Vodafone neemt jouw internetveiligheid zeer serieus. Toch kunnen we niet altijd voorkomen dat internetcriminelen je persoonlijke gegevens proberen te verkrijgen. Dit noemen we phishing. Deze vorm van fraude kan leiden tot identiteitsfraude of identiteitskaping. Fraudeurs gebruiken je persoonsgegevens om bijvoorbeeld leningen af te sluiten of abonnementen te bestellen. De kosten hiervan zijn dan voor jouw rekening.
We raden je aan hier erg alert op te zijn. Het is daarom belangrijk dat je phishing tijdig herkent.
Waar moet je op letten?
- Wees voorzichtig met e-mails, sms’jes, WhatsApp of telefoontjes van onbekende afzenders, waarbij om jouw gegevens gevraagd wordt.
- Deze berichten worden verstuurd met “Vodafone” als afzender, maar is in geval van phishing dus niet het geval!
- Klik niet op linkjes en geef geen persoonlijke informatie of inloggegevens door.
- Vermoed je dat je een phishing-bericht hebt ontvangen? Geef het ons door via phishing@vodafone.nl.
Op onze website vind je nog meer gedetailleerde informatie en tips om fraude en phishing te voorkomen.
Bekijk direct onder dit topic bij "Geaccepteerde oplossingen" de meest actuele phishing en SPAM voorbeelden die over Vodafone in omloop zijn en zijn geweest. Selecteer de reacties op “Nieuwste eerst” om de rest van de voorbeelden chronologisch te bekijken van nieuw naar oud.