1
Vraag
2
Reacties
Judithv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toestel schakelt meteen over naar voicemail, daarna gaat toestel wel over. Hoe kan dat?

Wanneer mensen mij bellen krijgen ze meteen de VoiceMail. Bellen daarna meteen een tweede keer terug dan gaat mijn phone wel over....gaarne uw hulp
61 Reacties 61
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Cobra460 ,

En had KPN geen oplossing hiervoor of wat zij ervoor konden betekenen?
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Cobra460

Je hebt waarschijnlijk de "niet storen" instelling aan staan. In de statusbalk te herkennen aan het maantje.

Check eens Instellingen>Niet storen.
Holmeles

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus omdat ik de functie niet storen aan heb staan, kan men mij niet bereiken?
Ik heb deze functie alleen aan, omdat ik niet wil dat mijn telefoon de hele tijd trilt als ik een melding binnenkrijg.

Daarnaast is het ook vreemd dat een inkomend gesprek soms wel in 1 x doorkomt, maar vaak krijgt de beller te horen dat ik in gesprek ben? / of gelijk de voicemail..
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Holmeles

Als de beller de eerste keer belt, krijgt die een in gesprek toon. Als hij vervolgens binenn 3 minuten (of een ander ingestelde tijd) nomaals belt, komt het gesprek wel binnen. Check eens je "niet storen" instellingen. 🙂
Holmeles

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke ja ik zag het, maar daar gaat het in principe niet om. Het gaat erom dat mensen die mij bellen er soms helemaal niet door heen komen.
Loekvandriel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een paar uur was ik niet bereikbaar. De gesprekken gingen direct naar Voicemail. Maar nu doet íe het ineens weer wel goed. Ik heb een iphone.

Groeten Loek
ype

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
zelfde hier. Heb de telefoon bij wijze van spreeke in de hand en zie opeens gemiste oproep staan en een voice mail bericht. Misschien een IOS8 probleem??
KoBo211

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, regelmatig gaat een oproep rechtstreeks naar voicemail zonder over te gaan. Er verschijnt ook geen gemiste oproep, alleen een sms-bericht van de voicemail. Ik ervaar dit probleem met een iPhone 5S, zowel op iOs 7 als 8. Ik heb het toestel sinds 26 oktober 2013.

- Zit al jaren bij Vodafone, met voorgaande toestellen (Android) nooit dit probleem gehad
- De niet-storen stand staat uit, ben bekend met de werking hiervan. Staat geen halve-maan symbool in het scherm.
- Probleem doet zich voor met iOs 7 en 8
- Probleem zelf ook geconstateerd door met mijn eigen huistelefoon te bellen naar m'n mobiel. 10 Minuten laten zonder 1 instelling te wijzigen komt een oproep opeens wel door.
- In de Vodafone--winkel is het probleem ook geconstateerd door de medewerker, nieuwe SIM-kaart gekregen
- Met de nieuwe SIM-kaart, zelfde probleem

Oplossing van de klantenservice: met dezelfde SIM-kaart een ander toestel proberen... Alsof ik een reserve-toestel met nano-SIM extra in de kast heb liggen. Daarbij doet het probleem zich soms opeens 2 weken niet voor, dus kan ook moeilijk een toestel voor langere tijd gaan lenen. En zonder dit te testen gaat de klantenservice verder ook niets doen. Kortom: het speelt al een jaar, maar kom er niet verder mee.

Mijn oplossing: mijn contract uitzitten en dan waarschijnlijk overstappen naar andere provider. Blijft het probleem, dan een ander toestel (Android). Overigens heeft mijn vrouw met haar iPhone 5S van Hi dit probleem niet.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @KoBo211
Wat je ervaart is normaal gesproken het gevolg van een verouderde aanmelding op het netwerk. Je hoeft in dat geval niet gelijk de meest drastische stap te nemen (abonnement opzeggen). In 99% van de gevallen is het opgelost door geregeld je toestel eens een par minuutjes uit te zetten.

Je forceert op die manier een nieuwe aanmelding op het netwerk en de problemen zijn daarmee van de baan.
Goed dat je het bericht geplaatst hebt, op die manier kunnen we dit eeuvel beter in kaart brengen.

Groeten, Per
KoBo211

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Per,

Bedankt voor je reactie! Wat ik wel vreemd vind is dat ik meerdere keren contact heb gehad met de Klantenservice van Vodafone, maar dat dit nooit besproken is. En de telefoon van mijn vrouw (eveneens iPhone 5S, provider is Hi) ook nooit uitgezet wordt. En zij heeft dit probleem niet.

Maar nogmaals bedankt voor je reactie, ik ga dit de komende tijd zeker proberen!


rvdijck

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben met verschillende collega's sinds een aantal dagen exact hetzelfde probleem.
Mensen die ons bellen, krijgen direct de voicemail en wij krijgen een sms dat er een bericht is.
Het is niet continu (en ja het halve maantje staat uit).

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Selecteer handmatig eens een andere provider dan Vodafone. Je krijgt dan een foutmelding te zien of je kunt alleen noodoproepen plaatsen. Selecteer daarna weer het Vodafone netwerk en test of het heeft geholpen. Hoor het graag.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@rvdijck Is het inmiddels gelukt?
rvdijck

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee het is nog steeds niet gelukt.
Van de 10 telefoontjes die ik op een dag krijg, zijn er zeker 3 die niet door komen en waarvan ik dus naderhand een smsje krijg.
Intussen heb ik mijn netwerk instellingen gereset maar zelfs net kreeg ik nog een smsje zonder dat mijn telefoon over is gegaan. Mijn ontvangst hier in Valkenswaard is overigens goed. Bellen lukt ook gewoon alleen gebeld worden maar in 70% van de gevallen.

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kun je eens proberen om je netwerk handmatig op 2G in te stellen. Test even uit of je verschil merkt.
Plock

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mijn toestel gaat niet meer over maar springt meteen op voicemail. Heb simkaart al diverse keren verwijderd, toestel staat niet op "niet storen" . Dit probleem doet zich pas sinds enkele dagen voor. Er is niets gewijzigd aan de instellingen...tips?
Plock

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfde probleem met een iphone6:
- niet storen is uitgeschakeld
- diverse keren uit en weer aangezet
- simkaart uit de telefoon en er weer in
- bij wisseling simkaart in een andere telefoon blijft het probleem bestaan met de bewuste simkaart

Ik vermoed dat het probleem dus aan de simkaart ligt, en niet aan de telefoon! De onbereikbaarheid is echter wel een essentieel probleem, daar de telefoon toebehoord aan een verloskundige
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo@Plock, ervaar je deze problemen nog? Ik zie dat er helaas geen reacties op je bericht zijn geweest.
Anonymous
Niet van toepassing
In je toestel kun je doorschakelen aan en uit zetten. als je op de onderstaande link klikt zie je hoe deze uitgezet kunnen worden. Tevens kun je je simkaart in een ander toestel stoppen om te kijken of het met de simkaart te maken heeft.
Mocht dit het niet verholpen hebben dan raad ik je aan contact op te nemen met vodafone om te kijken of er een doorschakeling daar staat

http://handleidingen.vodafone.nl/web/apple-iphone-6/search?query=doorschakelen&instruction=annuleer-alle-doorschakelingen

Groetjes Steven
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Plock heeft het bericht van @stevied86 geholpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic