Hoi!
Ik maak nu sinds een week gebruik van Vodafone, met veel plezier.
Bij mijn vorige provider werd ik op 't eind met enige regelmaat gebeld door een onbekend nummer (persoon zonder weergave), en ik vroeg mij af; is het te achterhalen waar vandaan er gebeld wordt?
Vanmorgen ging de telefoon; onbekend. Ik neem op, en krijg een paar vragen uit naam van één of andere energiemaatschappij. Hij vroeg of ik of ik mevrouw XXX ben, dit bevestigde ik. Vervolgens vraagt hij of ik nog woon op straat X. Hier ontstond een gek gesprek, want wanneer ik vroeg waar dit precies om ging, gaf hij nogmaals aan dat hij van één of andere energiemaatschappij was, en ik vroeg of hij dit kon herhalen aangezien ik het niet goed verstond. Vervolgens zegt hij dat hij voldoende weet, en hangt op.
Dit hele gesprek zit mij niet echt lekker, en heb dus nu mijn telefoon zo ingesteld dat
alle inkomende oproepen
zonder nummerweergave worden geblokkeerd, maar stel dat het bijvoorbeeld een instantie is waarvan ik weet dat deze belt o.i.d, dan is het wel heel vervelend.
Kan Vodafone achterhalen waar een bepaald nummer vandaan komt?
Zo heb ik bijvoorbeeld ook vrij recent een oproep ontvangen van telefoonnummers +31 73 762 0915 & +317 37 620 911 en na wat onderzoek op Google kom ik erachter dat dit zeer waarschijnlijk SPAM is.
Wat is hier tegen te doen?
Ik heb de twee nummers die boven aangegeven staan wel geblokkeerd, maar ik wil niet dat dit vervelend gaat worden...
Ik sta al jaren in het bel-me-niet register, maar dit helpt eigenlijk totaal niet.
Groeten,