1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
inekeb1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hen ik een maand geleden ook al gedaan, maar geen reactie. De eenvoudige oplossing komt in september dan kan ik mijn  abonnement opzeggen bij vodafone!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Peter P
welkom op de community van Vodafone! Ik heb je topic samengevoegd met dit topic omdat hier alle berichten in staan over het e-mail issue. Het is een vervelend issue! Helaas heb ik nog geen nieuwe update hierover. 

Demons

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer Vodafone, 1 Augustus ga ik over naar KPN. Gemiste kans.

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Energieboy  Ik ben ook een zakelijke klant. en heb inmiddels al meer dan 2 maanden geleden dit issue ook aan gekaard. vanaf het begin dat het bestond! heb ik al meerdere keren aangegeven ook dat dit mij klanten kost !!

en volgens mij waren er alleen al in dit topic meer mensen ook zakelijke klant van vodafone. 

na vele telefoontjes, chats en berichten sturen heb ik de hoop opgegeven dat vodafone nog iets van moeite doet. ik vind het schandalig hoe vodafone hiermee om gaat! ik ben al bijna 20 jaar (zakelijke) klant!  

maar in september kan ik mijn abonnement verlengen, wat dus niet meer gaat gebeuren...ik zoek wel een andere provider die wel service levert aan klanten!

Peter P

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer is de verwachting dat dit probleem is opgelost? Het duurt na al een behoorlijke tijd….

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@Will1 en iedereen
Ik ben het volkomen eens dat het erg lang duurt en dat het lijkt alsof Vodafone hier niets aan doet. Ben de laatste die zal zeggen dat dit niet normaal is en dat we er mee moeten leren leven. Ik kan hier natuurlijk ook niet zoveel aan doen, ben ook maar een klant, net zoals jij. Help alleen door te zeggen dat je met een mailserver kan werken en dat dit meestal wel de oplossing geeft voor veel klanten. Maar tijdens vakantie periode en/of wanneer een mailserver niet werkt, blijft het gewoon super vervelend.

Dus ik sta volledig achter iedereen die zegt dat het TE lang duurt en als je er geen vertrouwen meer in hebt, en je kan overstappen, dat je dit dan zeker kan overwegen. Hoe Vodafone ook in mijn hart zit, als je er last van hebt, gewoon verder kijken. 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Energieboy : ik ben topic starter en ook een zakelijke klant. Overigens al klant sinds de Libertel-tijd. ( Ben een geduldig mens maar dit duurt wel erg lang)

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Daar is geen verwachting, dat is nu juist het probleem. Steven zal ons op de hoogte houden en die is ook afhankelijk van wat hij te horen krijgt. We kunnen dus alleen maar afwachten @Peter P en als er vorderingen zijn dan zal Steven dit hier zeker melden. 

anneke-s

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot op heden niet gelukt. 
Ik word er echt moedeloos van!

Ik ga wel hulp zoeken bij een vodafone-winkel, want het is knap lastig dat ik geen mail kan versturen!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas spelen er nog steeds problemen met de uitgaande server @anneke-s. Het enige wat je kunt doen is de serverinstellingen gebruiken van je mail provider maar dit werkt niet voor iedereen. De winkel kan er niets aan veranderen betreft onze serverinstellingen. Mijn excuses hiervoor.

kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Alle,

 

Ik heb gisteren officiel van Vodafone te horen gekregen dat ze het NIET meer gaan oplossen!!

 

Dus er zit niets anders op dan naar andere provider te gaan.   Zij zien het als een dienst die is afgelopen,  jammer!!!

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @kekel 
Het zou dan wel fijn zijn als iemand van Vodafone dit hier schrijft. Niet lullig bedoeld, maar iedereen kan wel iets schrijven hierover omdat die het zat is. 

Dus het lijkt me handiger om te wachten op @Louis, die dit dan toch ook te horen moet hebben gekregen. Pas dan zal ik aannemen of Vodafone dit probleem nog zal oplossen, of niet. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @kekel, Ik ben dit gelijk gaan navragen en heb hier ook een terugkoppeling over gekregen. De informatie die je deelt, klopt helaas niet. Vodafone stopt niet met de uitgaande server. Het onderzoek hiervoor loopt nog steeds via onze technische dienst en verschillende afdelingen. 

@all Ik heb het verzoek gekregen om per klant een onderzoek aan te maken. Bij sommige is dit al gedaan. Bij andere nog niet. Jullie mogen mij een bericht sturen (klik op je profiel - berichteninbox - verzend/ schrijf een bericht - voeg mij toe als ontvanger) met daarin de volgende gegevens:

- Voor- en achternaam

- Adres en postcode

- Geboortedatum en Laatste 4 cijfers bankrekeningnummer
- Mobiel nummer
- Indien zakelijke klant: Klantnummer en bedrijfsnaam

- e-mailadres waarmee je dit ervaart
Let erop dat je de gegevens alleen stuurt via een privebericht. 

- Type en merk toestel waarop je de melding krijgt
- Screenshot melding
- Wat er gebeurt als je de SMTP server instelt van je mail provider.

Ik hoor graag van jullie! 

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Beste Steven,

 

het spijt me te moeten zeggen, maar wat is dit nou voor een belachelijk verzoek??? Jullie technische dienst wil per klant een onderzoek aanmaken???? Komop zeg!! Hoeveel mensen hebben in de afgelopen maanden exact dezelfde problemen gemeld bij jullie en ook nog eens op verschillende manieren, inclusief screenshots van de foutmeldingen. Iedereen kampt met hetzelfde probleem en dit los je echt niet op door individuele onderzoeken te starten. En een beetje laat ook niet? Eerst mensen 2,5 maand afschepen met het verhaal dat er gewerkt wordt aan een oplossing en dan nu opeens komen met de vraag of WIJ het willen oplossen? Want daar komt het feitelijk op neer. 

 

Het lijkt er sterk op dat Vodafone al die tijd bewust omtrekkende bewegingen maakt, omdat ze eigenlijk gewoon niet weet hoe ze dit moeten oplossen. Schandalig.....en dat geeft mij sterke twijfels over de kennis en kunde van jullie "technische" mensen. 

 

Ik neem het je niet persoonlijk kwalijk, maar dit gaat echt te ver. Hoe kan je nog trots zijn op je werkgever?

 

Mensen, meld het massaal bij Kassa.....misschien dat Vodafone dan wél gestimuleerd wordt om iets te doen.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp dat dit niet persoonlijk is @Joost2. Mijn collega's van de technische dienst willen dat er onderzoeken aangemaakt blijven worden waardoor er ook aangetoond kan worden dat heel veel klanten hiermee problemen ervaren en dat er ook steeds meer klanten last van hebben. Vandaar ook vanuit mij het verzoek om de gegevens aan te leveren. 

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Steven, mijn punt is dat Vodafone al lang had moeten en kunnen weten dat er een probleem is, wat voor probleem er is en hoeveel mensen dit betreft. Als zij alleen maar iets kunnen oplossen als er nóg meer mensen gaan melden, dan vraag ik me af hoeveel waarde Vodafone hecht aan haar individuele klanten. Elke klacht is er één en elk probleem zou opgelost moeten worden. Zó ga je om met klanten! En of het er nou 10, 50 of 10.000 zijn.....dat zou niet uit moeten maken. Dat Vodafone nu "hulp" vraagt aan ons, is de omgekeerde wereld. Wij hebben al bewezen dat het probleem er is, de zet is nu aan Vodafone. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp je punt zeer zeker @Joost2. Ook ik vind dat het opgelost moet worden (ongeacht hoe groot het issue is). Door een onderzoek per klant aan te maken, kunnen ze  controleren of het aan bepaalde gegevens bij ons ligt, aan bepaalde instellingen ligt, aan bepaalde toestellen of mailprogramma's ligt etc. Vandaar ook het verzoek om juist de onderzoeken aan te blijven maken zodat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Energieboy 

 

Dit is zeker nioet uit mijn duim gezogen.  Ik mag ook niet de bron noemen van vodafone!   Maar  deze reactie  heb ik gister voor het eerst gekregen.Hetnkan ook zijn dat de betreffende Vodafone man het gezeur zat is  en dit daarom zei.

 

Maar persoonlijk vind ik het een aanfluiting van Vodafone om zo met hun klanten om te gaan.  Geduld begint  aardig op de proef gesteld te worden.

 

Jij en Steven blijven Vodafone verdedigen ,  wat ik begrijp,  maar is een zeer ondankbare taak,  ik weet dat omdat ik ook zelf al 35  jaar service verleen.  Maar zoiets kan ik mijn klanten niet maken!!

 

Ik hoop echt dat het opgelost word.

 

mvg

kees

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@kekel wat er precies en waarom gezegd is, kan ik helaas niet over oordelen. Door jouw bericht ben ik vanochtend in contact geweest met bepaalde afdelingen intern om te controleren of jouw info klopt etc. Gelukkig is dat niet het geval. Ik maak graag een onderzoek voor je aan. Kun je mij de gevraagde gegevens doorsturen? 

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

goedemiddag Steven, mijn gegevens heb ik als topicstarter op dag 1 al doorgeven middels een privebericht.

Ik wacht af.

 

met vr groet,

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic