1
Vraag
2
Reacties
Jordy44

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Onenumber aanvragen maar kan niet configureren met netwerk

Vorige week hebben wij een Apple Watch SE 40 mm met cellulair aangeschaft. Alles volgens het boekje geïnstalleerd, bij mijn iPhone en bij de Apple Watch de allerlaatste updates uitgevoerd. Maar we krijgen de welbekende foutmelding te zien en kunnen geen Onenumber aanvragen. 

We zijn naar de winkel geweest maar daar kregen we te horen dat ze het niet wisten en dat ze hier nog niet in getraind waren. En o ja, het is een voorrecht dat ze met ons wilden meekijken want eigenlijk hoeven ze ons daar helemaal niet mee te helpen?! (Lekker klantvriendelijk.)

Vervolgens maar de klantenservice gebeld, ruim een kwartier mee aan de telefoon gezeten, deze mevrouw wist het uiteindelijk niet, had nog een andere afdeling geraadpleegd en moest toen tegen mij zeggen dat ik ermee naar de winkel moest. Aangezien ik er niet van houd om van het kastje naar de muur te worden gestuurd, dacht ik het via hier te proberen.

 

Overigens ook al een stappenplan geprobeerd wat ik hier tegenkwam maar dat werkte ook niet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het is ons gelukt ondanks jullie ‘hulp’. (Ik denk de volgende keer wel drie keer na voor ik weer met Vodafone in zee ga.) Wat blijkt? Mijn kapster kwam met het idee om de vraag eens voor te leggen aan chatgpt en die gaf aan dat de iPhone en de Apple Watch dezelfde Apple id moeten hebben omdat je anders geen Onenumber kan aanvragen. Omdat we de Apple Watch voor onze zoon hadden gekocht, hadden we voor hem een Apple id gecreëerd en gekoppeld aan de Apple Watch.

Eind goed al goed, wel jammer dat we dit dan zelf voor mekaar krijgen, ik een eeuwigheid moet wachten op jullie hulp, ik uren in de winkel heb gezeten en alleen maar van het kastje naar de muur ben gestuurd. Maar jullie konden wel vanuit jullie retentieteam meermaals bellen met een of ander ‘fantastisch’ aanbod om mijn abonnement te verlengen. (Vanzelfsprekend mag dat ergens gestoken worden waar de zon niet schijnt.)

Om toch met een positieve noot te eindigen, bedankt voor het meedenken!

Bekijk in context

20 Reacties 20
Shane
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 9Likes

Hey @Jordy44, welkom op onze Community!

Ach, dat is geen leuke ervaring. Uiteindelijk wil je gewoon geholpen worden en niet van her naar der worden geleid. Excuses dat je hier zo tegenaan loopt. Goed dat je hiervoor een topic aanmaakt!

Wat voor Iphone gebruik je momenteel en is je toestel en Watch ook up-to-date met de laatste software? Om OneNumber te gebruiken is het van belang dat je een Iphone hebt met IOS 17.1 of hoger. Voor de Watch geldt: een Apple Watch GPS + Cellular (Series 4 met WatchOS 10.1 of hoger. Ook is het van belang dat de Smartwatch afkomstig is van binnen de EU. Smartwatches gekocht buiten de EU werken niet op het Europese netwerk.



Welke stappen onderneem je precies dat je hierop uit komt ? Dan heb ik even een duidelijk beeld hierbij. Zie ook: OneNumber.
 

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat heb ik allemaal al gedaan, zucht.

 

Ik heb wel 1000x jullie stappenplan doorlopen. Ik heb een iPhone 13 met iOS 18.3.2, de laatste update die beschikbaar is. De Apple Watch is bij Apple zelf gekocht in Europa en heeft ook de laatste update gehad.

 

Afgelopen maandag ben ik wéér naar de winkel geweest, daar heb ik ruim een uur gezeten en hebben alle vier de medewerkers die in de winkel waren zich ermee bemoeit. Er is een sim wissel geprobeerd, dat werkte niet. Ik had zelf ook het stappenplan gevolgd met je telefoon en applewatch uitzetten, de nano sim verwijderen, telefoon weer aan, nano sim er weer in plaatsen en daarna weer de applewatch aanzetten. Dat mocht ook niet baten.

 

Ik blijf elke keer in dezelfde loop hangen. Nadat ik weer had uitgelegd aan de medewerker dat het niet lukte, zij het niet konden vinden op Google, hebben ze gebeld, daar werd er uiteindelijk gezegd dat het een bekend probleem is en dat er een technische case aangemaakt moest worden. Ik was hoopvol dat er wat zou gebeuren maar die hoop was van korte duur. Het aanmaken van de case lukte niet want ‘computer says no’. Tot slot hebben ze nog contact opgenomen met de managers en ben ik weer naar huis gestuurd zonder oplossing en zonder case.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

O ja, voordat je met de vervolgvraag komt over de Apple Watch, ja het is er een speciaal met cellular want hij heeft een rode ring. We hebben deze speciaal zo aangeschaft. (Nogmaals via Apple zelf in Europa.)

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 171Posts
  • 32Oplossingen
  • 47Likes

Goedemiddag @Jordy44 

 

Ik zou hier graag eens wat verder in willen duiken en ook de status van de case willen inlezen. Wil je hiervoor je profiel aanvullen en je 06-nummer willen vermelden waar je OneNumber onder hebt aangevraagd? Zonder deze informatie kan ik helaas niets inzien 😞

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat zal ik doen, echter lukt het dus niet om Onenumber aan te vragen en is er dus voor zover ik weet ook nog geen case aangemaakt. Ik dacht dat ik dat al in mijn eerdere Posts duidelijk had uitgelegd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 171Posts
  • 32Oplossingen
  • 47Likes

@Jordy44 

Ik heb de casus even nader bekeken en mijn vermoeden denkt dat dit te maken heeft met het Red Together abonnement en de rechten die niet goed staan.
Wil je deze stappen eens volgen via MyVodafone?

