Klaas 2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht 4g onvangst

Als internationaal chauffeur heb ik met mijn samsung s9 in de landen waar ik veel kom (duitsland, denemarken, zweden) overal perfect 4g ontvangst. Echter in nederland op veel plekken niet, daardoor slecht internet en geen tv ontvangst.

Is hier iets aan te doen?  Hoor van collegas dat zij hier veel minder problemen mee hebben.

Mvg,

Klaas2

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Klaas 2
Welkom op de Community van Vodafone. Vervelend om te lezen, dat hier in Nederland de dekking juist minder goed is. Dat mag natuurlijk niet de bedoeling zijn! De dekking is afhankelijk van de verschillende factoren zoals de locatie, waar staan de netwerkpalen, hoge bomen of gebouwen in de omgeving, instellingen telefoon, hardware en software telefoon, etc. Gelukkig zijn er een aantal stappen die je zelf kunt controleren.
 

Allereerst dient natuurlijk mobiele data aan te staan en raad ik aan om het toestel eens opnieuw op te starten.
* Bij Android kun je vanaf het begin scherm van boven aan naar beneden vegen. Hier zie je dan mobiele gegevens staan. Deze dienen aangevinkt te zijn.

Natuurlijk dient 4G aan te staan. 
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
Werkt het dan nog niet, dan dien je de apn te controleren in het toestel:
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

Daarnaast kun je altijd handmatig een ander netwerk selecteren en daarna terug zetten op het netwerk van Vodafone. Hierdoor komt er een nieuwe aanmelding op ons netwerk.  Android: Dit dien je onder de instellingen - mobiele gegevens - netwerkoperators. Hier zet je hem op handmatig zodat hij begint te zoeken.
Hier ga je een foutmelding bij krijgen. Zodra je deze krijgt, zet je hem terug op het netwerk van Vodafone
Mocht het dan nog niet werken, dan raad ik je aan om een kruistest te doen.
Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc. Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Je kan de dekking controleren op werkzaamheden en storingen checken via: 
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml  
Ook kun je de stappen doorlopen van onze Network Check http://voda.fo/ne/3ugam. Aan het einde mag je een onderzoek aanmaken voor mijn collega's van de Network Crew. Zij gaan onderzoeken wat er aan de hand is en waarom de dekking minder is. Geef in dit onderzoek zoveel mogelijk informatie door. Denk hierbij aan op welke postcodes ervaar ik een mindere dekking. Wat gebeurt er op dat moment en wat zie je betreft het netwerk terug in het toestel (2G, 4G en het aantal strepen van het bereik). Leg ook uit wat je zelf al geprobeerd hebt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic