Marjolein4

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slecht bereik telefoon in centrum Amsterdam

Ik heb een heel slecht bereik in Amsterdam. Ook kon ik afgelopen zomer niet vanuit het buitenland (Frankrijk) bellen. Na diverse telefoontjes naar de klantenservice en bezoek aan de winkel (1 uur wachttijd), waar de medewerker diverse instellingen in mijn telefoon veranderd heeft blijkt het niet aan mijn simkaart of toestel te liggen en kan ik weer bellen vanuit het buitenland. Binnenshuis bel ik met wifi, maar buitenshuis blijft het bereik erg slecht. Met T mobile had ik dat probleem niet. Ik heb heel veel spijt van mijn overstap en wil mijn abonnement voortijdig beeindigen. Een norse medewerkster gaf aan dat dat niet kon - "helaas u heeft een 2 jarig abonnement" . Ik kan ook geen gebruik maken van de 30 dagen regeling (want te goeder trouw) ben ik lang bezig geweest om te kijken of het bereik verbeterd kon worden. Ik ben erg ontevreden over Vodafone en de bereidwilligheid om het probleem op te lossen!

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Marjolein4
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

De reden dat je hier een kijkje neemt is natuurlijk des te minder aangenaam! Het is super onhandig dat je slecht bereikbaar bent in de omgeving van Amsterdam. Hopelijk kunnen we dit oplossen, zodat je geen spijt hebt van jouw overstap. 

Wat ik je wil adviseren is om onze netwerkcheck te doorlopen. Aan het einde van deze check wordt een case aangemaakt voor onze technische dienst. Mochten er in jouw omgeving bereikbaarheidsproblemen zijn, dan kunnen zij deze opsporen en de benodigde (vervolg)acties hiervoor uitzetten. 

Het opzeggen/ontbinden van je abonnement kan niet via deze weg geregeld worden. Deze mogelijkheid heeft alleen onze klachtenafdeling. Mocht je dit toch jouw voorkeur hebben, dan kun je het beste een klacht indienen. Dit kan via deze pagina. Hierbij zal uiteraard gekeken worden of er in jouw regio ook daadwerkelijk dekkingsproblemen zijn. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen en dat onze technische dienst middels de case n.a.v. de netwerkcheck het probleem kan oplossen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Met zo'n warm welkom, blijf je toch wel klant bij Vodafone 😉
Even ter info, want je zegt @Marjolein4, dat je geen problemen had met TM. Een vriend van mij, die midden in centrum Amsterdam woont, die heeft alleen maar problemen met TM. Zodra die binnen zit heeft die geen bereik meer en ook buiten in de straat is het waardeloos. Wat voor een toestel gebruikte jij bij TM? Hij gebruikt een iPhone 11 Pro Max en is daar op dit moment niet zo blij mee. Misschien dat het aan het toestel ligt of aan TM. Toch even fijn dat ik deze vraag aan je kan stellen, want zoals je ziet is het toch altijd weer anders bij iemand anders. 

Moet zeggen dat Vodafone altijd wel heel erg hun best doen om dit soort bereikbaarheid uitdagingen aan te gaan en te helpen verbeteren. Laten we hopen dat ze je kunnen helpen, dat zou toch het mooiste zijn. Succes en ik hoop dat je mij nog kan helpen met mijn vraag, daar help je een vriend van mij wel weer mee 😊

Marjolein4
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

Ik had een eenvoudige Samsung Galaxy 8Plus. Nooit problemen met telefonie gehad. Succes.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oké, dank je wel voor de info. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels gelukt om de stappen te doorlopen van onze Network check en het opzeggen van je abonnement @Marjolein4?
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic