1
Vraag
2
Reacties
Aad v. W

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Samsung S21 geen data verbinding

Ik heb een Samsung S21 waarbij de data verbinding nauwelijks functioneert. Ik heb het volgende al gedaan:

1. Software up to date gebracht

2. Toestel opnieuw opgestart

3. Netwerk instellingen gereset

4. Data roaming aangezet (zou niet nodig moeten zijn)

5. Toegangspunt gecontroleerd, alle gegevens staan goed op vodafone.live.com

6. Andere toegangspunten verwijderd

Ik heb een red together abonnement met 2 red together extra abonnementen. De andere toestellen doen het prima. Ik heb ook de instellingen in mijn account gecontroleerd, er zitten geen beperkingen op dit nummer.

Ik heb iets gelezen dat het een probleem van de SIM zou kunnen zijn?

Graag een oplossing

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Aad v. W! Kun je voor mij eens het toestel opstarten? Als het goed is, kan dit nummmer gebruik maken van data. Het nummer was niet gekoppeld aan het Red Together abonnement. Dit kun je ook heel makkelijk regelen via My Vodafone. Bij alle informatie over het Red Together abonnement kun je de nummers beheren 🙂 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Aad v. W.
Welkom op de community van Vodafone. Je geeft aan dat je telefoon geen data verbinding heeft. Dat is behoorlijk vervelend! Gelukkig lees ik dat je al best veel uitgeprobeerd hebt. Kun je wel bellen of gebeld worden? Sinds waneer ervaar je dit? 
Wat je kunt proberen is een kruistest. Met een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel. Een werkende simkaart gaat in jouw toestel. Hierdoor sluit je uit of het probleem in het toestel ligt of bij de simkaart. Laat je weten wat hier uitkomt?

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven, het toestel is net nieuw, ca 1 maand oud. Omdat we veel wifi gebruiken viel het probleem eerder niet op. Ik zal de kruistest doen en laten weten wat daar uit komt

 

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven, ik heb de kruistest gedaan. Het probleem verhuist met de SIM kaart mee naar het andere toestel. Wat nu?

 

Gr.

 

Aad

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Op de S21 met de andere SIM kaart werkt het prima

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dan raad ik aan om een simwissel te doen. De contractant mag dit aanvragen. Dit kan via hier of bij een van onze winkels gaan. Je krijgt de simkaart direct mee. Neem wel een geldig ID bewijs mee @Aad v. W 

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel, ik ga een andere simkaart regelen

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, ik hoor graag of het geholpen heeft of dat je nog steeds problemen ervaart na een simwissel @Aad v. W

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven, vanochtend nieuwe SIM gehaald, helaas is het probleem niet weg. Hoe nu verder?

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In de winkel gaven ze aan dat er nog iets anders aan de hand kan zijn maar dat zij dat niet kunnen bekijken

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oke, apart! Heeft de winkel de nieuwe simkaart geactiveerd? Wat gaven zij precies aan?
Kun je mij een privebericht sturen via hier met daarin de volgende gegevens voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De Sim kaart is geactiveerd. Hoe kan ik je een privé bericht sturen? Via jouw link kom ik in een lege postbus

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een privé bericht verstuurd naar je Steven

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens @Aad v. W! Kun je voor mij eens het toestel opstarten? Als het goed is, kan dit nummmer gebruik maken van data. Het nummer was niet gekoppeld aan het Red Together abonnement. Dit kun je ook heel makkelijk regelen via My Vodafone. Bij alle informatie over het Red Together abonnement kun je de nummers beheren 🙂 

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven, het werkt nu! Ik ga even kijken of het andere nummer goed staat. Ik vind wel dat het red together gebeuren best complex is om in te stellen. Ik laat je nog even weten of het met het andere nummer gelukt is. 
gr. Aad

Aad v. W
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Steven, ik zie nu 3 telefoonnummers onder groepsleden staan in de app. Ik neem aan dat het nu klopt. Dank voor je hulp. Super!

 

Groet,

 

Aad

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan! Dat klopt helemaal. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan weet je de community te vinden 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic