1
Vraag
2
Reacties
Supergrover79

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smtp uitgaande mail; mededeling: server accepteert de ontvanger niet.

Goedemiddag, 

momenteel heb ik 3 e-mailadressen op mijn iPhone 11 (iOS 13.7) zowel Hotmail als gmail werken super alleen heb ik nog een werk e-mail waar ik geen mail mee kan verzenden. Ik krijg de mededeling: server accepteert de ontvanger niet.

de sendmail.vodafone.nl wekte in zijn geheel niet en  vandaag nadat ik in de Vodafone winkel ben geweest heeft de medewerker de smtp veranderd naar authsmtp.vodafone.nl met server poort 587.

nu kon hij zichzelf wel een e-mail sturen naar zijn Vodafone e-mail adres maar als ik mail wil versturen naar een ander e-mailadres dan krijg ik dus deze meden deling.

even om een aantal vragen alvast te beantwoorden

kun je wel mail ontvangen? Ja

heb ik het correcte Vodafone inlog en ww gebruikt. Ja

heb ik de andere poort geprobeerd. Ja

staat ssl aan en heb je ww aangeklikt. Ja

heb je de tel aan en uit gezet voor langer dan 10 mins. Ja

heb je het account al helemaal verwijderd en opnieuw alles ingesteld. Ja 

heb je met de sendmail smtp ook verschillende poorten geprobeerd. Ja


help! (En dank alvast voor een held die de oplossing weet)

24 Reacties 24
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Wat gebeurd er als je een andere mail applicatie gebruikt met dat e-mailadres @Supergrover79 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je nog een andere app voor de mail gebruikt @Supergrover79?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Apple heeft problemen gehad met de update en e-mail: https://discussions.apple.com/thread/251812026
Dit zou inmiddels opgelost moeten zijn. Heb je hier nog steeds last van @Supergrover79?

Langetopper

Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Waarom stel je niet gewoon Gmail als standaard smtp server in?

in ios kan je dit aanpassen

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Update 17 maart 2022

 

De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

 

Wat betekent dit voor jou?

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic