1
Vraag
2
Reacties
asjemenau

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

(Terug)bellers die ik niet heb gebeld. Netwerk/connectie probleem ?

Sinds mijn overstap naar Vodafone eind november 2021 wordt ik af en toe gebeld door verschillende personen die menen netjes terug te bellen na een gemist telefoontje. Echter heb ik deze, voor mij onbekende 06-nummers, nooit gebeld !

De eerste keren dacht ik dat iemand mss. een verkeerd nummer heeft ingetoetst, maar dat is duidelijk niet het geval, aangezien mijn nummer direct wordt teruggebeld.

 

Ik heb geen idee of de bellers uitsluitend Vodafone nummers zijn, maar kan iemand hier naar kijken en dit oplossen ?

Zowel voor mij als de nette (terug)bellers is dit contact ongewenst.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @asjemenau 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je bent toch niet Loekie de Leeuw? 😉
Je hebt gelijk, het is natuurlijk heel vervelend om op deze manier lastig gevallen te worden. Nu kan ik er wel een heel verhaal over schrijven maar Vodafone heeft hier al een topic over gemaakt. Er is, hoe vervelend ook, niets aan te doen. Criminelen gebruiken bestaande nummer om op deze manier fraude te plegen. 

Hier is de topic:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Spoofing/ba-p/208244 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @asjemenau 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Je bent toch niet Loekie de Leeuw? 😉
Je hebt gelijk, het is natuurlijk heel vervelend om op deze manier lastig gevallen te worden. Nu kan ik er wel een heel verhaal over schrijven maar Vodafone heeft hier al een topic over gemaakt. Er is, hoe vervelend ook, niets aan te doen. Criminelen gebruiken bestaande nummer om op deze manier fraude te plegen. 

Hier is de topic:
https://community.vodafone.nl/t5/Tips-van-Vodafone/Spoofing/ba-p/208244 

gerbendv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heel leuk allemaal maar ik begrijp niet waarom Vodafone en andere providers het niet kunnen voorkomen dat er iemand gebruik maakt van jouw telefoonnummer.

De provider kan toch ander gebruik van een nummer voorkomen als het niet gekoppeld is aan het toestel waarvan gebeld wordt?

Voorbeeld.

Ik stop de simkaart in mijn toestel. Dit toestel heeft ID gegevens. Als deze gegevens niet kloppen met diegene die mij vanaf een ander toestel belt, dan is het probleem/blokkeren van.... toch opgelost?

Maar misschien denk ik te simpel.

adamsbob

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hier ook veel last van. Een paar weken geleden had ik hier veel last van. Destijds melding gedaan op dit forum met de melding dat er eigenlijk niets aan te doen is. Vreemd genoeg heb ik er sinds die tijd geen last meer van gehad. Zonder zelf iets anders gedaan te hebben. Nu, sinds eergisteren is het weer drama. Ineens wordt ik volop gebeld door vreemde nummers. Als ik opneem, krijg ik geen gehoor. Ik word ook veel teruggebeld door anderen die zeggen dat ze door mij gebeld zijn. Wat niet het geval is. Blijft vreemd. Kan wel spoofing zijn, maar hoe kan het dan dat ik een paar weken nergens last van heb gehad, maar nu ineens volop gebeld wordt? Ongeveer 25 telefoontjes per dag. Dat is niet alleen vervelend voor mij, maar zeker ook voor die mensen die zeggen dat ze door mij gebeld zijn.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waarom de een er meer last van heeft dan een ander, geen idee. Waarom eerst veel, dan een lange tijd niet en daarna weer wel gebeld worden, geen idee. Het zijn mensen die proberen om je op een manier over te halen en vaak is het ook nog zo, als je even 1x opneemt, dan kan het zijn dat je alweer te laat bent en hebben ze alweer opgehangen. Het is super vervelend en de telecom bedrijven weten van het bestaan. Een oplossing is er tot nu toe nog niet, wat uiteraard vervelend is. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic