1
Vraag
2
Reacties
jswdgrt

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toestel niet gebruiksklaar

Na verlengen abonnement inclusief nieuwe telefoon inmiddels drie tekstberichten met boodschap:

 

We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

 

Hoe 'ziet' provider dat mijn telefoon niet gebruiksklaar is?

 

Mijn telefoon is overigens gebruiksklaar voor internet,  e-mail  en andere voorkomende toepassingen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even een aantal minuten aan laten staan (15 min) en dan weer terugstoppen in je nieuwe toestel. Mocht dan de SMS nog binnen komen, dan hoor ik het graag zodat ik een onderzoek kan aanmaken. 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @jswdgrt,
Welkom op de Community van Vodafone. 3x dezelfde sms krijgen is wel heel veel en natuurlijk niet de bedoeling. Deze sms wordt automatisch uitgestuurd bij het gebruik van een nieuwe telefoon en als er nog instellingen niet correct staan betreft. Indien de instellingen correct ingevuld zijn, dan mag je deze sms negeren. Heb je de sms gekregen op verschillende data en tijdstippen?

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

18 mei datum verlengen abonnement inclusief nieuwe telefoon met interval 8 uur twee keer en 24 mei één keer

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je sindsdien het toestel ook al eens opnieuw opgestart of de simkaart eens in je oude toestel gestopt ivm een nieuwe aanmelding op het netwerk? 

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op 18 mei datum verlengen abonnement migreerde simkaart oude telefoon naar nieuwe toestel, nieuwe toestel is inmiddels meerdere keren herstart. Simkaart oude telefoon heeft niet 'weer' in oude telefoon gezeten. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zou je voor mij dat nog eens kunnen proberen zodat de melding wordt afgegeven dat deze sms is afgeleverd?

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Begrijp ik het goed de simkaart herplaatsen in oude toestel? Zo ja, terugplaatsen volstaat ook als toestel is teruggezet naar fabrieksintellingen? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee, terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft hier niks mee te maken. Het gaat erom dat de melding (vanuit je toestel) wordt doorgegeven dat deze sms is afgeleverd zodat hij niet opnieuw gestuurd gaat worden. Hiervoor moet de simkaart in een ander toestel. 

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ok, simkaart van nieuw naar oud toestel en  . .  kan daarna gelijk weer van oud naar nieuw toestel?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Even een aantal minuten aan laten staan (15 min) en dan weer terugstoppen in je nieuwe toestel. Mocht dan de SMS nog binnen komen, dan hoor ik het graag zodat ik een onderzoek kan aanmaken. 

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ga het later vanmiddag doen, voor het moment bedankt. Ik meld me wanneer tekstberichten blijven komen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, dan hoor ik het graag! 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

We zijn inmiddels een aantal dagen verder @jswdgrt. Heb je nog SMS berichten ontvangen? 

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog geen, had me voorgenomen 14 dagen na chat te berichten. Als deze periode voldoende is om topic als opgelost te markeren vind ik het prima.

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan zal ik het topic nog open laten staan! We horen het graag van je @jswdgrt 🙂 

jswdgrt
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Verdere meldingen zijn uitgebleven. 'er kan een slotje op' /J

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ontzettend fijn om te horen @jswdgrt. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling. Ik zal dit draadje sluiten. Mocht er in de toekomst wat zijn, dan weet je ons te vinden 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic