1
Vraag
2
Reacties
MV24

Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Problemen met server uitgaande e-mail /instellingen.


MODERATOR EDIT - 17 MAART 2022
De Vodafone SMTP server voor het versturen van e-mails is met ingang van vandaag (17 maart 2022) beëindigd. Het systeem dat het versturen van e-mails vanaf de mobiele telefoon mogelijk maakt is verouderd. Hierdoor kan Vodafone niet langer zorgen voor veilig gebruik van de server.

Wat betekent dit voor jou?

Lees meer

Maak je gebruik van een populaire e-mailserver zoals Hotmail en Gmail? Dan merk je hier niets van. Gebruik je een Vodafone SMTP e-mailserver? Dan is het mogelijk dat je geen e-mails meer kan versturen totdat je de e-mailinstellingen in je mobiele telefoon aanpast naar een andere server.

 

Het ontvangen van e-mails blijft wel mogelijk, dit verloopt via een andere server.

 

Ik kan nu geen e-mails meer versturen

Vervelend! Door het wijzigen van je e-mailinstellingen maak je gebruik van een andere beschikbare SMTP server, in veel gevallen is dat gratis via de vaste internet provider.

 

Ben je ook klant bij Ziggo?

Dat komt goed uit! Ziggo bied je de mogelijkheid om gebruik te maken van de Ziggo SMTP server voor de volgende email-adressen: @Ziggo.nl @quicknet.nl @home.nl @casema.nl @upcmail.nl @chello.nl @a2000.nl. Deze service is gratis. Kijk op  (IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo voor meer informatie en een stappenplan ‘e-mail instellen’.

 

Gebruik je een Outlook, Gmail of Yahoo-emailadres?

Dan kun je kosteloos gebruik maken van hun servers. Op POP-, IMAP- en SMTP-instellingen voor Outlook.com (microsoft.com) is meer informatie te vinden over het instellen hiervan.

 

ORIGINEEL BERICHT

Sinds afgelopen vrijdagmiddag kan ik geen mail meer versturen. Krijg steeds weer foutmelding E mail versturen mislukt. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook op mijn 2 e Iphone kan ik geen mail meer versturen. 

Mijn vrouw heeft op haar telefoon ( ook IPhone) hetzelfde probleem.

Inmiddels nieuwe wachtwoord ingesteld , poort gewijzigd, alle tips in diverse topics opgevolgd... niets helpt.

 

Heeft Vodafone iets gewijzigd m.b.t. de uitgaande server?

 

Alvast dank voor de reactie.

182 Reacties 182
Zeeuwse krab

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nu ik binnenkort naar het buitenland ga, wordt het toch wel een probleem. Daar werkt de eigen server niet. Juist daarom stond mijn uitgaande mail op Vodafone. Is het mogelijk dat Vodafone zelf eens uitleg geeft ipv via dit topic.

MV24
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Sluit ik mij geheel bij aan. Duurt nu wel heel lang!

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Ik heb gisteren zelf maar weer eens gebeld. Jet is nog steeds in onderzoek. Ik heb mijn klacht nu maar eens laten escaleren bij de klantenservice en compensatie gevraagd. Niet om het geld maar om het principe: dit duurt schandalig lang!

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Joost2 Hoe kan ik dat ook doen?  want ik zie op de vodafone website nergens een mogelijkheid om een klacht in te dienen...

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

De klantenservice bellen op nummer 1200.

Succes!

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

dank je, ik heb het net per mail (vanaf de pc) gedaan! al heb ik weinig hoop op reactie inmiddels

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Klachten kunnen worden gedaan via deze url:
https://www.vodafone.nl/support/contact/e-mail/index.shtml 

Je komt dan op de pagina van Vodafone en daar kan je een klacht indienen, die ze dan in behandeling nemen. Als je er al geen vertrouwen in hebt, dan zou ik de moeite niet nemen om een klacht in te dienen. Ik kan je zeggen dat elke klacht, die ze binnen krijgen, zullen behandelen. Wel rekening houden met een aantal dagen die ze er voor nodig hebben om je klacht aan te pakken en in onderzoek te nemen. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas nog geen nieuwe update over dit issue. Zodra ik meer weet, laat ik dit gelijk aan jullie weten. 

kekel

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste alle,

 

Het  heeft  geen zin om deklantenservice  te bellen of te mailen. Men heeft  geen zin omhet op te lossen.  Ze zeggen dat  we een telefoon abbonement hebben  en GEEN  IT  abbonement  zoals email en apps besturing.

 

Dus  als  U  wilt  emailen  dan  beter  NU meteen een andere provider  zoeken.  Vodafone kan en wil het niet  oplossen. zie de onderstaande  reactie  die  ik terug  kreeg  van de Klanten service:

24/06/2021 08:29 Ons antwoord

Goedemiddag
Bedankt voor uw e-mail.
Ik begrijp dat het lastig is wanneer u onze e-mailserver tijdelijk niet kunt gebruiken voor het versturen van e-mail.

We werken hard aan een oplossing.
Tot die tijd raden wij u aan om (tijdelijk) de uitgaande serverinstellingen van uw eigen e-mail provider te gebruiken.

Deze storing heeft geen invloed op de diensten die u bij Vodafone afneemt en waar u uw abonnementskosten voor betaald.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

*******
Complaint Services

 

Moderator Steven edit 24-06: Naam collega verwijderd ivm privacy van collega. 

Tonyy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb niet het idee dat dit probleem ook maar de schijn van prioriteit heeft bij Vodafone. Als er na zoveel weken nog steeds geen oplossing is wordt er gewoonweg niet naar een oplossing gezocht.

Zorg gewoon voor een werkende smtp-server voor je gebruikers!

 

En als ik dan vanwege het onvermogen van Vodafone een Ziggo-server moet gebruiken (wat als tijdelijke ‘oplossing’ wordt genoemd), leg dan graag volledig uit welke instellingen ik daarvoor moet gebruiken.

Will1

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik krijg helaas op mails soortgelijke reacties. er wordt niet echt gelezen wat je schrijft. Je krijgt vervolgens weer dezelfde standaard tips die ze via telefoon, chat en hier in dit forum al vanaf het begin geven. Wat dus allang (na 7 weken!!) al 100 x geprobeerd is en niet werkt.  En vervolgens werd aangeven dat compensatie niet op z'n plaats is, want de andere diensten werken wel.Een dat ze 'er op terugkomen als het probleem verholpen is'.... Ja, we wachten niet voor niets al 7 weken inmiddels zonder enig officieel bericht van Vodafone zelf. Lijkt idd niet echt een prioriteit te zijn om dit te verhelpen of enige vorm van klanterservice te verrichten. Absurd dit!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Tonyy 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is voor iedereen vervelend dat uitgaande mail bij Vodafone nog altijd niet werkt. Wat er aan de hand is en waarom het lang duurt, geen idee. Je zou zeggen dat als een bedrijf hier een storing mee heeft, dat ze het dan zo snel mogelijk proberen op te lossen. Voor sommigen onder ons (klanten) is het belangrijk, voor andere is een andere uitgaande mailserver al voldoende. Blijkbaar is het een extra service die Vodafone aan z’n klanten geeft en geen dienst die ze echt ondersteunen (van wat ik lees uit het bericht dat kekel heeft ontvangen). 

Hoe dan ook, het blijft vervelend. Maar voor mensen die ZIGGO gebruiken is er een pagina met instellingen die je kan gebruiken om zo toch mail te ontvangen en te versturen. Voor deze instellingen kijk je op deze pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/instellen 

We zullen nog even moeten afwachten, er zit niets anders op. 

Joost2

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Hoe lang is het nu geleden sinds de eerste klachten? Juist, 2 maanden!! Het is dat er geen sterkere woorden zijn voor schandalig, maar dit is werkelijk ongehoord. Mensen, mijn advies, laten we massaal Kassa aanschrijven op kassa@bnnvara.nl en aangeven dat Vodafone abonnees al 2 maanden niet kunnen mailen. Misschien dat dat helpt als zij meerdere klachten ontvangen.

 

Succes!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik begrijp jullie frustratie hartsikke goed. Helaas heb ik nog geen nieuws over dit issue. Zodra ik meer weet, laat ik dit weten. 

JaccoR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, is er al een oplossing?

JaccoR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem, is er al een oplossing?

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Nee @JaccoR 
Er is nog geen oplossing. Zodra die er is dan zal Steven dit melden. Maar voor nu is er nog geen oplossing dan alleen de uitgaande mailserver instellingen te gebruiken van je mailbox. Deze kan je opvragen bij je mailserver provider!

Peter P

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de volgende instelling voor mijn server voor uitgaande post op mijn Iphone10:

Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl

Gebruikersnaam: het emailadres waarmee ik inlog op myvodafone zakelijk

Wachtwoord: het wachtwoord waarmee ik inlog op myvodafone zakelijk

Gebruik SSL: aan

Authenticatie: met wachtwoord

Serverpoort: 587

Vervolgens krijg ik de melding dat de gebruikersnaam of het wachtwoord voor 'authsmtp.vodafone.nl' niet juist is. Wat gaat er verkeerd?

Mvg Peter

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Peter P 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard heel vervelend maar er zijn al meldingen over gemaakt. Dit gaat dan wel over de particulieren klanten, maar ik verwacht dat ook zakelijke klanten hier last van hebben. Het beste wat je kan doen is deze topic volgen en lezen. Daarin laat Vodafone weten dat ze nog geen oplossing hebben voor dit probleem. Het is dus even afwachten wat er gaat gebeuren en wanneer het is opgelost. 

psmeets1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Exact, schandalig van Vodafone!! Zelfs geen enkele reactie op vragen, oplossingen, e.d. Zo ga je niet met klanten om. Al meer dan 2 maanden!!!!!???

Al tig keer gebeld.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic