Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes

Wanneer gaat Vodafone NL, net zoals Vodafone Duitsland met de E-sim beginnen?

Hallo allemaal,
Zijn jullie net zo "boos" als ik, dat Vodafone totaal geen uitleg geeft wanneer ze eens met de E-sim gaan starten? Dit spelletje wordt nu al een paar jaar gespeeld en dat moet maar eens afgelopen zijn. Hun "collega's" in Duitsland doen dit al een tijd wel. Ready for the future is Vodafone hier dus niet. En wij worden als klant gedupeerd omdat wij beperkt worden om bepaalde diensten te kunnen afnemen. Klein voorbeeld is de iPhone Xs en Xs Max. Die ondersteunen een tweede simkaart, in de vorm een gewone simkaart en als tweede de E-sim. Kunnen we hier niet gebruiken. Zou handig zijn om bijvoorbeeld werk en privé te kunnen scheiden met 1 toestel... Ander apparaat is de Apple watch series 4, die ook een E-sim kan gebruiken. Maar ook hier, helaas.
Ik hoop dat andere forum leden ook aansluiten en hun gal op een nette manier hier spuien. Hopelijk wordt Vodafone een keer wakker, en werken ze mee aan de "ready for the future".
341 Reacties 341
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Zoals je ziet, schiet het niet echt op bij Vodafone. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Klopt, en ik dacht de hele tijd, niet reageren 🙂
Maar vandaag is wel Apple Pay er door voor ING klanten.
Dus toch een beetje plezier, ja toch?!
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy Haha, Ja idd net aangezet. Nu de ESIM nog!!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yep, nu de eSIM nog :rofl::joy:
wsetten

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Vodafone, wanneer is de esimkaart beschikbaar zodat ik deze kan gaan gebruiken voor de Samsung galaxy watch LTE version?????
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas heb ik nog geen update wsetten
Marvin0o

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb een Iphone XS Max voor de dual sim, nu hoor ik dat dit dus alleen kan met een ESIM die vodafone Nederland nog niet ondersteund. Deze communicatie mag wel duidelijker. Nu zit ik alsnog met 2 telefoons voor werk en prive.
Marvin0o

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ruud001 wrote:
Steven Hoi, je hoeft op zich ook niet een antwoord te geven. Natuurlijk wel als je iets nieuws te melden hebt. :grin:Het gaat mij erom, dat dit onderwerp (de E-SIM) af en toe bovenin de lijst staat en dus af en toe door anderen wordt bekeken. Probeer zo wat meer mensen te porren voor de E-sim. Hopelijk gaan die dan ook bij Vodafone zeuren en wie weet komt Vodafone dan echt in beweging.
De aanhouder wint!!!
Groeten.



Hoop dat de E-Sim snel komt ik ben ook in afwachting! Wanneer er genoeg animo voor is zal Vodafone NL dit wel uitrollen maar moeten mensen zich wel laten horen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Je weet wel veel Likes binnen te halen Ruud001
Alleen omdat de eSim promotie erin zit 🙂 HAHAHA, LOL

Ga ik het ook eens proberen hoor....
Kom Vodafone, we zitten met z'n alle te wachten op de eSim.
Wanneer komen jullie daar nu mee? Straks komen de nieuwe iPhones weer uit en dan verwacht ik toch wel dat we via Vodafone de eSim kunnen gebruiken (ook met een Prepaid aub) 🙂

Dus kom op... kom met de eSim :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Energieboy Goed zo. Bedankt voor je inzet. Ga zo door! Nou Vodafone nog.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Dus aan allen: zegt het voort en zet Vodafone onder druk!
Op naar de E-Sim!!!!!?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Yes, een eSim bij Vodafone, dat zou fijn zijn!
En like dan ook even de berichten... HAHAHA
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om de likes. Ik wil graag dat Vodafone eens begint met de E-Sim. Meer niet. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn...
De reclame van Vodafone slaat totaal nergens op. Ze gaan niet mee met de future. En luisteren slecht naar de wens van klanten. Precies het tegenovergestelde van de mooie reclames. Heel jammer. ?
Ooit...?
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Ik heb de vraag om de e-sim elders ook al meerdere malen gelezen. Essentieel hierbij is hoe groot de vraag hiernaar is. En die vraag is simpelweg niet groot genoeg.
De provider(s) doet ook daar onderzoek naar. Het kostenplaatje en het kernsysteem moeten ieder in elkaar passen.

Het (dreigen met) overstappen is niet echt een reden, je kunt dat ook met een gewone simkaart en bijvoorbeeld een dual-sim telefoon.

En Energieboy is volgens mij lid van de Appleflap vereniging.
??
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Jaja, dat klopt, ik ben zeker lid van de Appelflap vereniging (eet ook alleen appeltaartjes en appelflappen) :joy::rofl:

Met deze regel ben ik het "persoonlijk" niet echt eens:
Het (dreigen met) overstappen is niet echt een reden, je kunt dat ook met een gewone simkaart en bijvoorbeeld een dual-sim telefoon.

Want ik heb geen Android toestel en kan dus geen Dual-sim gebruiken, ik ben een eSim toestel (we gaan namelijk met de tijd mee als Apple gebruikers). Wij blijven niet hangen met een toestel waar je nog SIMkaartjes in moet steken :stuck_out_tongue_winking_eye: Erg flauw, ik weet het... ik weet het :sunglasses:

Laten we dan allemaal massaal hier gaan melden dat we een eSim willen en dat Vodafone daar z'n best maar voor moet doen. Eigenlijk verwacht ik stiekem dat alle providers er al mee bezig zijn maar dit gewoon nog niet laten doorschemeren en als 1 provider komt dat dan opeens alle providers het ook kunnen. Let maar op :blush:

Sluit je aan bij de AppelflAPP vereniging en bestorm Vodafone met de eSIM :astonished:
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Friesian Dreigen met overstappen doe ik niet. Vraag alleen wanneer Vodafone ooit met de E-Sim gaat beginnen.
Dat heeft waarschijnlijk niets te maken met de vraag die er naar is, maar andere redenen. Namelijk, het wordt voor de consumenten veel eenvoudiger om over te stappen van provider. En dat willen de providers liever niet. Ze houden liever hun klanten bij zich. Daar is ook wat voor te zeggen , maar in dit geval werk je de Future tegen. De technologische vooruitgang wordt hier bewust geremd door Vodafone en alle andere providers. En nee hoor, daar is echt niets over afgesproken met elkaar. :joy:
We werken er allemaal aan. Jaja.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik stap ook niet over hoor, echt niet!
Vodafone is mijn merk nu geworden 🙂

Dus een eSim zou fijn zijn 😛
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
@Ruud001 zei ik dreigen met overstappen ? Natuurlijk dreigen we niet dat doen we nooit? ?
We zeggen het heul errug vriendelijk als de stok in het hoenderhok niet voldoende lijkt te zijn. We zijn altijd heul errug, uhhh hoe heet het ook al weer met een moeilijk woord, lief.
??

Serieus.
Hoeveel mensen zijn er niet zoals ik met een dual-sim telefoon waarbij het heel eenvoudig is (I.m.o.) om een andere simkaart erbij te zetten? Natuurlijk moet je je dan weer niet vergissen alleen omdat de kleur hetzelfde is. ??
Natuurlijk zijn wearables een ander verhaal qua ruimte voor een simkaart en de eSim gunstig is.

Begrijp me goed, ik ben echt niet tegen de eSim, het zal er echt wel van komen in de toekomst. Maar kostenplaatje en bedrijfssystemen moeten in de core wel kloppen.

De markt is een kwestie van vraag en aanbod, en dat geldt voor de eSim technologie ook vanuit de providers
En er zijn ook provider(s) die de dual-sim telefoon aan bieden. Zou overstappen bemoeilijken dan ook als argument spelen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zeker zou de e-sim fijn zijn, alleen is deze er nog niet. Dit heeft te maken met de veiligheid en de systemen waarmee wij werken, daarnaast wordt ook zeker gekeken naar de kostenpost voor de e-sim.
Zodra ik meer kom te weten, zal ik het laten weten.
Intern is zeer zeker bekend dat hier vraag naar is.

Ruud001 De likes is mijn schuld. Ik was even iets aan het testen.
Ruud001
topicstarter
Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Steven Goedemorgen. Geen probleem. Wilde alleen maar zeggen dat het mij niet om de likes gaat. Maar om de hopende ooit komende E-Sim.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ruud001 wrote:
Steven Goedemorgen. Geen probleem. Wilde alleen maar zeggen dat het mij niet om de likes gaat. Maar om de hopende ooit komende E-Sim.

Ja, maar like sturen je ook weer naar de eSim pagina en dat brengt weer aandacht 🙂
Alle beetje helpen, toch?

We wachten maar weer af, denk dat we voor nu weer voldoende aandacht hebben gevraagd 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic