1
Vraag
2
Reacties
martin27

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Volte bellen lukt niet

Hallo all, ik heb sinds 1 week een nieuw android 9 toestel maar het lukt niet om te telefoneren. Ik gebruik dit toestel met een vodafone prepaid simkaart en de thuis wifi. Het probleem heeft te maken met de VoLTE instelling, Maar het lukt niet deze uit te schakelen, de schakelaar blijft in het grijs. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt,

Grts. Martin

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
martin27
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allemaal, bedankt voor het meedenken maar het probleem is inmiddels opgehelderd.

Ik ben vandaag langs de Vodafone shop geweest en ben er vakkundig geholpen. Het bleek namelijk een storing te zijn door een val van het toestel waardoor de telefoonspeaker het niet meer doet samen met het nieuwtje dat het scherm op zwart gaat tijdens het telefoneren. Het toestel moet ter reparatie terug naar de verkoper.

Allemaal bedankt.

Grts. Martin27

 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @martin27 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Ik ben geen Samsung gebruiker, dus ik zou niet weten hoe dit zit. Maar misschien kan @SamsungExpert je wel helpen?  Heb geduld, het is voor hem ook Pasen 😉👍

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @martin27
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Een goede vraag! Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik zelf ook niet zo thuis ben in de Android toestellen, maar om te bellen via 4G of Wifi heb je in ieder geval een abonnement nodig welke is afgesloten na 4 maart 2013. Gezien het hier gaat om een prepaid simkaart kan dit best eens de oorzaak zijn. Om die reden ben ik nieuwsgierig of je met je vorige toestel wel gebruik kon maken van VoWifi?

Deze tip kwam ik overigens ook nog tegen: Bij Samsung kun je naar telefoon toe gaan - meer (rechts boven) - instellingen- onderaan staat bellen over WiFi. Deze optie kun je aanzetten en eventueel ook de voorkeur aanpassen dat het over de WiFi moet ipv het netwerk. Bovenste stappen zijn natuurlijk wel afhankelijk van welke telefoon en software je hebt.

martin27
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allemaal, bedankt voor het meedenken maar het probleem is inmiddels opgehelderd.

Ik ben vandaag langs de Vodafone shop geweest en ben er vakkundig geholpen. Het bleek namelijk een storing te zijn door een val van het toestel waardoor de telefoonspeaker het niet meer doet samen met het nieuwtje dat het scherm op zwart gaat tijdens het telefoneren. Het toestel moet ter reparatie terug naar de verkoper.

Allemaal bedankt.

Grts. Martin27

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah, super om te lezen dat de aap uit de mouw is @martin27. Goed dat je even langs de Vodafone winkel bent gegaan, zodat zij daar gelijk met je mee konden kijken en het toestel ter reparatie hebben opgestuurd. Hopelijk is je toestel snel gemaakt, zodat je hier weer met veel plezier gebruik van kan maken! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic