Hoe de verbinding bij jou in de omgeving is, dat kan Vodafone voor je controleren. Maar ik denk niet dat het daar aan ligt want je zegt dat je Vodafone zelf moest selecteren om weer bereik te hebben. Je kan je mobiel netwerk gewoon op automatisch laten staan, daar hoef je helemaal niets aan te doen en dan heb je, als het goed is, buiten gewoon normaal bereik. Dit heeft verder ook niets te maken met 4G over Wifi, dat is heel iets anders. Ik neem aan, want dat is me nu niet duidelijk uit dit verhaal, dat je binnen in huis wel gewoon goed bereik had en dat je naar buiten moest omdat dit gewoon moest, niet omdat je nu binnen slecht bereik had? Is het wel zo, dan ligt het aan je Wifi sterkte in huis, die heb je dan niet goed op orde. Ja sorry, die kan ik dan de schuld geven omdat die het niet goed mogelijk maakt dat je dan 4G over Wifi kan gebruiken (splits 2,4 GHz en 5 GHz, mochten deze samen zijn). Dan ligt het echt aan je Wifi, mocht het binnen nu ook slecht zijn geweest.
Is het omdat je naar buiten moest omdat het gewoon moest, dan zou het kunnen zijn dat je toestel niet op automatisch netwerk zoeken staat. De overgang bij mij was vroeger prima via Vodafone, nooit last van gehad. Je vermoed toch dat er meer aan de hand is, en dat zou best eens kunnen. Maar dat heeft niets met je begin vraag te maken, want daar ging het over binnen in huis en nu heb je er buiten last van. En buiten is natuurlijk wel te melden via de Netwerk Controle van Vodafone.