Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Startup sms van Vodafone


Een nieuwe telefoon betekent; alle instellingen goed zetten van je telefoon en apps. Dan kan het zo zijn dat een instelling niet goed staat. Je kan dan niet direct optimaal gebruik maken van je toestel in Nederland én in het buitenland.  Via vodafone.nl/startup zorg je er voor dat je toestel klaar is voor internet en e-mail. 

Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 


Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst:  We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding. 


Maar mijn internet werkt gewoon? 

Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland: 

< Voor Apple >  < Voor Android >

 

De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen: 

  • Ga naar de toestelhandleiding
  • Selecteer jouw merk toestel
  • Selecteer daarna jouw model
  • Klik op Connectiviteit
  • Klik op De telefoon instellen voor internet
  • Volg de stappen in de handleiding
  • Herstart je telefoon na het voltooien van de stappen

Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂 


Meer informatie

Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!

101 Reacties 101
DeadpoolW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hier ook elke keer last van wanneer er een systeem update is geweest.

Heb zelf een google pixel 6, hier draait android 12 op. 

Voor zo ver ik kan zien staan alle instellingen goed. Screenshot_20220207-213459.pngScreenshot_20220207-213723.png

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @DeadpoolW 
Wat goed dat je deze info met Vodafone deelt, dan kunnen ze daar naar kijken. Voorheen was het voornamelijk een iPhone maar nu blijkt er dus ook een ander toestel merk last van te hebben. Of wij als iPhone gebruikers hebben er nu geen last meer van maar andere merken, dat zou helemaal vervelend zijn. 

Maar goed, super dat je het even laat weten, dan kunnen de Vodafone medewerkers dit doorgeven aan de juiste afdeling en kunnen ze hiermee aan de slag. Zodra @Cecilia dit ziet zal je het oppakken 😉

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @DeadpoolW,

 

Dank voor alle informatie! Ik heb een onderzoek voor je aangemaakt, ik hoop dat spoedig de oorzaak wordt gevonden!

DeadpoolW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Energieboy @Alex Mochten jullie aanvullende informatie nodig hebben, dan mogen jullie contact opnemen. Dan help ik met alle plezier. 

Fan

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou ook graag verlost worden van deze SMS. Ik krijg deze zowat elke maand. Zou het kunnen dat mijn nr aan een andere dienst / telefoon gekoppeld is en dat ik daarvan de SMS ontvang? Alles werkt gewoon bij mij.. instellingen staan ook goed. 

S20 5G maar ook op mijn S10 kreeg ik deze SMS al regelmatig. HELP wie verlost mij van dit kwade euvel.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Fan,

 

Ik duik er graag voor je in! Zou je je gegevens in je profiel willen aanvullen of mij deze in een privébericht willen sturen?

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

De is weer een update geweest voor iOS en ik heb dit keer wel weer het sms'je gekregen IMG_0370.jpg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Yes, hier ook 😁

Fan

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex De link Privebericht werkt niet?

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Daar gaat het niet om @Fan, de zijn hier leden die het desbetreffende sms’je na elke iOS  update weer krijgen. Het blijkt iets te zijn bij Vodafone maar ze weten nog niet wat het is 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Wat gek, @Fan. Hier lijkt de link wel gewoon te openen. Lukt het zo? https://community.vodafone.nl/t5/notes/composepage 

Fan

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het werkte niet omdat ik Aangemeld blijven NIET had aangevinkt. Hij opent dan een nieuw venster via de link, zonder dat je bent ingelogd en dan kom je dus ergens anders uit..ik denk een 404 error. Het is nu gelukt door eerst opnieuw aan te melden en een vinkje je te plaatsen.

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

De is vandaag weer een update geweest en ik heb weer een sms gehad 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@BvanWijk kun je voor mij eens de komende dagen in de gaten houden of de SMS niet meer binnen komt? Mocht de SMS alsnog binnen komen, laat het weten. Post ook even gelijk een screenshot met ijd en datum zodat ik dit intern kan doorgeven. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het is even weggeweest en nu zijn ze er weer. Elke keer bij een update.
Dus wat er aan de hand is, geen idee. Klik ze maar gewoon weg, het zal wel. Als ik op de link klik kom je toch alleen op een uitleg pagina uit en er zal niets uit zichzelf worden geïnstalleerd. Denk dat het een probleem zal blijven. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helder @Energieboy, kun jij ook voor mij de komende update afwachten? Mocht de SMS alsnog verstuurd worden, laat het weten met een screenshot (waarop de datum en tijd vermeld staan). Dan ga ik er achteraan! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit zijn de laatste twee die ik heb ontvangen:

IMG_5617.jpeg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, maar de voorbeelden mogen maximaal 5 dagen oud zijn @Energieboy. Vandaar dat ik om nieuwe vraag. Deze zal ik dan alsnog toevoegen samen met het nieuwe voorbeeld. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Louis Als er weer een update komt en ik krijg weer een sms dan meld ik het hier🙂

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Er is vanavond weer een update uitkomen van het iOS en ik kreeg weer een sms

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic