Hans C
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaand mailen niet meer mogelijk

Sinds enige tijd kan ik niet meer uitgaand mailen vanaf mijn Samsung J5.

Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ik gebruik de authsmtp.vodafone.nl  

Is er iets gewijzigd bij de Vodafone SMTP server?

9 Reacties 9
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Hoi @Hans C 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Er is al een lange tijd problemen met uitgaande mail. Het beste wat je kan doen is de mailserver van je mailadres te gebruiken ipv die van Vodafone. Dat moet als het goed is wel werken. Er heeft op een topic het volgende gestaan, misschien heb je hier ook iets aan:

@all Ik, Steven, heb het verzoek gekregen om per klant een onderzoek aan te maken. Bij sommige is dit al gedaan. Bij andere nog niet. Jullie mogen @Steven een bericht sturen (klik op je profiel - berichteninbox - verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger) met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt
- Screenshot melding
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.

Hans C
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Super expert,

Ik begrijp dus dat Vodafone de smtp server heeft uitgezet en nu iedereen wat bezigheidstherapie opgeeft. 

Want het probleem is uitgebreid bekend zie ik nu.

En iedereen maar klooien en proberen terwijl het gewoon niet meer werkt. Bedankt Vodafone!

Ik ben bang dat ik net als iedereen gewoon moet wachten tot het moment dat het grote Vodafone tijd, zin en geld over heeft om dit weer te repareren. Bekend probleem bij de grote jongens. Laat die klanten maar wachten, die zijn niet belangrijk. Als de winst maar hoog genoeg is is het goed.

Toch bedankt voor je reactie.

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Je kan natuurlijk de moeite nemen om Steven een bericht te sturen met alle gevraagde gegevens. Dan kan hij het doorsturen en kunnen ze er naar kijken. Hoe meer mensen dat doen, hoe beter. Begrijp dat het allemaal erg negatief overkomt en dat iedereen, net zoals ik, er van baalt. Maar als niemand Steven de gevraagde informatie stuurt dan kunnen ze ook niet veel onderzoeken. 

Zelf heb ik het opgelost via uitgaande mail van mijn mailserver, die ik voor 80% al gebruikte bij mijn mail adressen, dus nu ook maar bij de andere gedaan en het werkt gewoon. Het is even een beetje werk, maar dan kan je wel weer mailen. En neem even de tijd om Steven te mailen, je hebt Vodafone en waarschijnlijk ook andere klanten er mee 😉

Graag gedaan, en jammer dat ik niet verder kan helpen.

Hans C
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De uitgaande mailserver van KPN instellen werkt bij mij alleen voor KPN mail adressen. Ik heb 5 andere mailadressen waar het NIET werkt. En dit is wat ik bedoel: Je spendeert heel veel tijd aan dit soort dingen terwijl er maar één partij is die het moet oplossen. Dacht je echt dat ze alle meldingen via Steven gaan "onderzoeken"? Welnee, het probleem is al lang bekend. Er moet alleen een IT er aan gezet worden om dit op te lossen en die heeft heus die meldingen niet nodig. 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Hoi @Hans C 
Ik kan me voorstellen dat dit niet heel handig is. Zoals je al begrepen hebt van @Energieboy, ligt de uitgaande server er op dit moment uit en wordt dit onderzocht. Ik wil graag jouw gegevens aan het onderzoek toevoegen. Kun je mij

een bericht sturen (klik op je profiel - berichteninbox - verzend/ schrijf een bericht of via hier- voeg mij toe als ontvanger) met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres(sen) waarmee je dit ervaart
- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt
- Screenshot melding
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.
- Welke uitgaande instellingen je geprobeerd hebt. 
Ik hoor graag van je!

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

Ik heb helaas niks meer van je vernomen @Hans C. Mochten er nog problemen zijn met de uitgaande e-mail, dan hoor ik het graag! Kun je mij dan de bovenstaande informatie doorsturen via een privebericht? 

Hans C
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Steven,

Met alle respect Steven: Vodafone kent dit probleem. Het laten aanleveren van (al bekende) gegevens van gebruikers wordt alleen ingezet om te zien hoe belangrijk gebruikers dit probleem vinden (hoeveel moeite ze bereid zijn te doen) en vervolgens om te bepalen of men dat de moeite waard vind om e.e.a. te herstellen. Grote partijen zijn echt niet geïnteresseerd in de individuele gebruikers. Uitsluitend in winstmaximalisatie.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 10925Reacties
  • 1642Oplossingen
  • 1979Likes

We zijn op de hoogte van dit issue @Hans C. Het onderzoek hiervoor loopt dan ook. We vragen om de gegevens niet voor niets. Ik begrijp jouw standpunt hierin maar hoe meer gegevens er vanuit klanten zijn, hoe makkelijker er het wordt om het issue op te lossen. Niet iedere gebruiker heeft dezelfde gegevens. Daarnaast wordt op deze manier het issue ook groter omdat het meerdere klanten treft. 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9019Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1940Likes

Waarom niet even de moeite nemen om die paar gegevens door te geven. Het helpt vodafone en misschien help je jezelf er ook wel mee. Waarschijnlijk kunnen ze dan het probleem sneller vinden. Zeker als er meer mensen helpen met sturen. 

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone