Vodafone Info
Community Developer
Community Developer
  • 316Posts
  • 27Oplossingen
  • 218Likes

Startup sms van Vodafone


Een nieuwe telefoon betekent; alle instellingen goed zetten van je telefoon en apps. Dan kan het zo zijn dat een instelling niet goed staat. Je kan dan niet direct optimaal gebruik maken van je toestel in Nederland én in het buitenland.  Via vodafone.nl/startup zorg je er voor dat je toestel klaar is voor internet en e-mail. 

Waarom krijg ik deze sms?
Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 


Inhoud van de SMS
In de SMS staat de volgende tekst:  We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel klaar te maken voor internet en e-mail en doorloop de stappen.

Op de startup-pagina vind je algemene informatie over het gebruik van My Vodafone en het instellen van je telefoon via de toestelhandleiding. 


Maar mijn internet werkt gewoon? 

Bevind je je nu in Nederland en kan je gewoon internetten? Top! Toch wilt dit niet zeggen dat je dan in het buitenland ook automatisch goed gebruik maakt van internet. We raden dus ook aan om toch even je instellingen te checken. Bekijk een uitgebreide handleiding voor het instellen van je telefoon voor internet in het buitenland: 

< Voor Apple >  < Voor Android >

 

De startup-pagina is niet duidelijk
Lukt het instellen van je telefoon via de startup-pagina niet? Volg dan deze stappen: 

  • Ga naar de toestelhandleiding
  • Selecteer jouw merk toestel
  • Selecteer daarna jouw model
  • Klik op Connectiviteit
  • Klik op De telefoon instellen voor internet
  • Volg de stappen in de handleiding
  • Herstart je telefoon na het voltooien van de stappen

Zo, nu is je telefoon weer helemaal up to date! 🙂 


Meer informatie

Heb je andere vragen of opmerkingen? Laat het ons dan weten in de reacties in dit topic. De Community denkt graag met je mee!

101 Reacties 101
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik blijf het ook heel vreemd vinden @Energieboy

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Het is geen ramp, maar ik vroeg mij af wat het was omdat het bij elke update terug komt

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het gekke was dat jij, @BvanWijk, het wel kreeg na een update, en ik niet. Ik kreeg hem zo ineens tussendoor, zonder iets gedaan te hebben. Oh ja, het blijft een raadsel en wat je zegt, geen ramp 😁👍

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

 Ik kan dit niet zomaar los laten. Ik heb toch nog even een verzoek. Kunnen jullie mij een screenshot aanleveren van de SMS? Screenshot mag niet ouder zijn dan 5 dagen @Energieboy en @BvanWijk.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Mijn laatste screenshot heb ik hier laatst geplaatst. Als ik weer een nieuwe binnen krijg, zal ik hem plaatsen. 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik ga hem plaatsen als ik de sms weer binnen krijg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top! Dankjewel beide! 🙂

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

0389E705-5E80-47A8-8F6C-443DFECA5A6A.jpeg

De update 15.2 staat op mijn iPhone en ik krijg weer een sms van Vodafone @Louis 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Yep, hier ook ontvangen 😁
En ook na de update naar 15.2

 

66E532CE-6FF9-4987-ABC4-BB1EBF210F40.jpeg

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjulliewel voor de voorbeelden. Ik heb dit gelijk doorgezet @Energieboy & @BvanWijk

Anonymous
Niet van toepassing

Ik krijg ook helaas de SMS, wel een beetje raar, sinds ik gewoon zonder problemen op LTE kan internetten

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Welk toestel heb je @Anonymous ?

Anonymous
Niet van toepassing

Hey @Energieboy

Ik heb een Apple iPhone SE 2020 op iOS 15.2

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Bedankt voor het hier melden, dan kan Vodafone er mee aan de slag 😉😁🤪

Anonymous
Niet van toepassing

Geen probleem, hopelijk is het snel opgelost ja!

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Goedemorgen @Louis Ik krijg sinds de laatste 2 updates geen startup sms meer van Vodafone, is het probleem gevonden?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste @BvanWijk 
Steven is er momenteel niet, dus hij kan je ook niet vertellen of dat het probleem is opgelost is gevonden. Mocht er nog een andere moderator zich hierin hebben verdiept, dan zou die misschien antwoord kunnen geven en anders moeten we wachten op Steven. Maar heb dan aub nog even geduld. Het positieve is dat we in ieder geval gaan SMS meer binnen krijgen 🙂 

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Dat is zeker positief @Energieboy 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Positief nieuws @BvanWijk. Ik ben blij om dit te lezen. Ik zie dat bij de case ook is aangegeven dat het is opgelost, maar dat hij nog wel openstaat omdat ze wachten op de bevestiging van jouw kant. Wat precies de oorzaak is geweest, dat is voor mij niet zichtbaar maar ik ben blij dat je sinds de laatste 2 updates dit probleem niet meer ervaart 🙂

BvanWijk

Stamgast
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

Ik ben niet de enige die die klacht had maar ik dacht laat het maar even melden🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic