Hoi @B.Korkmaz
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Erg vervelend dat je geen goed bereik hebt met 5G. Zoals je weet is 5G nog niet de echte 5G en is het mogelijk dat je daarmee minder goed bereik hebt dan wanneer je 4G zou gebruiken. De nieuwe technieken zijn mooi, maar dan moet het ook echt 5G zijn en nu is dit nog altijd 4G+ en dan met een kleine upgrade. Het 5G netwerk moet nog vrijgegeven worden door de regering.
Maar goed, dit is extra info die ik graag wil meegeven. Goed dat je met je moeder haar simkaart hebt gekeken of het daar wel goed bij doet. Dan heb je kunnen testen dat het niet aan je toestel ligt! (iets wijs maken doen ze je niet bij Vodafone, op die manier kan je er dus achter komen of het aan je toestel ligt, of niet. Het is gewoon een extra controle, dus heel begrijpelijk dat ze je vragen om dit te doen) Heb je ook met een andere Vodafone simkaart kunnen testen? Dan kan je zeker uitsluiten dat het aan Vodafone ligt. Daarnaast is het goed om op de webpagina te kijken van Vodafone voor je bereik en of er misschien een storing is. Je kan op die pagina dan ook een melding maken zodat de netwerk-beheerders deze melding direct bij hun op de afdeling krijgt en er mee aan de slag kan om te zien waar het aan ligt. Ik zou deze weg bewandelen en die gaan met je mee kijken of het misschien toch iets mis is met het netwerk waar jij problemen hebt met je 5G. Kijk dan ook even goed of de mast, waar je zit, nu al wel die 5G heeft.