1
Vraag
2
Reacties
B.Korkmaz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slechte 5g

Heb heel slecht 5g netwerk tussen de 20mbps en 30 mbps. Heb contact gehad met vodafone klantenservice en heeft mijn netwerk gereset maar geen effect. Advies van haar was om naar de winkel te gaan. Nou naar de winkel nieuwe simkaart er in en? Helaas geen effect advies van de vodafone winkel medewerker was om met vodafone crew te bellen. Nou die ook gebeld en vertelde aan haar dat ik op meeste plekken gwn mijn snelheid niet haal. Ze vertelde mijn dat het aan mijn toestel lag. Oke het kan! dus heb ik de simkaart van mijn moeder er in gezet (kpn) en ja hoor 143 mbps. En proberen mijn wijs maken dat het aan me toestel lag. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @B.Korkmaz 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat je geen goed bereik hebt met 5G. Zoals je weet is 5G nog niet de echte 5G en is het mogelijk dat je daarmee minder goed bereik hebt dan wanneer je 4G zou gebruiken. De nieuwe technieken zijn mooi, maar dan moet het ook echt 5G zijn en nu is dit nog altijd 4G+ en dan met een kleine upgrade. Het 5G netwerk moet nog vrijgegeven worden door de regering. 

Maar goed, dit is extra info die ik graag wil meegeven. Goed dat je met je moeder haar simkaart hebt gekeken of het daar wel goed bij doet. Dan heb je kunnen testen dat het niet aan je toestel ligt! (iets wijs maken doen ze je niet bij Vodafone, op die manier kan je er dus achter komen of het aan je toestel ligt, of niet. Het is gewoon een extra controle, dus heel begrijpelijk dat ze je vragen om dit te doen) Heb je ook met een andere Vodafone simkaart kunnen testen? Dan kan je zeker uitsluiten dat het aan Vodafone ligt. Daarnaast is het goed om op de webpagina te kijken van Vodafone voor je bereik en of er misschien een storing is. Je kan op die pagina dan ook een melding maken zodat de netwerk-beheerders deze melding direct bij hun op de afdeling krijgt en er mee aan de slag kan om te zien waar het aan ligt. Ik zou deze weg bewandelen en die gaan met je mee kijken of het misschien toch iets mis is met het netwerk waar jij problemen hebt met je 5G. Kijk dan ook even goed of de mast, waar je zit, nu al wel die 5G heeft. 

Bekijk in context

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Daarom moet je het ook bij de juiste afdeling melden en dan kunnen ze het voor je uitzoeken. Er kunnen verschillende redenen zijn, maar dat kan alleen de juiste afdeling bij Vodafone je melden. Zou dus de test doen en op die afdeling een melding maken. Dat is de juiste weg om te weten wat ze er aan kunnen doe.  

En soms is de ene provider beter dan een andere provider bij je in de buurt. Dit kan ook altijd nog. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @B.Korkmaz 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Erg vervelend dat je geen goed bereik hebt met 5G. Zoals je weet is 5G nog niet de echte 5G en is het mogelijk dat je daarmee minder goed bereik hebt dan wanneer je 4G zou gebruiken. De nieuwe technieken zijn mooi, maar dan moet het ook echt 5G zijn en nu is dit nog altijd 4G+ en dan met een kleine upgrade. Het 5G netwerk moet nog vrijgegeven worden door de regering. 

Maar goed, dit is extra info die ik graag wil meegeven. Goed dat je met je moeder haar simkaart hebt gekeken of het daar wel goed bij doet. Dan heb je kunnen testen dat het niet aan je toestel ligt! (iets wijs maken doen ze je niet bij Vodafone, op die manier kan je er dus achter komen of het aan je toestel ligt, of niet. Het is gewoon een extra controle, dus heel begrijpelijk dat ze je vragen om dit te doen) Heb je ook met een andere Vodafone simkaart kunnen testen? Dan kan je zeker uitsluiten dat het aan Vodafone ligt. Daarnaast is het goed om op de webpagina te kijken van Vodafone voor je bereik en of er misschien een storing is. Je kan op die pagina dan ook een melding maken zodat de netwerk-beheerders deze melding direct bij hun op de afdeling krijgt en er mee aan de slag kan om te zien waar het aan ligt. Ik zou deze weg bewandelen en die gaan met je mee kijken of het misschien toch iets mis is met het netwerk waar jij problemen hebt met je 5G. Kijk dan ook even goed of de mast, waar je zit, nu al wel die 5G heeft. 

B.Korkmaz
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat ik bedoel te zeggen is waarom kan het bij kpn wel en bij vodafone niet? Wat is het verschil? Als je zo iets hebt ga je natuurlijk google openen maar ben niet de enige die hier last van heeft dat is een feit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Daarom moet je het ook bij de juiste afdeling melden en dan kunnen ze het voor je uitzoeken. Er kunnen verschillende redenen zijn, maar dat kan alleen de juiste afdeling bij Vodafone je melden. Zou dus de test doen en op die afdeling een melding maken. Dat is de juiste weg om te weten wat ze er aan kunnen doe.  

En soms is de ene provider beter dan een andere provider bij je in de buurt. Dit kan ook altijd nog. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic