1
Vraag
2
Reacties
didierw88

Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

SIM + ESIM in iPhone 12 pro

Hallo allemaal,

 

Ik heb een iPhone 12 pro met een normale sim, dit is mijn privé nummer. Nu heb ik nog een zakelijk nummer en wil deze graag door middel van een esim toevoegen. Waarbij ik mijn privé nummer hoofdzakelijk gebruik en zakelijk alleen bereikbaar wil zijn om gebeld te worden. Maar helaas gaat het niet zoals het hoort, denk ik. Online zie ik bepaalde stappen die je moet instellen, maar dit kreeg ik niet bij het installeren.

 

Ik heb de esim geactiveerd. Hierbij heb ik er maar even Privé en Zakelijk van gemaakt. Na het toevoegen verschijnt er geen telefoonnummer. Ook kan ik alleen maar de ene of de andere sim inschakelen (waarbij ik online vaker zie dat beide ingeschakeld kunnen worden).

 

Bij ‘mobiele data’ is alleen de geselecteerde sim wit en de andere grijs. Ook de optie ‘Sta schakelen tussen mobiele data toe’ niet in de schakelen.

 

Ik ben net even bij de Vodafone winkel geweest, maar moest morgen terug komen omdat er dan iemand aanwezig is die veel verstand heeft van iPhones.

 

Maaaaar, misschien heb ik geluk en zit hier iemand die dit probleem herkent of mij kan helpen. Aangezien ik nu niet zakelijk bereikbaar ben, tenzij ik die sim activeer. Maar dan ben ik privé weer niet bereikbaar.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
didierw88
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy 

Nou, ik heb de oplossing gevonden.
Ik ging even mijn fysieke simkaart (volgens my vodafone is die actief), eruit halen. Misschien zou dit de oplossing zijn.
Nou, dat is gelukt. Er zat namelijk helemaal geen fysieke simkaart in! En twee ESIM kaarten naast elkaar gebruiken is niet mogelijk.
Ik heb de zakelijke ESIM terug laten zetten naar de fysieke sim en vervolgens werkt alles prima!

Post kan gesloten worden.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @didierw88 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vervelend, dit soort dingen. Daarom kan je beter vandaag even terug gaan naar de winkel. Die kunnen direct zien op je telefoon of de instellingen goed staan en wat er moet gebeuren als het niet zo is. Misschien een Sim wisseling of iets anders. Dus het advies om vandaag terug te komen in de winkel is denk ik wel het beste advies. 

Meer info over hoe te gebruiken Dual-Sim:
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044 

didierw88
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Energieboy 

Ik ga ook zeker straks naar de winkel, maar door het ook op dit forum te plaatsen bereik ik natuurlijk meer mensen.
Ze hebben gister namelijk al meerdere nieuwe ESIM kaarten geprobeerd. Ze waren met 3 mensen en het wilde niet echt lukken.
Hoop dat er misschien nog iemand dit bericht leest die wat tips of tricks heeft. 

Toch bedankt voor je reactie!

didierw88
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy 

Nou, ik heb de oplossing gevonden.
Ik ging even mijn fysieke simkaart (volgens my vodafone is die actief), eruit halen. Misschien zou dit de oplossing zijn.
Nou, dat is gelukt. Er zat namelijk helemaal geen fysieke simkaart in! En twee ESIM kaarten naast elkaar gebruiken is niet mogelijk.
Ik heb de zakelijke ESIM terug laten zetten naar de fysieke sim en vervolgens werkt alles prima!

Post kan gesloten worden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh, wat goed dat je er achter bent gekomen. Heb ik dan over je bericht heen gelezen dat je 2x een eSIM wilde installeren? Want dan had ik gelijk kunnen melden dat het bij een iPhone 12 Pro niet mogelijk is, wel bij de iPhone 13 Pro. Die heeft wel twee eSIM aansluitingen en daarmee kan je kiezen tussen 2x eSim of 1x eSIM + 1x Simkaart. 

Nou ja, goed dat je het probleem hebt gevonden en dat het is opgelost. TOP en bedankt voor het melden 🙂

didierw88
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nou, ik was er niet (meer) van op de hoogte dat mijn particulier nummer een ESIM was. 
Ik heb deze er namelijk niet uitgehaald omdat op my vodafone stond dat er een fysieke simkaart in zou zitten. En toen ik dat wel deed kwam ik erachter dat er helemaal geen sim in zat. Vandaar dat het ook niet mogelijk was om twee ESIM kaarten naast elkaar actief te hebben.
Via de chat heeft een medewerker direct mijn oude sim geactiveerd en alles werkt zoals ik het in gedachte had.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic