1
Vraag
2
Reageer en help mee
buske

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid met 5G

Vodafone maakt volop reclame met het feit dat je ook op prepaid 5G verbinding kunt maken https://www.vodafone.nl/abonnement/prepaid

Inderdaad heb ik een paar dagen 5G verbinding gehad, het bewijs is terug te vinden op de kaarten van Cellmapper, maar nadat ik een databundel geactiveerd heb was het gedaan met 5G !

Klantenservice is hopeloos, snappen er niets van, een medewerker wilde zelfs beweren dat mijn Xiaomi Mi 10 T Lite niet geschikt was voor 5G. Na diverse pogingen zou ik terug gebeld worden door een medewerker van de afdeling netwerk. Ik wacht nog steeds.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee ?

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hoi @buske
Een warm welkom hier op de Vodafone Community. 

5G zit standaard in bij al onze abonnementen, dus ook met prepaid hoor je hiervan gebruik te kunnen maken als jouw toestel 5G geschikt is. Als ik je bericht zo lees dan vermoed ik dat er een case is aangemaakt naar onze netwerkcrew. Het kan 10 werkdagen duren voordat je hier bericht van krijgt. Ik wilde dit graag dubbelchecken, alleen kon ik geen gegevens vinden op het mobiele nummer in jouw Community profiel. Zou je deze willen controleren en aanpassen? Dan kijk ik graag nog even voor je achter de schermen of er inderdaad een case is aangemaakt.

buske
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hoi Cecilia,

De klantenservice heeft al 2 keer een case aangemaakt en dan kreeg ik na een paar dagen een email dat de case gesloten was. (zonder een oplossing te hebben aangeboden) Als je dan terug belt wordt er gezegd dat er nog contact wordt opgenomen door de netwerkafdeling maar zoals ik al zei, er moet nog gebeld worden !

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hmm, wat een vreemde situatie @buske. Je had je gegevens ingevuld, dus ik ben even achter de schermen met je mee gaan kijken. In de laatste case staat de volgende update: 5G wordt automatisch geactiveerd op prepaid nummers. Dit is niet handmatig aan te sluiten. Dit proces loopt nog. Op dit nummer is 5G nog niet actief geweest. Na de laatste case heb je zelf nog even gebeld voor een update en heeft mijn collega dit als het goed is aangegeven. In ieder geval wel mijn excuses dat je hier zelf achteraan moest gaan, want normaliter hoor je netjes een terugkoppeling te krijgen. 

Doordat beide cases nu zijn gesloten betwijfel ik eerlijk gezegd of je nog gebeld gaat worden door de netwerkafdeling. Ook omdat ik dit niet terug zie in de notities. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om hiervoor een klacht in te dienen. Dit kan via deze pagina en dan kies je voor '' een klacht''. Ik kan mij namelijk ook wel voorstellen op basis van bovenstaande update dat je wel graag wilt weten binnen welke termijn 5G is aangesloten op je nummer.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Beste @Cecilia 
Kan het niet zo zijn dat de Xiaomi Mi 10 T Lite niet op jullie 5G lijst staat? Bestaat er überhaupt nog steeds een lijst met 5G toestellen die moeten zijn toegevoegd door Vodafone of zijn gewoon alle toestellen nu geschikt?  Ik heb hier een test gedaan met Prepaid van Vodafone en heb gewoon 5G in beeld, weliswaar bij een iPhone, maar het is er wel. Even een vraagje aan @buske , heb je je SIMkaartje al eens in een ander 5G toestel gedaan om te controleren? Ik wil alleen een beetje hardop mee denken met de hoop dat we iets kunnen vinden waardoor je weer gewoon 5G hebt. Uiteraard is het vreemd dat je eerst wel 5G had en nu opeens niet, daar moet toch een reden voor zijn. Even SIM swap testje doen met een ander toestel en kijk ook of een andere SIMkaart in jou toestel wel 5G heeft, dat is natuurlijk ook goed te testen. 

buske
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In mijn Xiaomi Mi 10 T Lite heb ik twee simkaarten zitten, een van Vodafone en een van KPN. Je kunt maar op een kaart 5G krijgen (degene waarop data aan staat) maar het maakt niet uit welke kaart in welk slot zit. KPN heeft altijd 5G als ik daarop data activeer, maar met Vodafone is dit alleen maar in het begin een paar dagen gelukt. ( het bewijs is hier te zien:  https://www.cellmapper.net/map?MCC=204&MNC=4&type=NR&latitude=51.60747636962202&longitude=4.82320912...  de groene hits in mijn woonplaats Teteringen )

Dit was nog met het oorspronkelijke simkaartje. Toen ik daarna een 500 MB databundel activeerde was het ineens over. Ook met een nieuw simkaartje is het daarna niet meer gelukt 5G te gebruiken op dit toestel. 

Ik ga binnenkort het simkaartje van Vodafone eens proberen in een ander toestel, eens kijken wat er dan gebeurt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic