bas_ark

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Standaard APN

Iedere zakelijke simkaart van Vodafone (totaal >100, voor meerdere klanten) heeft als standaard APN: tracfone in plaats van Vodafone zelf. Dit geeft problemen bij het connecteren in het buitenland.

1) Waarom is dit?

2) Hoe is de standaard APN aan te passen? Zodat ook na een Android update, bezoek aan het buitenland de APN op live.vodafone.com blijft staan.

3) Waarom staan al deze vreemde APN's in de lijst?

 

Zie bijlage:

 

10 Reacties 10
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hi @bas_ark,

Onhandig dat je APN settings moet aanpassen om verbinding te krijgen. Wij werken smet live.vodafone.com. Staan er andere APN's in je toestel, die je ook niet wilt gebruiken, dan kun je deze gewoon verwijderen en live.vodafone.com behouden. Wij voegen zelf geen andere APN's toe aan je toestel. Ik weet dus niet waarom je zoveel APN's in je toestel hebt momenteel. 

bas_ark
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze kunnen inderdaad verwijderd worden. Maar zodra ik de APN-settings reset, wordt wederom gekozen voor Tracfone. Dit gebeurd evengoed na een Android-update. Wie bepaalt de APN-lijst? De simkaart, provider of het toestel? Het is geen incident op 1 toestel.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Hm, nog even terug naar je eerste post @bas_ark . Het betreft een zakelijk account waar meerder simkaarten bij zijn ondergebracht? Dan kan het nog zo zijn dat de beheerder van het zakelijke account een of meerder APN's heeft ingesteld en die zullen dan inderdaad terugkomen. In dat geval raad ik je aan contact te zoeken met de beheerder voor deze vraag. 

bas_ark
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sim in ander toestel gestopt, daar kloppen de apn-instelingen.

Maar in alle andere Samsung Tab3's niet. Ook na een factor reset niet. De lijst van providers zijn vreemdgenoeg  allemaal Amerikaanse providers...

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 84Posts
  • 8Oplossingen
  • 15Likes

Dan is het toestel gebonden, @bas_ark. Je zou dit eens bij Samsung kunnen checken, of het op een andere manier toch aan te passen is. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Waar zijn de Samsung Tab3's gekocht?
Zit even hardop te denken hoor! Als jij alleen Amerikaanse providers ziet, kan het dan niet zo zijn dat je Samsung Tab3's niet uit Nederland komen? Heb je deze bij Vodafone gekocht of ergens anders? Als ze ergens anders vandaan komen dan zou ik eerst daar vragen waar deze ze vandaan heeft. Anders zou je contact kunnen opnemen met de zakelijke afdeling van Vodafone, omdat het hier gaat om een zakelijke aansluiting. Eventueel zou je Samsung kunnen vragen om te controleren of deze Samsung Tab3's wel voor de Nederlandse markt geschikt zijn. 

Of je kan ergens in de Samsung Tab3's aangeven dat je in een NL omgeving zit. Misschien heb je de landcode niet goed staan? Tenminste, in mijn iPhone kan ik mijn landcode aanpassen (weet niet of dit dan ook iets doet met je APN instellingen). Het is het testen waard natuurlijk 🙂 

bas_ark
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De tab's zullen uit China komen, er zit wel google/emm-software op. Maar ook zonder deze software (factory reset) komt de USA-lijst erbij te staan.

 

Het vreemde hieraan is dat alleen bij de invoer van een Vodafone-sim deze lijst wordt getoond. Bij een kpn/tmob sim niet. Er is een ticket bij Samsung aangemaakt hiervoor. 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmm, dat is wel vreemd. Al hoewel ik niet weet of Vodafone en kpn op de zelfde frequentie zitten. Afwachten wat Samsung zegt. Wil je dat hier ons ook laten weten, ben wel benieuwd 😊

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 92Posts
  • 29Oplossingen
  • 36Likes

@bas_ark Heb je inmiddels al een update ontvangen over het openstaande ticket bij Samsung?

bas_ark
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reactie Samsung, het zegt mij niet zo veel:

The device is showing LUX sale code, while Vodafone sim card isn't defined into LUX and this is single sale. So the device will get all APNs profile into Google file, because there is no mvno_data into sim card, so we can't get only Vodafone APN. Led to device show a lot of APNs. This is normal behavior. If possible, please share the logs of a reference device

 

Dus nu de logs opsturen van een ander Samsung toestel opgestuurd waar wel de juiste lijst (1 APN) wordt getoond.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic