1
Vraag
2
Reacties
Tahsin

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Traag 5g Internet

De 5G in Nederland is zo slecht dat een Turk in Turkije met 3G nog een strakker ping heeft dan mijn 5G verbinding in Nederland. Vodafone schaam je! In Turkije kan je wel 132mbit leveren op 4G. In Qatar kan je wel 1000mbit leveren op 5G , en in Turkije kan je 10+mbit leveren op 3G. Maar in Nederland zit ik nog op 10+mbit op 5G. 

Lekker gebruik maken van ander mans infrastructuur maar zelf één fatsoenlijke oprichten ho maar!

 

5G Vodafone Nederland

 

Screenshot_2021-07-14-13-12-45-26_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

4G Vodafone Turkije

 

IMG_20210714_180817.jpg

 

5G Vodafone Qatar

Screenshot_2021-07-14-18-07-13-07_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

3G Vodafone Turkije

Screenshot_2021-07-14-18-14-07-43_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329.jpg

En nee ik heb geen betere verbinding op 4G

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is een duidelijke uitleg @Tashin. We zijn altijd bezig met het verbeteren van ons netwerk. Ik raad aan om de stappen te doorlopen van onze Network check . Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network crew. Zij gaan onderzoeken wat er precies aan de hand is en of dit verbeterd gaat worden. Zij zullen dit ook terugkoppelen naar jou toe. Vermeld zo veel mogelijk informatie in het onderzoek. Laat je weten wat uit het onderzoek komt?

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je een case nummer voor mij @Tahsin? Dan kan ik controleren wat daarin vermeld staat. Indien je geen casenummer hebt ontvangen via e-mail, is er ook geen onderzoek gestart via de bovenstaande link. Als je namelijk via de network check: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml de stappen doorloopt, kom je uit op de kaart met werkzaamheden en storingen. Vul je hier nee in bij de vraag of er een storing is, dan is een van de volgende stappen een onderzoek aanmaken (zie de tekst erboven en zie de screenshots hieronder). 

Hetgeen wat jij hier beschrijft is het feedback geven over een bepaalde webpagina. Daar krijg je inderdaad geen terugkoppeling op omdat het aan ons is om de pagina te verbeteren. Dit heeft dan ook niks met traag internet en jouw melding te maken. Feedback geven op een pagina is omdat er bijvoorbeeld een spelfout op staat, bepaalde verbeteringen op deze pagina doorgevoerd moeten worden etc. 

 

Capture.PNG

 

Capture1.PNG

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En kom niet zeggen dat 5G niet bestaat, want de zendmast ondersteund wel 5G en mijn telefoon ook dus wordt de 5G icoon ook weergegeven.

Dat het over dezelfde frequentie loopt is een ander verhaal.

Screenshot_2021-07-14-13-12-13-49.jpg

 

En 4G+ speedtest: 

Screenshot_2021-07-14-19-08-05-45_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

Had een beetje geïnvesteerd op postcode **verwijderd wegens privacy**  zoals de rest van de providers maar nee Vodafone slaat natuurlijk het contract af terwijl de rest wel apparatuur op het terrein installeerde. Of ik nou binnen of buiten sta heb maar 2 streepjes bereik terwijl andere Vodafone gebruikers op iPhone en Samsung Galaxy helemaal geen ontvangst hebben tikt mijn Oppo find X2 neo toch aardig 2 streepjes bij. Ik ga toch niet op straat gamen met een PlayStation of Netflixen gebruik je verstand?

Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Kunnen jullie bij de Vodafone winkel een 5G modem en externe richt antennes verkopen? Want het blijkt dat er genoeg mensen hier ze kunnen gebruiken.

Alvast bedankt

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Tahsin,
Welkom op de Community van Vodafone. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als de verbinding niet zo snel is als op andere plekken in de wereld. Het netwerk is afhankelijk van vele factoren wat voor een trager netwerk kan. Denk hierbij aan de omgeving, bouwmaterialen waarmee gebouwd is, waar de antenne(s) staan, je telefoon etc. Wij hebben helaas (nog) geen 5G modems/ Mifi's om te verkopen aan klanten. Ook heeft ieder land haar eigen materialen, systemen etc voor het netwerk. Hierdoor kunnen ook verschillen ontstaan met de snelheid van het netwerk per land. 
Wat ervaar je precies met het openen van internet of bepaalde apps?

Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Internet is gewoon veelste traag, enigste wat ik wil is gewoon een goede verbinding dus een goede ping zonder packet loss en upload van minimaal 2mbit. Dit zou makkelijk moeten als ik mijn telefoon bij het raam zou leggen maar helaas, wil mijn telefoon gebruiken als USB tether voor mijn computer. Een beetje online gamen zou makkelijk moeten lukken met een. Unlimited abonnement. Ik ben verbonden via 800mhz en ik zie nu op de antenne kaart dat de zendmast een aantal kilometers verderop is.

Er zit ook eentje om de hoek maar die zend alleen 1835mhz waarschijnlijk uitgeschakeld? kan toch makkelijk paar frequenties erbij worden gemonteerd? Mijn Oppo find X2 neo toestel ondersteund 4x4 Mimi dus hij zou makkelijk verbinding kunnen maken met meerdere frequenties tegelijk. Mijn telefoon ondersteunt ook Dynamic Spectrum Sharing, dezelfde techniek dat Vodafone toepast voor 5G over 4G.

Het is één van de weinige toestellen met zeer goede ontvangst.

 

Screenshot_2021-07-15-11-29-19-60_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

De overige 800mhz masten waarmee ik verbind

 

Screenshot_2021-07-15-11-28-29-93_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

Screenshot_2021-07-15-11-29-05-85_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

En dit is T-Mobile die heeft letterlijk alle frequenties geïnstalleerd hier maar Vodafone natuurlijk niet.

Screenshot_2021-07-15-11-42-28-30_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2021-07-15-11-41-53-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

   

Er verblijven hier meer als 80 cliënten op het terrein en werken genoeg zorgmedewerkers die allemaal geen verbinding binnen krijgen.

T-Mobile doet er tenminste wat aan.

Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

En ik krijg vaak genoeg bezoek van anderen en die hebben gewoon helemaal geen ontvangst die kunnen niet eens surfen over het internet en ja Samsung Galaxy, iPhone, Poco F2 pro enzovoorts.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is een duidelijke uitleg @Tashin. We zijn altijd bezig met het verbeteren van ons netwerk. Ik raad aan om de stappen te doorlopen van onze Network check . Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network crew. Zij gaan onderzoeken wat er precies aan de hand is en of dit verbeterd gaat worden. Zij zullen dit ook terugkoppelen naar jou toe. Vermeld zo veel mogelijk informatie in het onderzoek. Laat je weten wat uit het onderzoek komt?

Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik 2 weken geleden al gedaan en je krijgt niet eens een terugkoppeling helemaal niets Nada noppes als je alles met nee beantwoord geef je enkel feedback er wordt helemaal geen onderzoek gestart. Dat is net zo helpend als de customer service die met APN instellingen komen en je telefoon opnieuw laat opstarten en nog eens tientallen minuten laat verspillen. Als de signaalsterkte hier niet optimaal is heb ik daar allemaal niks aan het spijt me maar het is gewoon zo en op straat haal ik 2 streepjes wel 40mbit maar 2 streepjes buiten is alsnog niet wauw te noemen, ik kan ook mijn telefoon aan een drone aansluiten en de lucht in laten vliegen dan heeft hij ook een beter signaal maar wat heb ik daaraan als ik binnen zit 😞

Ik hoef die snelheden niet ben al blij met een ping van rond de 20-30 en 10mbit down 3mbit up ivm USB tetheren en lekker gamen.

Screenshot_2021-07-15-13-46-50-14_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

 

Downloaden doe ik wel via de wifi het probleem is alleen dat smiddags en savonds alle cliënten massief het internet opgaan en ik met een ping van 200 zit op zulke momenten wil ik juist terugvallen op mijn 4G+ verbinding zodat ik nog fatsoenlijk met mijn maten kan gamen en daar is 5GB per dag zat voor.

Screenshot_2021-07-15-01-28-28-74_79d0ff8f9752a3fc32487e6d62330a6a.jpg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je een case nummer voor mij @Tahsin? Dan kan ik controleren wat daarin vermeld staat. Indien je geen casenummer hebt ontvangen via e-mail, is er ook geen onderzoek gestart via de bovenstaande link. Als je namelijk via de network check: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/ik-kan-niet-bellen-of-internetten.shtml de stappen doorloopt, kom je uit op de kaart met werkzaamheden en storingen. Vul je hier nee in bij de vraag of er een storing is, dan is een van de volgende stappen een onderzoek aanmaken (zie de tekst erboven en zie de screenshots hieronder). 

Hetgeen wat jij hier beschrijft is het feedback geven over een bepaalde webpagina. Daar krijg je inderdaad geen terugkoppeling op omdat het aan ons is om de pagina te verbeteren. Dit heeft dan ook niks met traag internet en jouw melding te maken. Feedback geven op een pagina is omdat er bijvoorbeeld een spelfout op staat, bepaalde verbeteringen op deze pagina doorgevoerd moeten worden etc. 

 

Capture.PNG

 

Capture1.PNG

 

Tahsin
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Referentie nummer: 10471689

Bedankt.

 

PS:O p het terrein is er een schoorsteen/toren en T-Mobile heeft dus hier ook apparatuur geïnstalleerd. Verder hebben wij hier 100/100mbit zakelijke Ziggo verbinding staan van "glasvezel" kwaliteit dus ik hoop echt dat Vodafone hier wat mee kan doen daar zal heel GGnet blij mee zijn want alle zorgmedewerkers op het terrein gebruiken ook Vodafone op hun werk telefoons.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super dat het gelukt is om een onderzoek aan te maken @Tahsin. Mijn collega's zullen hiermee aan de slag gaan en dit ook terugkoppelen naar je binnen een aantal werkdagen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic