1
Vraag
2
Reacties
WHE

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

VoWifi op Xiaomi MiT9

Ik ben in het verleden overgestapt naar Vodafone omdat ik heel slecht bereik heb ik mijn nieuwbouw woning en Vodafone VoLTE/VoWifi aanbiedt. Dat werkte ook prima. Tot ergens half november.

Ik weet niet of er een update heeft plaatsgevonden of er vanuit Vodafone andere instellingen zijn ingevoerd. Ik heb sindsdien niet meer de beschikking over VoWifi en dus ook geen bereik meer.

De instellingen op mijn telefoon (Xiaomi MiT9) lijken goed te staan op voorkeur voor VoWifi.  Ook zie ik het teken van VoWifi rechtsboven op mijn telefoon niet meer. Telefoon opnieuw opstarten, router opnieuw opstarten, netwerk vergeten en opnieuw toevoegen etc. allemaal zonder effect.

 

Het vreemde is bovendien dat op mijn zakelijke telefoon (Samsung A5), met ook een Vodafone abonnement, het wel werkt.

22 Reacties 22
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2911Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @WHE.
Logisch dat deze terugkoppeling rauw op je dak valt. Vooropgesteld hadden wij natuurlijk ook liever een andere uitkomst gezien. We hebben deze bevestiging ontvangen van ons contactpersoon bij Xiaomi. Zij hebben ons laten weten dat de Xiaomi Mi9T (software V12.1.1.0.RFJEUXM) geen VoWiFi support heeft. Om die reden staat hij bij ons ook niet op de lijst van toestellen die dit ondersteunen. Of andere providers dit wel onderteunen, dat durf ik je niet te zeggen maar gezien de reactie die wij hebben ontvangen van ons contactpersoon bij Xiaomi heb ik mijn twijfels. 

WHE
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hi Cecilia,

 

Ik heb het er toch maar op gewaagd en de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen en wat schets mijn verbazing. Het lijkt weer te werken. Toch een software dingetje en gelukkig wordt de telefoon wel gesupport. 

 

Groetjes,

 

Wim

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor het melden. 
Top dat het weer werkt 👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic