1
Vraag
2
Reacties
Mstremmelaar

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OM customize ongevraagd op telefoon geïnstalleerd

Ik ben onlangs overgestapt naar Vodafone, nu drukte ik de sim in mijn telefoon en kreeg ik de melding of ik iets van Vodafone wilde installeren. Nu heb ik ergens bij instellingen 'OM Customize' staan en heb er niets aan en krijg het ook niet meer verwijderd. Wat is dit voor vreemde software en is mijn telefoon nu ongevraagd gebrand? Ik wil er graag zsm vanaf!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Klopt, om customize is van ons Mstremmelaar
Apart dat je hem niet kunt stoppen of kunt uitschakelen. deze optie heb ik namelijk wel.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mstremmelaar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik ben niet thuis in Android toestellen dus veel weet ik er niet van. Heb gelezen dat er dan een app op je toestel komt van Vodafone en als dat het geval is dan begrijp ik dat deze niet meer te verwijderen is. Weet dus niet of die nu ongevraagd gebrand is, dat zou natuurlijk niet moeten mogen.

Daarom mijn advies, loop even langs een Vodafone winkel en vraag daar of ze er even naar willen kijken. Die kunnen je dan ook meer uitleg geven en/of misschien op dat moment ter plekken helpen. Mocht er nog iemand anders zijn die je ander advies kan geven, dan hoor ik het ook graag. Leren is altijd fijn 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Mstremmelaar Energieboy

Zodra je de Vodafone Sim in je toestel stopt, wordt inderdaad OM Customize geïnstalleerd. Hier valt onder andere Vodafone Start onder. Wat je kunt doen is de app een keer openen. Daarna sluit je de app. Vervolgens ga je naar je instellingen en klik je op apps.
Vervolgens zoek je Vodafone Start en de OM Customize erbij. Zodra je er op klikt kun je de apps uitschakelen en evt. verwijderen. Daarnaast kun je de meldingen uitzetten daar of zodra er een melding in beeld komt. Laat je weten of het gelukt is?
Mstremmelaar
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, bedankt voor de reacties, ik heb start er bij geïnstalleerd en deze kan ik na openen gewoon verwijderen. Maar OM customize lijkt zich als systeemsoftware te gedragen en mag ik niet meer verwijderen. Ik kan er niet tegen dat Vodafone zich in laat met dit soort software, ik kan het niet openen en niet verwijderen en het verbruikt wel mobiele data.?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Klopt, om customize is van ons Mstremmelaar
Apart dat je hem niet kunt stoppen of kunt uitschakelen. deze optie heb ik namelijk wel.
Mstremmelaar
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan hem stoppen en uitschakelen maar niet meer verwijderen. Waarom wordt iets geïnstalleerd wat ik daarna er alleen met root rechten weer af kan krijgen. Dan heb ik geen garantie meer. Ik vindt het echt te gek voor woorden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Verwijderen kan inderdaad niet. Dit is omdat ook bijvoorbeeld bellen over Wifi en 4G hiermee te maken hebben.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Kunnen we via de Community nog iets voor je betekenen Mstremmelaar ?
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Steven wrote:
Hoi Mstremmelaar Energieboy


Zodra je de Vodafone Sim in je toestel stopt, wordt inderdaad OM Customize geïnstalleerd. Hier valt onder andere Vodafone Start onder. Wat je kunt doen is de app een keer openen. Daarna sluit je de app. Vervolgens ga je naar je instellingen en klik je op apps.
Vervolgens zoek je Vodafone Start en de OM Customize erbij. Zodra je er op klikt kun je de apps uitschakelen en evt. verwijderen. Daarnaast kun je de meldingen uitzetten daar of zodra er een melding in beeld komt. Laat je weten of het gelukt is?

Steven Puur uit nieuwsgierigheid heb ik gekeken of op mijn toestel Nokia 8 OM Customize ook geïnstalleerd is.
Als afzonderlijke app kom ik OM customize niet tegen. Wel Vodafone Start die ik kan verwijderen. (Niet gedaan overigens.)
Kan het er mee te maken hebben dat de Nokia 8 niet geschikt is voor bellen over Wifi?
4G en 4G+ werken verder prima.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat kan maar Vodafone Start is hier ook een onderdeel van BasBanning
Meestal schakel ik (zodra ik een nieuwe telefoon heb) dit soort apps handmatig uit. Hetzelfde doe ik ook met de apps vanuit de fabrikant.
Ik doe ze niet verwijderen, want dan blijven ze terugkomen.
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Steven wrote:
Dat kan maar Vodafone Start is hier ook een onderdeel van BasBanning
Meestal schakel ik (zodra ik een nieuwe telefoon heb) dit soort apps handmatig uit. Hetzelfde doe ik ook met de apps vanuit de fabrikant.
Ik doe ze niet verwijderen, want dan blijven ze terugkomen.


Steven
Dank voor je reactie.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic