1
Vraag
2
Reacties
Ruudmeijer

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Traag 4G

Hallo, ik heb een abonnement bij Vodafone. Maar mijn 4G doet het niet / heel traag. Ik vind dit wel zonde aangezien ik €70 per maant betaal voor dit. Ik heb een test gedaan en mijn download snelheid is 0.04 Mbps en upload snelheid is 0,03 Mbps. Als ik de zelfde test doe met mijn WIFI netwerk van ziggo dan kom ik op 45,9 en 38,3 uit. Ik heb ren IPhone 6s zonder mankementen (dat ik weet). Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Ruudmeijer
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet en daarna weer aan? Of heb je je SIMkaart er al eens uitgehaald, 10 minuten je toestel uitzetten en daarna je SIMkaart er weer insteken (dan krijgt die een kleine reset bij Vodafone en in je toestel). Lukt dit niet dan zou je ook je netwerk instellingen eens een reset kunnen geven, dat wil ook nog wel eens helpen. Een SIM swap, even kijken wat een ander SIMkaartje in je toestel doet en wat jou SIMkaartje in een ander toestel doet (kijken of je er dan ook last van hebt).

Wat je ook kan proberen is handmatig even van netwerk wisselen en daarna weer terug zetten naar Vodafone NL of wat ook nog te proberen valt is even in vliegtuigmodes zetten en daarna weer terug.

Mocht dit allemaal niet werken dan kan je het best een controle uit voeren en/of kijken of er werkzaamheden in je buurt zijn of misschien wel een storing in het netwerk. Bekijk deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Gaat dit helemaal niet goed, loop dan eens langs een Vodafone winkel, misschien kunnen die eens zien wat er aan de hand is en je verder helpen. Veel meer voorbeelden kan ik je niet geven, bellen met de klantenservice van Vodafone. Maar ik denk dat die je ook zullen doorverwijzen naar een Vodafone winkel in de buurt.

Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt, of niet.
Goed weekend nog!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Ruudmeijer
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je toestel al eens helemaal uitgezet en daarna weer aan? Of heb je je SIMkaart er al eens uitgehaald, 10 minuten je toestel uitzetten en daarna je SIMkaart er weer insteken (dan krijgt die een kleine reset bij Vodafone en in je toestel). Lukt dit niet dan zou je ook je netwerk instellingen eens een reset kunnen geven, dat wil ook nog wel eens helpen. Een SIM swap, even kijken wat een ander SIMkaartje in je toestel doet en wat jou SIMkaartje in een ander toestel doet (kijken of je er dan ook last van hebt).

Wat je ook kan proberen is handmatig even van netwerk wisselen en daarna weer terug zetten naar Vodafone NL of wat ook nog te proberen valt is even in vliegtuigmodes zetten en daarna weer terug.

Mocht dit allemaal niet werken dan kan je het best een controle uit voeren en/of kijken of er werkzaamheden in je buurt zijn of misschien wel een storing in het netwerk. Bekijk deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Gaat dit helemaal niet goed, loop dan eens langs een Vodafone winkel, misschien kunnen die eens zien wat er aan de hand is en je verder helpen. Veel meer voorbeelden kan ik je niet geven, bellen met de klantenservice van Vodafone. Maar ik denk dat die je ook zullen doorverwijzen naar een Vodafone winkel in de buurt.

Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt, of niet.
Goed weekend nog!
Ruudmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Energieboy, bedankt voor je hulp maar helaas heeft dit niet gewerkt. Ik ga nog proberen of het met de Vodafone netwerk check lukt en laat je uiteraard weten of het heeft gewerkt! Alsnog bedankt!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je nog een update voor ons Ruudmeijer ?
Ruudmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Sharon Nee sorry, ik heb het de kaatste tijd erg druk dus ik heb er nog geen tijd voor gehad. Ik hou je op de hoogte!
Ruudmeijer
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Een update met goed nieuws! Ik heb die Sim swap gedaan en wat blijkt. Het ligt aan de simkaart zelf want een andere simkaart in mijn mobiel doet het wel en mijn simkaart in een andere mobiel doet het niet. Conclusie ik ga een nieuwe simkaart aanvragen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Erg vervelend natuurlijk, maar goed dat je nu weet wat er aan de hand is.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Super om te horen! Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic