BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

RCS: bezig met verbinden.....

Hallo,

Sinds gisteren krijg ik bij het inschakelen van de RCS functie op mijn Nokia 8 de melding: bezig met verbinden…….

Zelfs na een poging van 9 uren is de status nog steeds: bezig met verbinden………

Behalve de functie aan- en zetten kan ik verder niets

Hoe krijg ik de RCS functie weer werkend?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

 

p.s. De RCS functie heeft eerder prima gefunctioneerd in combinatie met mijn Nokia 8.

 

 

 

 

 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

“Heb je iemand in je omgeving die gebruik maakt van RCS? Wat gebeurt er als je een bericht stuurt naar die persoon?”

Zojuist nog even gecontroleerd.

Mijn RCS contact heeft inmiddels de functie uitgezet.

Zal vragen de functie weer te activeren.

Hopelijk zijn de problemen dan voorbij.

Zo niet, hoor je dat van mij.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11334Posts
  • 1711Oplossingen
  • 2140Likes

Hoi @BasBanning
Dat duurt wel heel lang! Wat gebeurd er als je de app afsluit en opnieuw opstart? 
Of als je het toestel opnieuw opstart? Blijft de status dan verbinden? Heb je het mobiele nummer al geverifieerd? 

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

Heb diverse malen chat functie uit- en ingeschakeld.

Ook telefoon diverse malen opnieuw opgestart, zowel met status “bezig met verbinden” als uitgeschakeld.

Nummer verifiëren, die mogelijkheid zie ik niet meer.

Mocht ik er  overheen kijken, waar vind ik die optie?

Verificatie reeds uitgevoerd bij de eerste keer activeren van RCS, waarna alles  prima werkte!  

Gisteren is wel een update via Google Play van de app “Carrier Services”, versie 50,.0.343588573-carrierservices_V50G_RC04 uitgevoerd.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11334Posts
  • 1711Oplossingen
  • 2140Likes

Die update heeft daar mee te maken. Als je nu Google berichten opent, zie je dan gelijk onderaan “chat starten” staan @BasBanning?
Bij de instellingen zie je staan (bovenaan) chatfuncties en vervolgens zie je opties zoals status etc.

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

Als ik berichten open verschijnt inderdaad “chat starten”.

Als vervolgens op instellingen en chatfuncties klik verschijnt : Status verbinden / bezig met verbinden.

De verbinding komt vervolgens niet tot stand.

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11334Posts
  • 1711Oplossingen
  • 2140Likes

Dan staat RCS ingesteld. RCS zal controleren welke contacten hiervan gebruik maken. 
Deze status zou nog moeten veranderen.

Heb je iemand in je omgeving die gebruik maakt van RCS? Wat gebeurt er als je een bericht stuurt naar die persoon?

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

“Heb je iemand in je omgeving die gebruik maakt van RCS? Wat gebeurt er als je een bericht stuurt naar die persoon?”

Zojuist nog even gecontroleerd.

Mijn RCS contact heeft inmiddels de functie uitgezet.

Zal vragen de functie weer te activeren.

Hopelijk zijn de problemen dan voorbij.

Zo niet, hoor je dat van mij.

In ieder geval bedankt voor de hulp tot nu toe

 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11334Posts
  • 1711Oplossingen
  • 2140Likes

Graag gedaan! Ik hoor het graag. Ik zal het topic ook even open laten staan. 
Dan kun je terugkoppelen of dit een verschil maakt @BasBanning

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

Je hoort zo snel mogelijk van mij.

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

Het lek is boven!

Nadat mijn contact RCS weer had ingeschakeld en ik mijn Nokia een aantal keren opnieuw had opgestart kwam de verbinding weer tot stand.

De RCS functie werkt weer naar behoren!

Nogmaals bedankt voor de ondersteuning.

 

 

 

 

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11334Posts
  • 1711Oplossingen
  • 2140Likes

 

BasBanning wrote:

@Steven Vodafone

Het lek is boven!

Nadat mijn contact RCS weer had ingeschakeld en ik mijn Nokia een aantal keren opnieuw had opgestart kwam de verbinding weer tot stand.

De RCS functie werkt weer naar behoren!

Nogmaals bedankt voor de ondersteuning.

 

 

 

 

Super om te horen @BasBanning! Top, dan weet ik gelijk ook dat dit werkt (mocht de vraag nog eens gesteld worden).
Dankjewel voor de terugkoppeling!

BasBanning
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

@Steven Vodafone 

Op deze wijze hoor je elkaar te helpen op dit forum

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic