1
Vraag
2
Reageer en help mee
Paul Verkleij

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prepaid SIM wil niet roamen

Ik gebruik pre-paid  simkaarten om met voertuig trackers te communiceren.

Hiervoor stop ik de SIMkaart eerst in een telefoon en zet voicemail uit, de sim code staat uit, data roaming staat aan etc.

Vervolgens gaat de sim in de tracker. Twee van de 3 sims willen zich niet aanmelden in het buitenland. Wat kan ik nog proberen zonder iedere keer opnieuw naar de grens te moeten rijden?

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Paul Verkleij,
Welkom op de community van Vodafone. Zo te lezen wil het niet helemaal lukken en heb je het een en ander al geprobeerd. Kun je eens controleren of er nog tegoed op de simkaarten staat en welke APN ingesteld is via de tracker? 

Paul Verkleij
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Steven, voldoende tegoed.

Er is geen APN ingesteld, de tracker gebruikt alleen GPRS.

Dat moet toch zonder APN instelling ook werken?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zover ik weet moet voor GPRS alsnog de juiste APN ingesteld staan @Paul Verkleij. Ik heb dit voor de zekerheid ook opgezocht via Google en bij de meeste websites wordt ik alsnog doorverwezen naar de APN instellingen van de provider. Via hier lees je welke instellingen je kunt instellen voor de APN.
Je kunt ook eens proberen om een ander netwerk te selecteren via de tracker. Het kan namelijk zijn dat er problemen zijn met het desbetreffende netwerk. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels de tracker werkend gekregen @Paul Verkleij? Ik hoor graag waaraan het lag en waardoor het weer werkt. Mocht het niet lukken, dan hoor ik het ook graag! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic