijn. Hopelijk snel bij Vodafone!
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Het ziet er naar uit dat we nog langer moeten wachten op de E-sim.
Maar af en toe moet je dat onder de aandacht brengen. Al is het alleen hier op het Forum...:grinning:
Morfe

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Energieboy wrote:

Morfe wrote:
wellicht zelfde reden waarom ze ineens met Vodafone Red ook geen multisim meer kunnen/willen ondersteunen maar wel dualsim? Of andersom? #fail?
Deze info wil ik wel even anders informeren want Vodafone Red abonnementen kan iedereen WEL een Multi Data Sim aanvragen! Er staat op de Website: Je kunt Multi Data Sim aanvragen voor alle aangesloten Red abonnementen, behalve voor Red Together en Red Together Extra.

Dus je informatie klopt half, als ik zo vrij mag zijn om daar iets over te zeggen :sunglasses:

Het zou fijn zijn als het personeel dat de klanten helpt dit ook weten. En je daarop wijzen i.p.v. ontkennen dat het niet mogelijk is bij herhaaldelijk duidelijk navraag te doen. Zeker als je van het meest uitgebreide Red abonnement een overstap naar een nieuw Red together abonnement wordt geadviseerd. Daarnaast vind ik het uiterst klant onvriendelijk dat dit dus blijkbaar niet kan bij dit abonnement. Wat levert het Vodafone op behalve frustratie van (al jaren trouwe) klanten. De data wordt toch gebruikt.
maar je weet, overal waar Apple mee uit komt duurt bij ons in Nederland altijd veel langer voor we het kunnen gebruiken. Kijk maar naar de HomePod, die is er nog niet in Nederland!

Apple Pay kwam ook zomaar opeens, wie weet komt het wel in September naar Vodafone bij de nieuwe iPhone? We zullen zien en dan ook nog maar afwachten hoe ze het gaan leveren. Zeker te weten dat als Vodafone de eSim uit brengt iedereen weer gaat schrijven dat die het niet eens is met de prijzen (eenmalig of maandelijks) en dat er alleen een Abonnement eSim komt en geen Prapaid eSim.


Dit vind ik persoonlijk weinig te maken hebben met het uitblijven van eSim bij Vodafone en het beperken van mogelijkheden.

Het blijft gissen maar het is altijd goed om op deze pagina zo nu en dan Vodafone er te aan herinneren dat we het graag willen.


Heeft dat enig nut dan buiten jou van werk voorzien? Dit lijkt er namelijk niet op aangezien er op dit topic al ruim 4 maanden daar bijna dagelijks navraag naar gedaan wordt en er nog geen zinnig antwoord of informatie terug is gekomen.

met vriendelijke groet, Debbie
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Morfe Toch moeten we bij Vodafone steeds aandacht vragen voor de E-sim. Ook al is het misschien verspilde moeite. De aanhouder wint, alleen in dit geval bepaald Vodafone dit. De e-sim heeft ook niets met alleen Apple te maken. Er zijn ook Android telefoons die het ondrsteunen. Maar zolang Vodafone het verrekt om dit uit te brengen, zullen we moeten blijven zeuren. Het komt heus wel. Misschien ook bij Apple er op aandringen, zodat die weer naar Nederlandse providers gaan om dit aan te kaarten en misschien te bespoedigen...
Voorlopig lekker blijven zeuren op dit forum. Gezellig toch?:wink:
Morfe

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik ondersteun niet zo de term zeuren, hopelijk motiveren actie te ondernemen en eens voorop te lopen op de concurrentie ?. Of het te zien als een Unique selling point tov de toch al weinig verschillende concurrenten. Het maakt zo weinig uit bij welke provider je zit nu. In het begin was de klantvriendelijkheid en expertise van de adviseurs en het oplossen van uitdagingen voor klanten waar Vodafone het verschil maakte voor mij naar de laatste 3 jaar ervaar ik dit al niet meer zo. eSim zou een valide reden zijn om mijn volgende abonnement ook weer bij Vodafone af te sluiten. Als dat voor einde van het jaar niet duidelijk wordt overweeg ik met de nieuwe release van de iPhone na 10+ jaar toch verder te kijken.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op dit moment heeft geen een provider de e-sim.
Meer informatie dan ik hierboven al heb gegeven, heb ik dan ook niet. Zodra ik meer weet, laat ik dit hier weten.
JuulJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Steven wrote:
Op dit moment heeft geen een provider de e-sim.
Meer informatie dan ik hierboven al heb gegeven, heb ik dan ook niet. Zodra ik meer weet, laat ik dit hier weten.


Ja en dat riekt. Komt wel allemaal prima uit dat nog geen provider het in Nederland aanbiedt. Je zou bijna zeggen dat het afgesproken werk is.

De technologie wordt nu bijna in de halve wereld al 2 jaar gebruikt en zo lang zit ik er nu dus ook al op te wachten. En als ik dan hier de argumenten van je hoor... Heb ik echt het gevoel in de maling genomen te worden. Even paar van je argumenten erbij pakken.

De kostenpost moet naar gekeken worden:
Als jullie het nu eens gaan invoeren als eerste, ben je spekkoper. Fora van Tele2, KPN, T-Mobile staan ook vol met vragen en switchen naar de eerste die het aan gaan bieden. Ik heb ook zelf los een toestel gekocht i.p.v. een abonnement af te sluiten.

Veiligheid:
Voorbeeld wat aangehaald wordt: Telefoon kwijt/gestolen. En dan droog gaan beweren dat je een fysieke Sim kaart wel op afstand kunt blokkeren en een eSIM, wat niet meer dan een stukje software is.... niet? Euh right.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat leuk om te lezen hoe iedereen hier zo een theorie heeft en er over praat. Van mij mag het hoor, ik doe er net zo aan mee. Vind het juist leuk om er zo over te babbelen. Mij hoor je niet tegen spreken.

Het blijft voorlopig wel spannend wie als eerste hiermee online komt.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Vond vandaag een stukje op internet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic