1
Vraag
2
Reacties
PvanW

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet gebeld worden en geen SMS ontvangen

Drie weken geleden ben ik mijn telefoon kwijtgeraakt, heb de SMS laten blokkeren en een nieuwe SMS aangevraagd en gekregen. Na deze geïnstalleerd te hebben bleek ik wel te kunnen bellen, maar niet gebeld te kunnen worden. Ook SMS berichten worden niet ontvangen. Van alles geprobeerd: SIM in andere telefoons, aan/uit zetten etc. Er was een vermoeden was dat de simkaart kapot was en een nieuwe SIM gekregen.  Echter zelfde probleem (ook na SIM in andere telefoons; aan/uit, ander netwerk kiezen).

Voor Vodafone is het niet duidelijk wat er aan de hand is en hoe dit opgelost kan worden (behalve een bezoek aan de Vodafone winkel).  Ook  als antwoord gekregen dat alles zou moeten werken (hoewel Vodafone mijn nummer ook zou kunnen bellen en dan geen gehoor krijgen). Wellicht helpt overstap naar andere provider om weer gebeld te kunnen worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk even het systeem erbij gepakt voor je. 
Ik zie dat het simkaartnummer overeenkomt. De simkaart is correct geactiveerd.
Vervolgens ben ik gaan kijken naar de facturen. Deze zijn netjes op tijd betaald. Hierdoor is er geen blokkade geplaatst.
Daarna heb ik de instellingen bij ons gecontroleerd betreft gesprekken en sms. Deze staan goed. Je kunt zowel inkomende gesprekken ontvangen als sms.

Kun je in het toestel eens controleren welk nummer je als sms centrale nummer hebt staan? 
Ik heb je nummer voor de zekerheid van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Kun je voor mij eens het toestel opnieuw opstarten? 
 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @PvanW 

Welkom op de Community van Vodafone.
Dat is een aparte situatie die je hier beschrijft. Als ik het goed begrijp, ben je je telefoon kwijt geraakt en heb je de sim laten blokkeren. Vervolgens heb je een nieuwe sim aangevraagd en geïnstalleerd.
Sindsdien kun je tot op heden niet gebeld worden of een sms ontvangen. Klopt dat? 

Ik kijk graag met je mee hiervoor. Kun je voor mij je profiel aanvullen met de gegevens. Bij Ziggo klantnummer mag je het simkaartnummer vermelden van de laatste nieuwe sim die je gekregen hebt. 
Kun je mij een seintje geven als je dit gedaan hebt? 

PvanW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Veel dank en gedaan

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb gelijk even het systeem erbij gepakt voor je. 
Ik zie dat het simkaartnummer overeenkomt. De simkaart is correct geactiveerd.
Vervolgens ben ik gaan kijken naar de facturen. Deze zijn netjes op tijd betaald. Hierdoor is er geen blokkade geplaatst.
Daarna heb ik de instellingen bij ons gecontroleerd betreft gesprekken en sms. Deze staan goed. Je kunt zowel inkomende gesprekken ontvangen als sms.

Kun je in het toestel eens controleren welk nummer je als sms centrale nummer hebt staan? 
Ik heb je nummer voor de zekerheid van het netwerk afgehaald en er terug opgezet. Kun je voor mij eens het toestel opnieuw opstarten? 
 

PvanW
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super. Ik denk dat de "reset” mbt het netwerk geholpen heeft wat nu doet alles het weer. Veel dank

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @PvanW!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic