1
Vraag
2
Reacties
Damaru27

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ongepaste voicemail, onbekend nummer

Goedemiddag,

 

Ik ben eerste kerstdag om 23:11 gebeld door een onbekend nummer. Mijn telefoon (samsung galaxy a50) blokkeert deze nummers automatisch. Hierdoor worden de telefoontjes doorgeschakeld naar de voicemail.
9 van de 10 keer is het een callcenter die je belt en staat er niks in de voicemail of onverstaanbaar gemompel van een werkvloer, maar nu bleek het een dame te zijn (volgens mij robotstem) die opnam met ‘hey liefje’… en nog twee zeer ongepaste seksuele vragen.

Ik ben sinds vrijdag niet meer gebeld door het nummer, maar maak me er al dagen zorgen over. Wat kan dit zijn? En hebben er meer mensen last van?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Damaru27 
Welkom bij de klanten helpen klanten community van Vodafone.

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt maar zolang deze mensen je bellen, en jij niet zelf deze terug belt, dan is er niets aan de hand. Waarschijnlijk een nieuwe manier van phishing of wat daarop lijkt. Dat je niet meer terug gebeld bent zou kunnen zijn dat het systeem, dat automatisch zomaar nummer belt (dus een eigen combinatie maakt), denk dat het nummer niet in gebruik is of merkt dat ze er toch niet doorheen komen en laten het dan gaan. Voor hun zijn daar ook kosten aan om te bellen en als er geen winst te halen is, gaan ze door naar een ander nummer.

Ik ken het nog niet, ook niet eerder vernomen. Gewoon niet opnemen, lekker laten gaan. Behalve als je een liefje hebt natuurlijk, die moet je dan wel te vriend houden 

Sorry, voor mijn laatste zin, maar ik relativeer het altijd liever aan de leuke kant dan aan de sombere kant. Nogmaals, zolang je zelf niets doet, nergens in trapt en niet opneemt, is er niets aan de hand, tenminste daar ga ik vanuit. Dat is vaak zo met phishing, pas als je zelf iets doet, dan gaat het mis. 

In ieder geval alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Hoi @Damaru27 
Welkom bij de klanten helpen klanten community van Vodafone.

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt maar zolang deze mensen je bellen, en jij niet zelf deze terug belt, dan is er niets aan de hand. Waarschijnlijk een nieuwe manier van phishing of wat daarop lijkt. Dat je niet meer terug gebeld bent zou kunnen zijn dat het systeem, dat automatisch zomaar nummer belt (dus een eigen combinatie maakt), denk dat het nummer niet in gebruik is of merkt dat ze er toch niet doorheen komen en laten het dan gaan. Voor hun zijn daar ook kosten aan om te bellen en als er geen winst te halen is, gaan ze door naar een ander nummer.

Ik ken het nog niet, ook niet eerder vernomen. Gewoon niet opnemen, lekker laten gaan. Behalve als je een liefje hebt natuurlijk, die moet je dan wel te vriend houden 

Sorry, voor mijn laatste zin, maar ik relativeer het altijd liever aan de leuke kant dan aan de sombere kant. Nogmaals, zolang je zelf niets doet, nergens in trapt en niet opneemt, is er niets aan de hand, tenminste daar ga ik vanuit. Dat is vaak zo met phishing, pas als je zelf iets doet, dan gaat het mis. 

In ieder geval alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst 

Damaru27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie!

Ik kan ook niet terugbellen, want het betreft een anoniem gesprek..
Ik sta vanaf 23 november ingeschreven in het bel-me-niet register dus had verwacht deze telefoontjes niet meer te krijgen helaas. 

En dat lief je dat heb ik al, en die zat naast me op de bank 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11785Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3094Likes

Het zijn computers die willekeurige nummers bellen. Daar heb je met het bel-me-niet register niets aan. Die is er alleen voor Nederlandse bedrijven, die zich wel aan de wet houden. Maar altijd goed om daar bij ingeschreven te staan. Kijk ook eens bij www.payinfo.nl en schrijf je uit voor betaal sms'jes. Altijd handig en ook fijn om onnodig op kosten te komen.

Fijn om te horen dat je liefje naast je op de bank zat. Dan komt het wel goed 

Damaru27
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Jammer dat er geen mensen reageren die hier ook mee te maken hebben gehad. Zou goed zijn voor mijn innerlijke rust. 

Wat zeg jij? Voicemail uit? Of gewoon zo laten. Vrijdag is de laatste keer dat ik er wat van vernomen heb.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas vallen deze telefoontjes onder Wangiri fraude en staat dit los van het Bel-me-niet-register @Damaru27
Het enige wat ik kan adviseren is om anonieme oproepen te blokkeren in je telefoon. Staat de voicemail aan, dan gaan ze gelijk door naar de voicemail.
Dat zal een keuze zijn die je zelf moet maken. Ik heb mijn voicemail aanstaan. Dan komen ze maar direct op de Voicemail uit. Kan er verder ook niks gebeuren en als ik eventueel andere gesprek mis, dan weet ik in ieder geval wie gebeld heeft. 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic