DivebuddyNL

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Samsung Watch 5 LTE i.c.m. Vodafone

Samsung Watch 5 LTE Kan ik deze gebruiken met mijn Vodafone abonnement in Nederland 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Ik ben het helemaal met je eens, Vodafone zegt al lange tijd niets en we moeten als klant maar in een vijver blijven vissen en ons afvragen of we niet bij een andere provider beter uit zijn. Maar nu Vodafone heeft laten weten dat ze er mee bezig zijn heb ik er wel vertrouwen in. Misschien ook niet goed, maar beetje vertrouwen mag wel 🙂

Wie weet, straks met de grote Apple Watch aankondiging van Apple. Eigenlijk hoop ik zelf daar wel een beetje op 🙂

Bekijk in context

37 Reacties 37
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @DivebuddyNL
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

Ah, wat een super toffe gadget! Helaas is deze (nog) niet te gebruiken in combinatie met een Vodafone abonnement. Ik moet je hierbij dan ook teleurstellen. Onderstaand statement is hierbij nog steeds van toepassing: 

Voorlopig biedt Vodafone geen ondersteuning voor de e-sim op smartwatches. Uiteraard volgen wij ontwikkelingen in de markt en kijken daarbij naar de wensen van de klant. Indien wij ons aanbod hierop aanpassen zullen wij onze klanten hierover informeren. 

DivebuddyNL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Beste Cecilia

Gaat Vodafone het wel ondersteunen binne afzienbare tijd?

En dank je wel voor het welkom heten

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 842Oplossingen
  • 1013Likes

Om heel eerlijk te zijn durf ik je daar geen concreet antwoord op te geven @DivebuddyNL. De wensen voor het ondersteunen van zowel de Apple Watch als Samsung Watch zijn in ieder geval bekend. Deze verzoeken hebben wij ook meermaals doorgezet, maar als dit wordt gerealiseerd dan ben ik bang dat dit ook wel enige tijd in beslag gaat nemen.

Cpio

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dit riedeltje wat al jaren wordt verteld, icm  eindelijk iets concreets.

ALS het wordt gerealiseerd dan zal het nog wel enige tijd in beslag nemen!

Dit riekt er naar dat het in de huidige opzet niet gaat komen. Het lijkt er dan eerder op dat LG van de huidige opzet af wilt en geen geld meer wilt steken in de huidige joint venture. Dat er dus een koper wordt gezocht voor het mobiele gedeelte!

Woudstraatje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wanneer maken jullie de esim beschikbaar???

 

Jullie zijn toch een "primium" provider, gaan budget provider...!!!

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Goedendag allemaal! 

April 2023 inmiddels... en de Vodafone abonnement is niet goedkoper geworden. Na fijn... Hoe zit het dit jaar met de e-sim op de Watch 5 pro? Kan Vodafone geen goede deel met Samsung maken om dit voor elkaar te krijgen? Watch 6 komt bijna er aan en nog steeds moet je je mobile telefoon niet vergeten wil je iets aan je smartwatch hebben. Is het niet hoge tijd voor uitbreiding?

Ik zou graag willen weten waarom Vodafone deze service niet kan/wil aanbieden. Tenslotte willen we wel voor betalen... 

DivebuddyNL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Vodafone blijft achterlopen

Ik hoop toch echt dat het snel komt voor de Samsung Watch

Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ja, dat is zo... maar de reden waarom is niet duidelijk. De technologie bestaat, het is een feit, zo waarom de e-sim niet aanbieden voor de (betere) smartwatches? Is het niet rentabel genoeg? Zijn er te weinig gebruikers? Het is wel een hele gedoe om daarvoor te gaan overstappen. T-Mobile kan het aanbieden voor €5 geloof ik. KPN misschien? Nogmaals een hele gedoe om over te stappen, zeker gezien de binding tussen Vodafone en Ziggo... was het met Samsung in plaats ervan....

Nou, wie weet, misschien de aankomende credit crisis gaat de wolven los laten... 🙂

igadget007

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Mic61  @DivebuddyNL  Nee, KPN ook niet! Alleen maar Apple watches en dan maar wel geteld 3 modellen die ze zelf aanbieden. Ook de nieuwe Samsung Watch 5 LTE online besteld en nét ontvangen na alle vage informatie op de KPN site over e-sims en mulitsims te lezen waar nergens te vinden is dat het bij andere merken niet werkt. Installatie gedaan en pas bij het proberen te koppelen met mijn mobieltje kreeg ik een melding zoiets van: KPN ondersteunt deze watch niet! Wat voor achterkamertjes afspraken hebben we hier mee te maken vraag ik me af? Dan maar overstappen naar T-Mobile.

Jerry_A

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is een wens van een (vaste) klant. Wanneer gaan jullie dit ondersteunen?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hi @Jerry_A 
Ze hebben bij Vodafone nog geen idee wanneer ze dit gaan ondersteunen. Daarop zullen we nog even geduld moeten hebben. En ja, ik weet het, we wachten allemaal al bijna 1,5 tot 2 jaar 😞 

KaBe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jaa heb gister ook Esim geinstalleerd op mijn Watch5.. Alleen toen had ik geen verbinding meer op mijn telefoon.. Naar vodafone winkel geweest en die bevestigde ook dat dit nog niet mogelijk is.. heel apart aangezien het wel alleen op je smartwatch werkt.. koppel dan gewoon twee sims aan één abbonement.. Hopelijk fixen ze dit wel snel, heb nu niets aan mijn LTE watch..

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @KaBe 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Koppel dan gewoon.... Ja, dat is het meeste antwoord wat ik hier op de community lees. Op dit moment ondersteund Vodafone Nederland deze optie nog niet. Het is vervelend en lastig, zeker voor de mensen, zoals ik zelf, een smart Watch willen die een sim ondersteuning heeft. Voor alsnog is het nog even afwachten, hoe vervelend het ook is. 

Jerry_A

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mic61

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Dat KPN het nu aanbid is opzich goed nieuws! Dat brengt concurrentie weer naar boven. Laten we maar hopen dat Vodafone daar een lesje van leert. (Ondertussen is mijn abonnement 88 cent duurder geworden...) Just saying 🙂 

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Oef wat valt dat tegen... Net een nieuwe Samsung watch met lte gekocht blijkt dat Vodafone dit niet ondersteund. Ik wat een zeper. De overstap wekker naar kpn is gezet

Rdeheld

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hi allemaal ik was zo ontevreden met het antwoord dat ik zelf maar opzoek ben gegaan naar een oplossing. Eerst met een KPN abbo maar daarbij heb je weer een Samsung telefoon nodig om te activeren en die had ik ook niet. Ik heb nu een oplossing gevonden waarmee je in ieder geval een prepaid Vodafone eSIM kan activeren op je watch5, waarschijnlijk werkt dit met alle eSIM abbo's die een QR Code gebruiken, Duo sim moet ik nog aanvragen mogelijk werkt dat ook op deze manier.

  • Open de galaxy watch app op je phone
  • klik op het hamburger menu links boven
  • Klik op het tandwieltje naast “galaxy wearable”
  • Klik op 'over galaxy waerable'
  • Klik 5 keer 'galaxy waerable'  (je bent nu in developer settings)
  • Klik Test eSIM feature
  • Klik QR testmode op on
  • Ga nu helemaal terug naar de instellingen van je watch
  • Selecteer de testsim
  • En voeg je nieuw abbo toe via de QR code scan
  • Je moet nu op je watch wel de E-pin invoeren
  • Set de sim aan in de instellingen op je watch en eventueel data

 

Onthoud wel dat je je sim niet kan instellen via je telefoon en dat dit een ander nummer is.

Morgen even test met duo sim 😊

 

PXL_20230830_192601527.jpgPXL_20230830_192623596.jpgScreenshot_20230830-213005.pngScreenshot_20230830-213011.pngScreenshot_20230830-213017.pngScreenshot_20230830-213029.pngScreenshot_20230830-213039.pngScreenshot_20230830-213050.png

 

DivebuddyNL
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ben benieuwd en nieuwsgierig.

Laat maar horen of het werkt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Vodafone gaat smartwatches ondersteunen, waarom zou je dan zoveel moeite doen? Daarnaast heb je altijd een kans dat het niet werkt of dat het nu wel werkt maar misschien straks niet meer. Mooi dat je hier je bevindingen plaatst maar ik ben zelf liever van de juiste instellingen. 

Je spreekt over een duo simkaart. Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Je bent dan niet op je horloge en telefoon tegelijk online, wat straks met de smartwatches ondersteuning wel is. Daarnaast kost een duo simkaart 30,- euro aanschaf. Ik weet het niet maar als het werkt, ja prima 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic