1
Vraag
2
Reacties
Daan B

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

SMS van Vodafone. Toestel niet gebruiksklaar

Hallo,

Ik heb inmiddels 2 maal een SMS ontvangen van Vodafone, waarin de volgende tekst staat:

"We zien dat je toestel niet gebruiksklaar is voor internet en MMS. Ga naar www.vodafone.nl/startup om je toestel gebruiksklaar te maken voor internet, e-mail en mms en doorloop de stappen."

Als ik op de link druk, krijg ik een pagina waarop ik de My Vodafone app moet downloaden. Deze staat echter al op m'n toestel. In de app kan ik niets vinden over het gebruiksklaar maken van mijn toestel.

Het vreemde is dat ik geen tot weinig problemen heb met internet. MMS weet ik niet, dat gebruik ik niet.

Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

Alvast bedankt,

Daan

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @Daan B,

Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 

Lees meer informatie over startup/sms in dit topic

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Daan B
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat vreemd zeg... Zeker omdat providers gaan stoppen met MMS diensten (in de toekomst).
Ze hadden je moeten toesturen naar deze pagina: https://handleidingen.vodafone.nl

Je kan daar vinden hoe je MMS kan instellen. Probeer het gewoon even en zie of dan de melding niet meer komt. Misschien dat ze daar toch elke keer een controle op doen en zien dat je toestel deze instellingen niet heeft. Volgens mij zijn het ook gewoon je APN instellingen van je toestel. Lukt het niet, google dan op je toestel en zet er MMS vodafone achter, dan kom je zeker op de juiste pagina uit.

Er kijken moderatoren mee op de community, misschien dat die nog een passende antwoord hebben en/of kunnen kijken wat er aan de hand is en waarom je deze melding nu krijgt. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is opgelost.
Daan B
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Oke thanks! Ik ga het even proberen!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @Daan B,

Vodafone stuurt je een sms, zodat je zo snel mogelijk ready bent om je toestel optimaal te gebruiken in Nederland én in het buitenland. 
We sturen het bericht in verschillende situaties: heb je net een nieuwe telefoon? Of heeft je toestel een software update gehad? Dan kan je deze sms ontvangen. Maar Vodafone checkt ook regelmatig op het netwerk of je telefooninstellingen voor internet goed staan en stuurt deze sms als dit niet het geval is. 

Lees meer informatie over startup/sms in dit topic

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic