1
Vraag
2
Reacties
Danny01

Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Waarschuwing verbruik unlimited data

Volgens mij zit er een fout bij de waarschuwing verbruik  dagtegoed ik had volgens jullie app nog ongeveer 6gb over van de 10 gb en toch kreeg ik een waarschuwingsbericht dat ik al 80% zou hebben verbruikt het lijkt er op dat deze nog steeds is ingesteld op 80% van 5 gb = 4gb

10 - 4 = 6 gb

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gerben2

Meedenker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hallo @Alex en @Energieboy 

 

Sinds vorige week donderdag tot en met nu heb ik geen smsjes meer gekregen als ik nog 6 GB over had van de 10 GB. Blijkbaar is er achter de schermen nu toch wat verandert! 

 

Heb expres gewacht met het plaatsen van een update zodat ik even de tijd had om het een paar dagen in de gaten te houden.

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie inmiddels dat het onderzoek gesloten is @Gerben2. Ik ben heel benieuwd of het opgelost is. Ontvang je op dit moment de notificaties weer?

Bekijk in context

47 Reacties 47
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Danny01 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat gebruik je, een abonnement of prepaid?
Ik denk dat het om prepaid gaat met een speciale DAG bundel van 10GB + 100 min/sms. Het is natuurlijk vreemd dat je daar dan een melding van krijgt, maar is die bundel wel goed bijgeschreven? De melding die je maakt kan worden opgenomen door iemand van Vodafone en die kan het doorgeven aan de juiste afdeling. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En dan nog een kleine vraag, die me te binnen schiet:
Heb je misschien een limiet in je telefoon ingesteld/aangezet?

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Nee en ik heb een red unlimited abonnement 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik las een dagtegoed, dus ging uit van een prepaid kaartje 🙂
Zo zie je maar weer, er zijn nog andere mogelijkheden. Elke dag krijg je 5GB en daarna direct 1GB van Vodafone en daarna moet je zelf elke keer met 1GB verlengen. Ik denk, maar dat is niet wat ik kan bevestigen, dat de snelheid van je verbruikte aantal GB sneller gaat dan de app je aangeeft. Dus dan ben je sneller door je 6GB heen dan de app je kan bijhouden 😉 - Ik snap niet helemaal hoe je aan 10GB komt?

Volgens Vodafone deze informatie:
Met een Red Unlimited abonnement krijg je elke dag 5 GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 1 GB. Nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 1 GB extra activeren. 

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

per 1 oktober is de bundel van het red unlimited abonnement verhoogd naar 10gb per dag en het aanvul bundel naar 2 gb

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

F7D87199-4E6C-4D46-B300-D0475A22083D.png

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Wat grappig, dat daar bijna nergens iets over staat op de website van Vodafone. Bij het afsluiten van een abonnement staat er zelfs nog 5GB, maar bij goed zoeken kom ik inderdaad een nieuwe regel tegen over 10GB. Gelijk even melden aan @Alex - kan jij dit doorgeven aan de juiste afdeling om ook de abonnementen pagina aan te passen naar 10GB ipv 5GB.

Dan denk ik dat Vodafone z'n app nog niet helemaal op orde heeft 🙂
Ik heb Alex erbij gehaald, die kan met ons mee kijken en doorgeven aan de juiste afdeling. Bedankt voor het melden!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja, ik heb het nu ook gelezen, na speurwerk 🙂
Wist ik niet eens, slordig zeg... Al hoewel, ik werk niet voor Vodafone 😎 (kan ik me daar achter schuilen) LOL

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Danny01,

 

Dat klinkt inderdaad alsof het nog uit gaat van de oude voorwaarden! Ik duik hier graag even voor je in. Zou je in je profiel je gegevens willen aanvullen (adresgegevens + mobiele nummer), dat kan via deze link. Dan kan ik je abonnement even dubbelchecken en het vervolgens doorzetten naar de juiste afdeling.

 

@Energieboy - Ik kan op dit moment geen oude gegevens meer op de website vinden, alles wat ik tegenkwam is inmiddels aangepast naar 10GB, hoewel ik af en toe wat van de wijs werd gebracht door 5G 😉 Waar heb je deze info nog zien staan?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als eerste, en die is lastig om te laten zien met een url, maar kan je er wel naar toe delegeren 🙂 LOL

Ga naar deze pagina:
https://www.vodafone.nl/abonnement/mobiel/sim-only?duration=24&together-extra-subscription-count=0&s... 

Scroll naar beneden naar punt 2 en daar staat achter KIES JE ABONNEMENT een i - klik daar maar eens op. Dan krijg je nog 5GB informatie. Dit zelfde i staat ook op de pagina's MET een toestel, ik liet je SIM ONLY zien, maar het staat ook op de pagina's met een toestel. Dus die punt 2, daarvan moet de i van worden aangepast. 

En ik zou, maar dat is mijn mening, op deze pagina ook iets melden van die 10GB (staat wel dat je 25GB in de EU hebt maar dan is het misschien ook goed, zeker voor de verkoop, om daar ook die 10GB bij te zetten, incl 2GB die daarna nog komt): 
https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/red-unlimited 


Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Hi Alex,

Ik heb mijn  profiel aangevuld.

 

 

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Overigens ik vind het wel positief dat de bundel verhoogd is van 5 naar 10 gb  

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Ahhh, ik heb 'm @Energieboy! Ik checkte het 'i'-tje achter unlimited, daar staat het al wel goed. De i bij de stap zelf inderdaad niet, dank je! Ga ik doorzetten.

 

@Danny01 - Top, dank je! Laat ik in ieder geval bevestigen dat het achter de schermen allemaal goed staat. Het staat gelukkig gewoon op 10GB, en ik verwacht eigenlijk dat dit een eenmalig incident was zo vlak na de overgang, maar ga het desalniettemin even doorzetten voor de zekerheid. Mocht je toch vaker (onterechte) berichten ontvangen, let me know!

Gerben2

Meedenker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ook ik heb een red unlimited abonnement, en ik heb precies hetzelfde wat @Danny01 heeft.

 

Als ik 4 GB van de 10 GB heb verbruikt dan heb ik nog 6 GB over, en dan krijg ik ook een sms met daarin dat ik op 80% van de 10 GB NL dagtegoed zit. 

 

En dit is niet eenmalig @Alex ik heb al paar keer dat smsje gekregen. Ik heb dit probleem ook al doorgeven via de My Vodafone app en ook telefonisch.

 

Hoop dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Gerben2 
Ik denk dat Alex hiermee wil zeggen dat het NU, omdat het net per 1 oktober is ingegaan, een eenmalig probleem is in het systeem en dat je volgende maand daar geen last meer van zal hebben. Ga er vanuit dat Alex dit er mee bedoelde. Maar het is in ieder geval goed dat je ook een melding hiervan maakt want daarmee kan Alex naar de juiste afdeling om te melden dat het probleem bij meer mensen is en dat ze daar snel iets aan moeten doen. 🙂 

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

 Ga er nu vanuit dat dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost nu het bij meer mensen speelt.

Danny01
topicstarter
Stamgast
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 76Likes

Hallo Alex,

vanavond kreeg ik weer een onterechte bericht dat ik al 80% van 10 gb zou hebben verbruikt en nog maar 2 gb over had in werkelijkheid had ik nog maar 40% van 10 gb verbruikt en nog 6 gb over.

Gerben2

Meedenker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hier vanavond ook weer een smsje @Danny01 waarin staat dat ik 80% van de 10 GB heb verbuikt, terwijl ik nog 6 GB over heb.

 

PicsArt_10-06-10.00.17.jpg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heel fijn dat jullie het melden. Zoals @Alex al aangaf, achter de schermen gaat het gelukkig wel goed. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het is nu dat ook de app het goed moet doen 😁🤔. Mooi klusje voor Vodafone 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic