1
Vraag
2
Reageer en help mee
Cootje23

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ontvang geen sms meer.

Sinds 22 oktober 2021 ontvang ik geen sms meer. Ik kan wel versturen en dat komt ook aan bij de afzender. Heb inmiddels van alles geprobeerd maar niets werkt. Ik zie dat meerdere personen hiermee te maken hebben. Ik hoop hier een oplossing te krijgen/ vinden

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Cootje23
Apart dat je geen SMS meer kunt ontvangen maar wel kunt versturen. Om duidelijk te krijgen waar het precies mis gaat, heb ik nog een aantal vragen.
- Gaat het om een SMS vanuit een bedrijf of vanuit een 06 nummer?
- Om wat voor een toestel gaat het? 
- Heb je de simkaart al eens getest in een ander toestel? Komen hier de SMS'jes wel op binnen? 
- Heb je het toestel al eens uitgeschakeld en opnieuw opgestart? 
 

Cootje23
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Steven,

Raar is het zeker. Donderdagavond laat nog sms ontvangen en vanaf vrijdagochtend lukt het niet meer. Ik heb mijn sim in twee andere telefoons geprobeerd en ook daarop ontvang ik geen sms. Het gaat om  particuliere 06 nummers. Ik heb alle instellingen nagekeken en ook die kloppen. Mijn toestel is een Xiaomi Pico F2 pro. Doet het voor de rest prima, ook altijd gedaan tot dit akkefietje.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Cootje23 Kun je voor mij eens controleren welk nummer ingesteld staat bij de SMS centralenummer (SMS - instellingen - Overige of geadvanceerde instellingen).

Kun je mij een privebericht sturen via hier? Je kunt hier bovenaan klikken op een nieuw bericht. Vervolgens voeg je mij toe als ontvanger.
In het bericht mag je de volgende gegevens vermelden voor de verificatie:
- Voor- en achternaam
- Adres en postcode
- Geboortedatum en mobiel nummer
- Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer 
Dan kan ik het een en ander eens bij ons voor je controleren. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Het SMSC nummer is inderdaad +316540881000. Daar kan het probleem niet liggen! Ik heb gelijk naar de instellingen bij ons gekeken en zie dat alles correct staat. Ik heb voor de zekerheid even de optie SMS op niet mogelijk gezet en daarna weer terug op mogelijk. Ook heb ik je nummer even van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Kun je voor mij het toestel 2 tot 3 minuten uitzetten en daarna weer opnieuw opstarten? Ik hoor graag of het nu wel mogelijk is om SMS'jes te ontvangen @Cootje23.

Cootje23
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heelaas, niet gelukt..ik kan nog steeds geen sms ontvangen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Ah, flink balen dat dit nog niet de oplossing is @Cootje23. We zullen dan zwaarder geschut moeten inzetten in de vorm van een onderzoek door onze technische dienst. Kun je @Louis opnieuw een privéberichtje sturen met daarin de nummers & tijdstippen waarop een SMS is verstuurd naar jouw nummer? Het liefst zoveel mogelijk voorbeelden en indien bekend ook de provider van de andere nummers die de SMS versturen. 

We zien je berichtje graag tegemoet, zodat we het onderzoek voor je kunnen aanmaken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic