1
Vraag
2
Reacties
asjemenau

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vast nummer onbereikbaar met Vodafone

Betreft: Bellen naar twee vaste (VOIP)-nummers van een familielid

 

Nummer 1 is perfect bereikbaar vanaf mijn Samsung S9.

Nummer 2 is vanaf verschillende Vodafone-nummers (alle S9) onbereikbaar, dan volgt het bericht "Dit nummer is niet in gebruik".

 

Echter verloopt alles wel normaal vanaf een 2de sim (Lebara) in mijn S9.

Hoe kan dit worden opgelost, is dit een routeringskwestie bij Vodafone ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt @asjemenau. Dit staat bekend onder incident 10577270. Als het goed is, heb je hiervan ook een mail ter bevestiging ontvangen. Mijn collega's van de technische dienst zullen hiermee verder gaan. Mocht je nog informatie toe willen voegen, dan kan dit via My Vodafone (website). Zij zullen tevens dit ook terugkoppelen naar je. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag! 

Bekijk in context

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vandaag, 2 dagen later, is het opgelost.

Oftewel we kunnen nu weer met Vodafone naar ons familielid bellen.

Alleen curieus dat zoiets kan optreden, ik ben dan nogal wat tijd bezig om eigen fouten uit te sluiten.

Dank voor de snelle reactie en prima oplossing !

Bekijk in context

8 Reacties 8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @asjemenau,
Welkom op de community van Vodafone. Dit klinkt niet heel goed. Als een nummer niet bereikbaar is door een bepaalde provider, dan heb je inderdaad te maken met een routeringsissue. Er moet dan een onderzoek aangemaakt worden bij de provider waarvan het nummer is met voorbeelden (datum, tijdstip en nummers wat gebeld hebben). De provider zal dit dan verder uitzoeken en schakelen met de provider waarbij de melding wordt gegeven dat het nummer niet bereikbaar is.
Bij welke provider horen de (VIOP)- nummers? 

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Steven,

Beide nummers vallen nu onder CheapConnect, het probleem ligt bij het laatste nummer.

Een is vanaf KPN geporteerd (jaren geleden), de tweede vanaf Ziggo op 2 september jl.

 

P.S. Ik wil de druk niet verhogen, maar vorige keer uitstekend geholpen met de Red Together Abo's !

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hahahahha 🙂 Ik ga mijn best doen! Kun jij mij een privebericht sturen met daarin het voipnummer waar het over gaat + datum en tijdstippen waarop dit nummer is gebeld door Vodafone nummers. Tevens ook het verzoek om bij Cheapconnect dit te laten onderzoeken. Zodra ik de gegevens binnen heb, zal ik een onderzoek voor je aanmaken. De technische dienst gaat dan hiermee aan de slag @asjemenau

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk een onderzoek aangemaakt @asjemenau. Dit staat bekend onder incident 10577270. Als het goed is, heb je hiervan ook een mail ter bevestiging ontvangen. Mijn collega's van de technische dienst zullen hiermee verder gaan. Mocht je nog informatie toe willen voegen, dan kan dit via My Vodafone (website). Zij zullen tevens dit ook terugkoppelen naar je. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag! 

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dank, we wachten het af.

Zodra het is opgelost laat ik het hier weten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, ik hoor het graag en ik zal om de zoveel dagen ook het onderzoek erbij pakken 🙂 @asjemenau

asjemenau
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Vandaag, 2 dagen later, is het opgelost.

Oftewel we kunnen nu weer met Vodafone naar ons familielid bellen.

Alleen curieus dat zoiets kan optreden, ik ben dan nogal wat tijd bezig om eigen fouten uit te sluiten.

Dank voor de snelle reactie en prima oplossing !

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Dat is mooi vlot gegaan @asjemenau. We zijn blij dat het euvel is opgelost en jullie nu weer met Vodafone naar jullie familielid kunnen bellen. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic