1
Vraag
2
Reacties
johnnyvtz1990

Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Snelheid van verbinding maken met buitenlands netwerk in het buitenland.

Een paar wat gedetailleerde vragen over verbinding maken met buitenlands netwerk in het buitenland.

Ik was voor te tanken in België en was er al iets meer dan 5 minuten. Toen ik stil stond bij het tankstation stond mijn telefoon nog op Vodafone i.p.v.. PROXIMUS. Toen ik mijn telefoon uitschakelde en weer aanzette ging hij gelijk naar PROXIMUS.

Hoe kan het dat dit normaal een tijdje duurt en als je de telefoon opnieuw opstart dit zo gebeurt ?

De ene keer als ik naar België krijg krijg ik wel een sms met welkom in België en de andere keer niet. Hoe kan dit?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je het buitenland binnen gaat dan kan het zijn dat Vodafone Nederland nog sterk genoeg is om je daarmee verbonden te houden. De ene keer is dat langer dan een andere keer. Zodra jij je toestel uitzet en weer aan, dan ziet het Belgische netwerk je direct en zal op dat moment ook sterker zijn dan de Nederlandse Vodafone en daarom kom je gelijk op hun netwerk uit. 

Dat je de ene keer iets langer bij Vodafone Nederland blijft hangen heeft dus vooral te maken met het bereik, het weer, hoeveel mensen op een mast en hoe snel het buitenland netwerk je oppakt. 

Waarom je de ene keer wel een sms krijgt en een andere keer niet, dat zou niet moeten kunnen. Waarom dit zo is, geen idee. Normaal gezien zou je, zodra je op het andere netwerk zit, een sms moeten krijgen. Morgen zal er weer iemand van Vodafone online zijn, misschien dat die je daar nog iets meer over kan vertellen. 

Bekijk in context

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @johnnyvtz1990, wat jij beschrijft ervaar ik ook. Zodra ik de grens overga naar België of Duitsland, dan blijf ik vrij lang verbonden met het netwerk van Vodafone NL. Zodra er geen verbinding meer is, zoekt mijn toestel naar een ander netwerk. Dit kun je instellen bij de instellingen van het mobiele netwerk. Hier kun je aangeven dat het toestel automatisch mag verbinden met een ander netwerk. Staat deze optie op handmatig, dan zal het toestel niet op zoek gaan naar een ander netwerk. Pas zodra je het toestel opnieuw opstart of zelf een ander netwerk selecteerd, dan pas zal het toestel daarmee verbinden. Zoals @Energieboy aangeeft, heeft dit te maken met de sterkte van het signaal en waar de netwerkmasten staan van Vodafone Nederland en de providers in België of Duitsland. Hierdoor kan het soms zijn dat je toestel in België of Duitsland (langs de grens) nog verbonden is met ons netwerk 🙂 Dit werkt natuurlijk ook omgekeerd. 

Je geeft aan dat je niet altijd de welkomst SMS ontvangt in het buitenland. Natuurlijk dient deze optie aan te staan (kun je aan- of uitzetten in My Vodafone) maar wat ook van belang is, is dat je een verbinding maakt met het netwerk in het buitenland. Blijft jouw toestel verbonden met het Netwerk in Nederland, dan zal de SMS niet verstuurd worden. Als je de SMS niet ontvangt, kun je eens controleren met welk netwerk je op dat moment verbonden bent? 

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Dit kan je doen door deze link te volgen: https://www.vodafone.nl/my/service/notificatie-en-contact 

En anders ga je naar My Vodafone, kies in het menu voor SERVICE en scroll naar beneden. Onder Zelf regelen zie je dan Welkom SMS aan/uitzetten. Daar kan je dat aan- of uitzetten 🙂 

** Zie inmiddels dat Steven al een reactie had gegeven. Deze stond zojuist niet in deze lijst, daarom dat ik ook antwoord gaf. Beter twee dan helemaal niets 🙂 **

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als je het buitenland binnen gaat dan kan het zijn dat Vodafone Nederland nog sterk genoeg is om je daarmee verbonden te houden. De ene keer is dat langer dan een andere keer. Zodra jij je toestel uitzet en weer aan, dan ziet het Belgische netwerk je direct en zal op dat moment ook sterker zijn dan de Nederlandse Vodafone en daarom kom je gelijk op hun netwerk uit. 

Dat je de ene keer iets langer bij Vodafone Nederland blijft hangen heeft dus vooral te maken met het bereik, het weer, hoeveel mensen op een mast en hoe snel het buitenland netwerk je oppakt. 

Waarom je de ene keer wel een sms krijgt en een andere keer niet, dat zou niet moeten kunnen. Waarom dit zo is, geen idee. Normaal gezien zou je, zodra je op het andere netwerk zit, een sms moeten krijgen. Morgen zal er weer iemand van Vodafone online zijn, misschien dat die je daar nog iets meer over kan vertellen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @johnnyvtz1990, wat jij beschrijft ervaar ik ook. Zodra ik de grens overga naar België of Duitsland, dan blijf ik vrij lang verbonden met het netwerk van Vodafone NL. Zodra er geen verbinding meer is, zoekt mijn toestel naar een ander netwerk. Dit kun je instellen bij de instellingen van het mobiele netwerk. Hier kun je aangeven dat het toestel automatisch mag verbinden met een ander netwerk. Staat deze optie op handmatig, dan zal het toestel niet op zoek gaan naar een ander netwerk. Pas zodra je het toestel opnieuw opstart of zelf een ander netwerk selecteerd, dan pas zal het toestel daarmee verbinden. Zoals @Energieboy aangeeft, heeft dit te maken met de sterkte van het signaal en waar de netwerkmasten staan van Vodafone Nederland en de providers in België of Duitsland. Hierdoor kan het soms zijn dat je toestel in België of Duitsland (langs de grens) nog verbonden is met ons netwerk 🙂 Dit werkt natuurlijk ook omgekeerd. 

Je geeft aan dat je niet altijd de welkomst SMS ontvangt in het buitenland. Natuurlijk dient deze optie aan te staan (kun je aan- of uitzetten in My Vodafone) maar wat ook van belang is, is dat je een verbinding maakt met het netwerk in het buitenland. Blijft jouw toestel verbonden met het Netwerk in Nederland, dan zal de SMS niet verstuurd worden. Als je de SMS niet ontvangt, kun je eens controleren met welk netwerk je op dat moment verbonden bent? 

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Louis,

Ja dit zou goed kunnen omdat ik nog dicht bij de grens was. Wel apart dan dat die dat wel doet als je hem opnieuw opstart.

Hij geeft niet altijd een sms terwijl ik op sommige dagen langer in België geweest. Hoe kan ik deze sms instellen via My Vodafone.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Doordat je het toestel opnieuw opstart, zal hij het sterkste netwerk selecteren. In dit geval het netwerk van Proximus. Start je het toestel niet opnieuw op, dan blijf je verbonden met het netwerk van ons, zolang er een verbinding is. Via https://www.vodafone.nl/my/service/notificatie-en-contact kun je controleren of de welkom SMS aanstaat. Indien deze optie aan staat, krijg je 1x (per verblijf in het desbetreffende land) een SMS met informatie over de tarieven. Mits je natuurlijk verbonden bent met een ander netwerk dan Vodafone Nederland @johnnyvtz1990.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @johnnyvtz1990 
Dit kan je doen door deze link te volgen: https://www.vodafone.nl/my/service/notificatie-en-contact 

En anders ga je naar My Vodafone, kies in het menu voor SERVICE en scroll naar beneden. Onder Zelf regelen zie je dan Welkom SMS aan/uitzetten. Daar kan je dat aan- of uitzetten 🙂 

** Zie inmiddels dat Steven al een reactie had gegeven. Deze stond zojuist niet in deze lijst, daarom dat ik ook antwoord gaf. Beter twee dan helemaal niets 🙂 **

johnnyvtz1990
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 51Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo @Energieboy 

Ik zie op de website bij my vodafone nergens de mogelijkheid welkom SMS.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Goed kijken, het staat er toch echt!
Zo ie zo kan je de link aanklikken, die ik je heb gegeven. Die verwijst direct naar de Service pagina en dan staat het ergens in het midden. Steven heeft er ook al uitleg over gegeven.

Schermafbeelding 2021-08-24 om 15.13.49.png

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic