Daan B
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMS van Vodafone. Toestel niet gebruiksklaar

Hallo,

Ik heb inmiddels 2 maal een SMS ontvangen van Vodafone, waarin de volgende tekst staat:

"We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet, e-mail en mms en doorloop de stappen."

Als ik op de link druk, krijg ik een pagina waarop ik de My Vodafone app moet downloaden. Deze staat echter al op m'n toestel. In de app kan ik niets vinden over het gebruiksklaar maken van mijn toestel.

Het vreemde is dat ik geen tot weinig problemen heb met internet. MMS weet ik niet, dat gebruik ik niet.

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

Alvast bedankt,

Daan

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3521Reacties
  • 212Oplossingen
  • 430Likes

Hoi @Daan B,

Dat is inderdaad een vreemde sms. Als je nergens last van hebt met betrekking tot internet, kun je dit bericht gewoon negeren. MMS wordt inderdaad uitgefaseerd dus deze informatie is sowieso overbodig. Mocht je een softwareupdate gehad hebben of de instellingen van internet nog niet doorlopen hebben, dan kun je de stappen in de link doorlopen. Excuses voor de verwarring.

Groetjes, Sharon

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 9020Reacties
  • 2893Oplossingen
  • 1941Likes
Hoi Daan B
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vreemd zeg... Zeker omdat providers gaan stoppen met MMS diensten (in de toekomst).
Ze hadden je moeten toesturen naar deze pagina: https://handleidingen.vodafone.nl

Je kan daar vinden hoe je MMS kan instellen. Probeer het gewoon even en zie of dan de melding niet meer komt. Misschien dat ze daar toch elke keer een controle op doen en zien dat je toestel deze instellingen niet heeft. Volgens mij zijn het ook gewoon je APN instellingen van je toestel. Lukt het niet, google dan op je toestel en zet er MMS vodafone achter, dan kom je zeker op de juiste pagina uit.

Er kijken moderatoren mee op de community, misschien dat die nog een passende antwoord hebben en/of kunnen kijken wat er aan de hand is en waarom je deze melding nu krijgt. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is opgelost.
Daan B
topicstarter
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oke thanks! Ik ga het even proberen!
Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3521Reacties
  • 212Oplossingen
  • 430Likes

Hoi @Daan B,

Dat is inderdaad een vreemde sms. Als je nergens last van hebt met betrekking tot internet, kun je dit bericht gewoon negeren. MMS wordt inderdaad uitgefaseerd dus deze informatie is sowieso overbodig. Mocht je een softwareupdate gehad hebben of de instellingen van internet nog niet doorlopen hebben, dan kun je de stappen in de link doorlopen. Excuses voor de verwarring.

Groetjes, Sharon

Bekijk in context

Sharon
Community Developer
Community Developer
  • 3521Reacties
  • 212Oplossingen
  • 430Likes
Topic gesloten.

Uitgelicht topic

iPhone 13

Apple heeft de iPhone 13 gelanceerd. Net als de 12-serie zijn het weer vier verschillende modellen: de iPhone 13, de iPhone 13 Pro, de iPhone 13 Pro Max en de iPhone 13 Mini. Praat hier mee over de ni...

Geplaatst in Tips van Vodafone