1
Vraag
2
Reacties
LommIT

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

SMS berichten kunnen niet ontvangen worden vanaf buitenlandse nummers

We hebben 1 zakelijk mobiel nummer waarvan de gebruiker geen SMS kan ontvangen vanuit het buitenland. Betreft een Iphone7. Dit is sinds de overgang naar Vodafone in december.

Ontvangen werkt niet vanaf meerdere landen (getest met collega's uit Ierland, Duitsland, Polen, Belgie).
Bellen en gebeld worden werkt wel naar buitenland. SMS Versturen werkt ook.

Geen restricties ingesteld. SMS ontvangen van Nederlandse nummers werkt ook.

Ticket gelogd bij Vodafone, nummer laten resetten van afstand, niet opgelost.

Vervolgens hebben we het nummer overgezet op een andere simkaart en deze in een ander toestel geplaatst Nog steeds hetzelfde probleem. Dat toestel bevat normaal een andere simkaart waarbij wel gewoon SMS uit het buitenland ontvangen kan worden.

We hebben Vodafone doorgegeven exacte datum tijdstip van verzenden SMS en vanaf welk nummer.

Bij Vodafone geven dat ze ons niet verder kunnen helpen (!) het ticket moest gelogd worden aan de kant van de verstuurder geven ze aan en daarna is het incident gesloten. Anders moesten we maar een ander nummer nemen.

Graag jullie reactie en wie ons verder kan helpen.

 

23 Reacties 23
bartvries

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LommIT wrote:

Ik heb niet aangegeven dat de portering niet vlekkeloos ging. Ben jij in dienst van Vodafone? Ik wil best aangeven aan iemand van Vodafone wie de originele provider is.

Medewerker? Nee joh, ik vraag alleen de eerste 5 cijfers. Bij de ACM kun je namelijk ook als niet Vodafone medewerker opzoeken aan wie de originele provider.. Als je dat zelf wilt doen ook goed hoor. Hier is de link.

Moderator Steven komt niet veel verder dan te vragen of je verder bent gekomen bij de klantenservice. Gezien de info van jou denk ik niet dat dit nu de hulp is die jij hier op het forum komt zoeken. Een andere moderator die verwijst naar een APN als je sms problemen hebt getuigt ook niet van veel kennis. Toevallig ben ik zelf erg thuis in mobiele techniek en protocollen en probeer je te helpen. 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad dat je dit kunt opvragen bij het ACM. Wat is uit het gesprek met de klantenservice gekomen @LommIT?

LommIT
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het probleem is uiteindelijk opgelost.

De routes van de SMS servers bij vorige provider  stonden niet goed (de vorige provider had ook hun SMS servers weer bij een andere partij hadden ondergebracht), Nadat 2e lijns support herhaaldelijk contact heeft gehad met de andere provider werkt het nu.

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes

@LommIT 

Je vorige provider was waarschijnlijk Truphone hè… 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic