1
Vraag
2
Reacties
Crafter

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereik in en om het huis

Ik heb al (besef ik achteraf) een hele tijd slecht bereik in en om het huis. Kom er nu met een nieuw zakelijk nummer achter dat ik overdag slecht bereikbaar ben (had hiervoor KPN zakelijk) en merk dat internet eigenlijk ook bijzonder traag is... Heb het mobiel bellen nu soort van afgevangen met bellen via WiFi maar daar ligt ook nog een probleem van Ziggo met een onstabiele WiFi. Dat probleem bleek in de aansluiting te zitten maar ondanks dat is het bereik niet super. 

Hoe kan het dat je in de randstad (postcodegebied 2353) geen fatsoenlijke dekking hebt. Het is geen dichte bebouwing zoals in de binnenstad van een grote stad. Geen afgelegen (grens) gebied of heidevlakte. Is er een zendmast die niet goed werkt?nog is er onlangs een weggehaald waardoor er een gat in de dekking is ontstaan? Download snelheid is 3-5 Mbps, dat schijnt veel hoger te moeten zijn. 4G valt regelmatig weg naar H+ en 4G+ maakt weinig verschil áls dat er staat. Vaak maar 1 of geen streepjes bij beide sims...

 

Alles al geprobeerd, nieuwe Sims (duo sim in S51), ander toestel geprobeerd. Veel met de 24/7 support gekletst (duurt overigens wel erg lang voordat je iemand te spreken krijgt en daarna ook het gesprek actief kan houden...), Er zou een buurtonderzoek gedaan worden, geen reactie of wat dan ook. Mijn vrouw heeft een Ben abonnement en heeft perfect bereik (en betaald minder voor haar abonnement....). Ben ik dan niet slimmer af om gewoon over te stappen??? Helaas zit ik er dan zakelijk nog wel aan vast. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Crafter,

Welkom op de Community van Vodafone.

Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne situatie is en dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.
Fijn, dat je aangeeft dat het netwerk niet werkt zoals het hoort te werken en wat er allemaal al geprobeerd is. Hierdoor kan ik tips geven wat je nog kunt proberen. 
Het netwerk is afhankelijk van verschillende factoren (omgeving, waar staan de netwerkpalen, welke frequentie zendt de netwerk paal uit etc.)

Is het onderzoek aangemaakt op jouw naam? Mocht dat niet het geval zijn, kun je de stappen van de Network Check doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. Zij gaan dan controleren waar de masten staan, of er iets mis is met een van de masten etc. Ook zullen zij controleren of dit in de nabije toekomst verbeterd gaat worden en dit terugkoppelen naar jou toe.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Crafter,

Welkom op de Community van Vodafone.

Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne situatie is en dat je dit zo snel mogelijk opgelost wilt hebben.
Fijn, dat je aangeeft dat het netwerk niet werkt zoals het hoort te werken en wat er allemaal al geprobeerd is. Hierdoor kan ik tips geven wat je nog kunt proberen. 
Het netwerk is afhankelijk van verschillende factoren (omgeving, waar staan de netwerkpalen, welke frequentie zendt de netwerk paal uit etc.)

Is het onderzoek aangemaakt op jouw naam? Mocht dat niet het geval zijn, kun je de stappen van de Network Check doorlopen. Aan het einde kun je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. Zij gaan dan controleren waar de masten staan, of er iets mis is met een van de masten etc. Ook zullen zij controleren of dit in de nabije toekomst verbeterd gaat worden en dit terugkoppelen naar jou toe.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic