1
Vraag
2
Reacties
WHE

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

VoWifi op Xiaomi MiT9

Ik ben in het verleden overgestapt naar Vodafone omdat ik heel slecht bereik heb ik mijn nieuwbouw woning en Vodafone VoLTE/VoWifi aanbiedt. Dat werkte ook prima. Tot ergens half november.

Ik weet niet of er een update heeft plaatsgevonden of er vanuit Vodafone andere instellingen zijn ingevoerd. Ik heb sindsdien niet meer de beschikking over VoWifi en dus ook geen bereik meer.

De instellingen op mijn telefoon (Xiaomi MiT9) lijken goed te staan op voorkeur voor VoWifi.  Ook zie ik het teken van VoWifi rechtsboven op mijn telefoon niet meer. Telefoon opnieuw opstarten, router opnieuw opstarten, netwerk vergeten en opnieuw toevoegen etc. allemaal zonder effect.

 

Het vreemde is bovendien dat op mijn zakelijke telefoon (Samsung A5), met ook een Vodafone abonnement, het wel werkt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Cecilia,

 

Ik heb het er toch maar op gewaagd en de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en wat schets mijn verbazing. Het lijkt weer te werken. Toch een software dingetje en gelukkig wordt de telefoon wel gesupport. 

 

Groetjes,

 

Wim

Bekijk in context

22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @WHE 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Koop dan ook een degelijk toestel 🤪😉
Nee, grapje! Moet kunnen toch?!

Heb je deze topic al eens gelezen? Misschien dat je daar iets kan terug vinden. Hier staat wel iets over het merk toestel, welke jij hebt, en je kan er ook een link vinden om je te helpen instellen. 

Je zegt dat je op je andere toestel wel deze dienst kan gebruiken. Heb je al eens een Sim wisseling gedaan? Dan kan je zien of het nu aan je toestel ligt, of aan je simkaart. Zou je dit anders nog eens willen proberen? 

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Je mag het gerust stellen dat ik een degelijk toestel moet kopen ware het niet dat ik tot nu toe heel tevreden ben met de Xiaomi 😜

 

Ik heb even de simkaarten verwisseld en het simkaartje van mijn Xiaomi geeft op de andere telefoon gelijk aan dan VoWifi is ingeschakeld. Ik krijg rechtsboven het logootje ervan te zien.

Het lijkt er dus op dat het toch een instelling op de telefoon veranderd is bij een update of iets dergelijks? 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Fijn dat je zo reageert 😉☺️
Hmm, dan zal het toch iets zijn met het toestel. Vervelend, ik heb zo’n toestel niet en kan dus niet met je mee kijken. Wat je zou kunnen doen is wachten tot maandag, wanneer er weer iemand van Vodafone online is. Sorry, maar ik weet niet van alle toestellen hoe het werkt. 

Misschien heb je hier nog iets aan, daar staan toestellen met instellingen informatie. 

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Energieboy, de informatie die hier staat over een versie van Xiaomi toestellen heb ik inderdaad al eerder doorgenomen. Helaas leverde dit geen nieuwe inzichten op. 

Ik ga er vanuit dat er half november instellingen zijn gewijzigd. Waarschijnlijk door een update o.i.d. Ik heb naderhand nl. ook mijn Whatsapp aan moeten passen omdat ik geen afbeeldingen meer binnen kon halen of verzenden. Iets vergelijkbaars verwacht ik ook met VoWifi en ik hoop dat er bij jullie meer vergelijkbare signalen zijn doorgekomen. Toch bedankt voor de moeite en een fijn weekend. 😉

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Bij jullie, ik werk niet voor Vodafone. Maar dit is een kleine update die ik graag nog even wil doen. Ik hoop ook dat Vodafone je na het weekend verder kan helpen. Heb nog even geduld ☺️

Fijn weekend in ieder geval en blijf gezond, ook in 2022 🎄 🎅🏻 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes

Hi @WHE, wat gek dat dat plots niet meer werkt op je Xiaomi Mi 9. Maar ik vind in ons Bellen over Wifi en 4G topic wel onderstaande opmerking, ik neem aan dat je softwareversie inderdaad VF erin heeft staan?

 

[Update 22-7-2019] Bellen over 4G en Wifi met de Xiaomi Mi 9
Gebruikers met een Xiaomi Mi 9 kunnen nu na het bijwerken van de laatste Vodafone software gebruik maken van Bellen via 4G en Wifi. De PDF-bijlage in dit bericht is nu ook bijgewerkt met deze informatie. 
Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).

 

 

Of misschien staat het toch op een of andere manier uitgeschakeld op het toestel, je zou kunnen proberen VoWifi aan te zetten middels de *#*#-code (via je gewone telefoon app)?

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mark, Ik weet niet precies of ik nog ergens anders de software kan/moet verifiëren maar als ik de telefoon app de appinfo opvraag krijg ik wel te zien: V10.2.7.0.  maar zonder de letters (PFAEUVF) toegevoegd en al zeker zonder VF. 

Ik wil best proberen de software opnieuw te installeren, als je verwacht dat dit wat op kan leveren, maar ik weet niet waar die te vinden.

Overigens het aanzetten van VoWifi via de opgegeven code had ik ook al eerder geprobeerd maar geeft helaas geen resultaat. 

 

Groetjes,

 

Wim

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Heb je het toestel wel gekocht bij Vodafone? Volgens mij is VF aan het eind een branded toestel vanuit Vodafone. Dat wil zeggen dat er speciale software op staat. Of je deze uiteindelijk ook op je eigen toestel kan zetten, geen idee. Maar Mark kan je vast morgen weer helpen. 

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb het toestel niet bij of van Vodafone gekocht maar volgens mij maakt dat ook niet uit. Het heeft namelijk wel gewerkt en sinds een aantal weken niet meer. Er is dus kennelijk iets in de instellingen gewijzigd met een een update o.i.d.   

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Wat ik uit Mark z’n verhaal lees, lijkt het me wel uitmaken of je hem gekocht hebt bij Vodafone of niet. Want daar zou dan een update voor geweest zijn: Let op: alleen de Vodafone Software is geschikt. Deze herken je aan de “VF” in de software versie, bijvoorbeeld V10.2.7.0.(PFAEUVF).

En omdat jij dan waarschijnlijk geen branded toestel hebt, heb je ook die software niet, die het mogelijk maakt. Maar

goed, Vodafone zal je nu moeten uitleggen hoe je aan deze update komt, en of het mogelijk is. Dat hoor je dan nog van een Vodafone medewerker. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes

Mijn kennis gaat tot hier en niet verder vrees ik.

 

Ik vraag het na en hopelijk krijgen we snel terugkoppeling (die we dan hier zullen delen natuurlijk).

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

We wachten het af. Mocht ik in de tussentijd een oplossing vinden / krijgen zal ik het ook laten weten.

Ik weet niet hoe deze community is verbonden met Vodafone maar ook daar had ik het probleem gemeld. Onder case nummer 10795119 kreeg ik vanmorgen een melding dat het probleem opgelost was en dat ik mijn telefoon opnieuw op moest starten om VoWifi weer te laten werken. De vreugde was van korte duur. Ik weet niet aan welke knoppen gedraaid is maar dit had helaas geen effect. 😔

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes

Vraagje van de Xiaomi guru binnen Vodafone: Kun je de MIUI-versie vinden in je toestel? Zie het rode blokje in onderstaand screenshot, daar staan ook die letters in.

Mark_0-1640094652669.png

 

"Ik weet niet hoe deze community is verbonden met Vodafone maar ook daar had ik het probleem gemeld."

Wij (moderators) werken bij VodafoneZiggo, maar ik heb nog niet bij je klantgegevens gekeken omdat het probleem toestel of netwerkgerelateerd moet zijn (en in feite alleen voor jouw toestel of voor elke klant met zo'n toestel zou gelden). VoWifi en VoLTE staan altijd aan in je klantprofiel aan onze kant, wat je ook al bevestigd had door de sim in een ander toestel te steken.

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Screenshot_2021-12-21-15-33-05-588_com.android.settings.jpg

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 37Posts
  • 9Oplossingen
  • 12Likes

Thx! Ik kan je nog niets beloven, maar we gaan ons best doen om dit te fiksen (in samenwerking met Xiaomi Nederland).

 

Zodra we nieuws hebben posten we het hier.

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Mark, is er op de topic nog een ontwikkeling of actie te melden?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hi @WHE
Helaas hebben we nog niets vernomen, maar ik ga er opnieuw even voor je achteraan bij ons contactpersoon. Je hoort van ons! 🙂 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @WHE,

 

Slecht nieuws helaas: We hebben bevestiging ontvangen dat de Xiaomi Mi9T op dit moment géén VoWifi-support heeft. Hij staat daarom ook niet op onze supported-lijst. Dat het eerder tijdelijk heeft gewerkt, is helaas toeval geweest.

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Alex, dit kan ik even niet volgen. De Xiaomi Mi9T is geschikt voor VoWifi, Vodafone biedt het aan maar niet voor de Xiaomi Mi9T?

Is dat dan een issue voor de provider, Vodafone, en zou het met een andere provider dan wel werken of denk ik nu te simpel?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic