http://voda.fo/ne/frcut Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom sinds 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar.Wat moet ik nu doen?Om ook in de toekomst je foto’s en video’s veilig op te slaan in Dropbox,
download je eerst de Dropbox-app op je smartphone. Na het inloggen met je Dropbox-account tik je op het tandwielpictogram en schakel je ‘Camera-uploads’ in. Vervolgens kun je zelf aangeven of je alleen foto’s of ook video’s wilt uploaden. Deze bestanden worden voortaan veilig in Dropbox opgeslagen in de map ‘Camera-uploads’.
Omdat het sinds 31 juli 2017 niet meer mogelijk is om back-ups te maken met de Backup+ app, kan deze app van je telefoon worden verwijderd.
Wat gebeurt er met mijn oude back-ups?Je oude back-ups (nog gemaakt met de Backup+ app) blijven ook na 31 juli 2017 veilig bewaard. Deze foto’s, video’s en contacten zijn opgeslagen in jouw eigen Dropbox-account in de map ‘Vodafone Backup+’. Je kunt deze bestanden bekijken en beheren via de Dropbox-app of website (
www.dropbox.com) en log in met je eigen Dropbox-account.
Ontvang je extra opslagruimte bij je Red- of Black-abonnement?Als je gratis extra Dropbox opslagruimte ontvangt bij je Vodafone Red- of Black-abonnement, dan kan je hier gewoon gebruik van blijven maken zolang je abonnement loopt. Na het verlopen van je abonnement zal je extra Dropbox opslagruimte niet meer beschikbaar zijn. Je opgeslagen bestanden blijven wel altijd veilig bewaard in Dropbox.
Ontvang je 25GB extra opslagruimte voor €1,99 per maand?Op 30 juni 2017 zijn alle betaalde opslag-abonnementen automatisch door Vodafone beëindigd. Je hoeft zelf dus niets hiervoor te doen. Dit betekent dat op het moment dat jouw abonnement in de maand juli afloopt, jouw extra opslagruimte niet meer beschikbaar is. Je opgeslagen bestanden blijven wel veilig bewaard in Dropbox. Heb je meer Dropbox opslagruimte nodig, kijk dan op
www.dropbox.com/plus.
Wil je meer informatie, kijk dan hieronder voor overige vragen:Het lukt mij niet om toegang te krijgen tot mijn bestanden in Dropbox. Wat moet ik doen?Heb je zowel via de Dropbox-website als de Dropbox-app geprobeerd om in te loggen, maar lukt dit niet? Neem dan contact op met Dropbox. Ga naar de Dropbox supportpagina voor meer informatie:
www.dropbox.com/help.
Ik gebruik een Apple-apparaat en Dropbox kan geen back-ups maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?Het is nog steeds mogelijk om je opgeslagen contacten terug te zetten op je iPhone of iPad via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om back-ups te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups terug te zetten op je telefoon:
- Installeer en open de Dropbox-app
- Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
- Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
- Klik op “…” rechtsboven → “Exporteren” → “Link kopiëren”
- Open de Safari browser → plak de link in de adresbalk
- Klik op het icoontje rechtsboven
- Kies “Direct Downloaden”
- Kies “Open met Contacten”
- Kies “Voeg alle contacten toe”
- Klik op “Bewaar”
Ik gebruik een Android-apparaat en Dropbox kan geen back-up maken van mijn contacten of deze terugzetten. Wat moet ik doen?Je kunt nog steeds je contacten back-up terugzetten via de Dropbox-app. Het is echter niet mogelijk om een back-up te maken van nieuwe contacten via Dropbox. Volg deze stappen om contacten back-ups eenvoudig terug te zetten op je telefoon:
- Installeer en open de Dropbox-app
- Ga naar de map “Vodafone Backup+ → Contacts → [apparaat_naam]”
- Selecteer één van de .vcf bestanden (gebruik de meest recente versie)
- Klik “Open met... Contacten”
- Kies een account
- Bevestig