1
Vraag
2
Reageer en help mee
NSD

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom is het na al die jaren nog steeds niet mogelijk om je Datalimiet op € 0,- te zetten???

Waarom is het na al die jaren nog steeds niet mogelijk om je "Internationale Datalimiet" op € 0,- te zetten? Dit is gewoon regelrechte diefstal van Vodafone (en de andere providers) door dit onmogelijk te maken. Verhogen kan wel, dus waarom niet verlagen??? Ja je kan inderdaad de mobiele data op je telefoon zelf uitzetten, maar als je toch iets heel belangrijks moet doen (Whatsapp lezen/beantwoorden van familielid die in het ziekenhuis ligt in NL o.i.d.), máár niet wilt dat dat meteen € 60,50 (= het minimale Datalimiet bij Vodafone) kost omdat er ook meteen e-mails gedownload wordt en andere dingen via al je andere apps op je telefoon.

 

Waarom niet een Internationale Datalimiet van € 10,- en € 25,- etc.???  Waarom heb je bij verhogen wel tig opties? Zelfs onbeperkt...

 

@Vodafone: als jullie je zorgplicht voor jullie klanten serieus nemen dan passen jullie dit zsm aan, dit scheelt een hoop onnodige kosten voor heel veel van jullie klanten. En dus veel ergenis en frustratie. In jullie eigen tekst staat notabene (in de MyVodafone app bij het aanpassen van de Internationale Datalimiet) "Je vakantiebudget geef je liever uit aan leuke dingen dan aan een hoge factuur, toch? ..........

 

DAT KLOPT!! WAAROM GEVEN JULLIE DAN NIET DE OPTIE AAN ONS ALS KLANT OM HET LAGER TE ZETTEN DAN DIE STANDAARD LIMIET VAN € 60,50??? Dat vinden de meesten al veel te veel!!

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @NSD 
Mooi dat je je verhaal hier plaatst. Een moderator van Vodafone zal dit doorzetten naar de juiste afdeling en die zullen zich er over buigen. 

Ik heb alleen, voor mij persoonlijk, nog een vraag. Je zegt: Dit is gewoon regelrechte diefstal van Vodafone (en de andere providers) door dit onmogelijk te maken.

Is het dan bij andere providers ook zo? Ik weet het niet hoor, daarom vraag ik het. Weet wel dat je bij Vodafone de BloX Beperkt Internet kan aanzetten. Dan maak je geen kosten en heb je nog heel traag internet. Je kan eerst je data opmaken en dan kom je op deze trage internet. Leek me altijd wel een goede alternatief?!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @NSD, welkom hier!

Terecht opgemerkt. Het is inderdaad niet mogelijk om je limiet op € 0,00 te zetten. Dit is toentertijd een bewuste keuze geweest, omdat als deze op € 0,00 staat je niet even snel, zoals je zelf aangeeft, de mogelijkheid hebt om iets belangrijks te doen of kan inloggen in My Vodafone om iets aan te passen of contact kan opnemen via de chat met ons. Wanneer deze op € 0,00 staat ingesteld zul je dus eerst een ander netwerk moeten zoeken om deze limiet te verhogen alvorens je hiervoor de mogelijkheid hebt. Dat is natuurlijk niet handig. De optie om je mobiele data op je toestel zelf aan- en uit te zetten is dan een veel betere optie voor jou als gebruiker op dat moment. En daarnaast blijf je als klant ook altijd verantwoordelijk voor je eigen gebruik en verbruik in het buitenland. 

Wat betreft je feedback over het verlagen van dit limiet zet ik door. Mogelijk dat er in de toekomst meer opties komen om het bedrag aan te passen naar een iets lager bedrag als hier veel vraag naar is. Ik kan je hier geen garanties over geven, maar doorzetten doe ik uiteraard wel 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic