1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pervil

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte 5g verbinding

Ik merk dat ik de laatste 3 weken wel erg slecht 5g verbinding hebt. Wat is er aaan de hand? Staan mijn instellingen wel nog goed ? 

2 Reacties 2
Andr3

Gedreven Liefhebber
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 20Likes

Heb jij een iphone? Een iphone geeft “kort” aan dat je een 5g verbinding heb. Daarna gaat die naar 4g. Wanneer er veel data nodig is gaat die weer naar 5g. Dit doet een iphone om de accu te sparen. Bij continue 5g is de batterij zo leeg.

mocht je een ander merk hebben, mischien dat de fabrikant dezelfde techniek gebruikt zoals de iphone?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Pervil 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Als eerst is het handig om aan te geven wat voor toestel je hebt, welk type en of je firmware up to date is. Zomaar aannemen dat je een iPhone hebt, is niet handig, er zijn er zoveel op de markt. Daarnaast hoeft het niet aan je toestel te liggen, het kan zijn dat ze bezig zijn met het netwerk. Controleer daarom eerst even of Vodafone werkzaam is met het netwerk. Als daar niets aan de hand is, controleer je toestel bij mobiel instellingen of deze op 5G staat, of misschien wel op 4G en zo controleer je ook gelijk of deze instelling goed staat. 

Je kan ook even een Sim swap doen, even een simkaart van iemand anders in je toestel doen en kijken of het dan wel goed werkt en je eigen simkaart in die van een ander. Een hele goede controle om te zien het daaraan ligt. Je simkaart kan te oud zijn, dan kan je een nieuwe aanvragen bij de klantenservice. Heb je alleen binnen slecht bereik, neem dan 4G over WiFi, dit kan je aanzetten in je toestel bij je instellingen. Veel toestellen hebben binnen slecht 5G bereik, en soms ook 4G, dan is dit handig om aan te zetten. 

Kom je er niet uit, loop langs een Vodafone winkel of bel met de klantenservice om te vragen of ze je nummer een reset willen geven. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic