Opgelost! Ga naar oplossing.
De IMS melding komt doordat Bellen over WiFi aan staat.
Dit staat verder los van het simkaartje.
Wij zijn verplicht om deze melding te tonen. Indien er een geval van nood is en de nooddiensten zijn nodig, dan is het handig om te weten dat je geen 112 kunt bellen als je gebruik maakt van bellen over WiFi. Als je deze functie uitzet, is dat op eigen verantwoordelijkheid.
Androidgebruikers kunnen inderdaad zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi daadwerkelijk uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
QuentinS wrote:
HAllo Energieboy
Dat is dus mijn hele punt. Op iOS kreeg ik nooit een melding en nu op Android dus echt elke dag een paar keer.....
Via google kwam ik hier op dit forum uit, maar daar werd als advies gegeven om wifi bellen uit te zetten wat natuurlijk geen echt antwoord is. Dan kun je ook zeggen, gebruik je toch geen smartfoon heb je de melding ook niet :tired_face:
De IMS melding komt doordat Bellen over WiFi aan staat.
Dit staat verder los van het simkaartje.
Wij zijn verplicht om deze melding te tonen. Indien er een geval van nood is en de nooddiensten zijn nodig, dan is het handig om te weten dat je geen 112 kunt bellen als je gebruik maakt van bellen over WiFi. Als je deze functie uitzet, is dat op eigen verantwoordelijkheid.
Androidgebruikers kunnen inderdaad zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi daadwerkelijk uit te zetten.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
Energieboy wrote:
Maar de telefoon is een DOM ding die niet weet of jij wel elke dag die kelder in gaat 😉
@Steven VF - ik kom zo niet bij een zoekscherm, misschien door een schil als een launcher of zo.
Ik noest even zoeken, maar wat in ieder geval altijd werkt is naar 'Instellingen' (tandwieltje) te gaan, daar de zoekfunctie (loep) gebruiken en 'IMS' intikken: dan ben je er.