Foutmelding - Geen 06 nummer gevonden

  • Log in op het My Vodafone account van de beheerder
  • Klik op Profiel
  • Klik op Ga naar gebruikers
  • Klik op Gegevens gebruiker wijzigen bij de gebruiker die de rechten nodig heeft
  • Scroll naar beneden en vink Abonnement beheren aan
  • Klik op Wijzigen
  • OneNumber bestellen via het My Vodafone account is nu mogelijk

     
Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Sorry maar hoe moet ik dit als particulier doen?

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het gevonden. Abonnement beheren stond al aan.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

En werkt dus niet. Is er iemand die een case kan aanmaken voor mijn probleem? 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @Jordy44

 

We hebben Case ID 15425910 aangemaakt en doorgezet naar onze specialisten. Dit wordt z.s.m. opgepakt, maar uiterlijk op 3 april. We houden dit voor je in de gaten en laten wat van ons horen zodra er meer bekend is.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heel graag, alvast bedankt.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer kan ik bericht verwachten? Ik heb nog steeds niets gehoord en het lukt nog steeds niet om OneNumber aan te vragen.

Jesse
Community Moderator
Community Moderator
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @Jordy44 ,

 

Ik vind het ontzettend balen dat het nog altijd niet geregeld is. Morgen zijn de juiste personen weer aanwezig. We gaan er morgenochtend direct mee aan de slag en laten wat van ons horen in dit topic.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 70Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

@Jordy44 We waren even over het feit heen gestapt dat 5-10 werkdagen ook kan betekenen dat het komende dagen pas opgepakt wordt. We houden het in de gaten, zodra er een update is hoor je het. 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator
  • 26Posts
  • 5Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @Jordy44 ,

 

Het spijt me dat het zo lang stil is gebleven van onze kant. Door een fout is jouw topic helaas pas vandaag opnieuw bij ons onder de aandacht gekomen. Het blijkt dat Case ID 15425910 in een verkeerde wachtrij terecht is gekomen en daardoor nooit is opgepakt. We hebben de case inmiddels in de juiste wachtrij geplaatst en voorzien van prioriteit. Daarnaast heb ik er direct opnieuw achteraan gemaild, zodat het met voorrang wordt opgepakt.

 

Ik begrijp dat dit ongeloofwaardig kan overkomen, zeker omdat er inmiddels al behoorlijk wat tijd verstreken is en je nog steeds geen stap verder bent. Daar kan ik alleen maar mijn oprechte excuses voor aanbieden. Ondanks alles wil ik je laten weten dat we hier nog steeds actief mee bezig zijn.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dit is toch wel te triest voor woorden. Ik wacht nu al ruim een maand, is er eindelijk een case aangemaakt, ontvang ik weer hetzelfde ‘computer says no’ antwoord.

 

Hoi, we hebben je klacht m.b.t. het niet kunnen bestellen van OneNumber (case 15425910) onderzocht. In de aansluiting van je nummer hebben we geen problemen gevonden. Om OneNumber succesvol te kunnen bestellen is het van belang om de meest recente iOS en WatchOS versies (geen beta-versies) te gebruiken. Dit zijn iOS 18.4.1 en WatchOS 11.4. Als deze nog niet in gebruik zijn verzoeken we je om deze te installeren en daarna het bestelproces opnieuw te doorlopen. Lukt het nog steeds niet, dan ontvangen we graag een datum en tijdstip van de laatste bestelpoging. Deze kun je toevoegen aan de case via My Vodafone of via de klantenservice. Vriendelijke groet, Vodafone”

 

Wat een schandalige service bieden jullie, ik mag toch verwachten dat jullie bij het aanmaken van een case alle bovengenoemde informatie wel vermelden?! Dat ik dit allemaal al heb gedaan en dat er al van alles is geprobeerd en dat het niet werkt?!!! Ik zit met een waardeloze Apple Watch omdat jullie het niet voor elkaar krijgen om even goed erin te duiken en elke keer maar blijven zeggen dat ik de laatste updates moet doen. Ik ben het zo zat om door jullie benaderd te worden als iemand die niet kan lezen en niet de benodigde stappen kan doorlopen!

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad heel ongeloofwaardig en dan ook nog een sms krijgen met “alles staat goed je moet je updates doen”. 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 163Posts
  • 29Oplossingen
  • 37Likes

Goedemiddag @Jordy44, begrijpelijk dat je nu graag een oplossing wil na deze lange tijd.

Er zit wat tijd tussen het aanmaken van de case en de vraag vanuit Vodafone om de software te updaten. Super dat alles nu in ieder geval up to date is. Zou je beide apparaten nog eens willen herstarten, en vervolgens een poging doen om te registreren? Mocht je de foutmelding krijgen, zou je hier dan een screenshot van kunnen maken? We ontvangen daar dan ook graag de datum en de tijd bij.

We kunnen ook proberen om My Vodafone los te koppelen van Mijn Ziggo. Je dient dan opnieuw een My Vodafone account aan te maken. Het is daarbij belangrijk dat je de registratie doet met een ander e-mailadres. Mogelijk lost dit het probleem op. Ik hoor graag van je of je hiermee akkoord gaat.

Jordy44
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij het screenshot, 30-4-2025, 07.57u

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic