Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

323 Reacties 323
SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Dit topic is gestart in oktober 2021, nu april 2022 en 199 reacties verder nog steeds geen oplossing. Nu vind ik dit nog niet eens het ergste, maar het niet krijgen van een regelmatige update is gewoon onacceptabel. Het is muisstil van de kant van Vodafone. Bestaan wij niet? Worden alle Motorola gebruikers gewoon genegeerd? Doe dat dan ook bij het innen van het maandelijkse kosten. Doe iets Vodafone! Geef een reactie, een update, iets!! En dan bedoel ik niet de standaard "we zijn er mee bezig" want daar geloof ik niet meer in. 

Janneman1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sluit ik mij volledig bij aan!!!!!!!!

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@SenV topic staat gewoon gemarkeerd als opgelost hoor, er is dus geen probleem volgens Vodafone! Maar hoe makkelijk ze je afwimpelen met we zijn bezig, is te treurig voor woorden! Geen update niets nada noppes! En in de winkel word je gewoon uitgelachen met de reden daarom verkopen we geen Motorola.

 

Dus omdat Vodafone ziet te maken, is Motorola ook de dupe hiervan. Maar blijkbaar kan dit in het wereldje van abonnementen. Krijg er ondertussen een Viaplay gevoel bij....

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@rolfie Dan gaan we het via LinkedIn en/of twitter doen want dit is belachelijk. Laatste optie is gewoon de automatische incasso stop zetten, kijken hoe snel ze dan reageren

haleber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Alex,

Wat gaat er nu gebeuren?!

Je weet dat het probleem nog bestaat, maar je vindt dat er geen actie of opvolging hoeft te gebeuren.

Mijn conclusie is dan alleen maar dat je volledig incompetent bent voor je werk.

Hopelijk krijg je een nieuw inzicht en wordt dit probleem gewoon opgepakt en opgelost, zoals dat allang had moeten gebeuren.

Succes met probleem solving alvast.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Beste Vodafone,
Of wel, beste @Alex en/of @Mark 
Het spijt me dit te moeten zeggen, maar ik ben het volledig eens met al deze klanten. Het is toch eigenlijk best heel gênant dat Vodafone geen enkele update geeft over deze gang van zaken. Dat klanten in de winkel horen dat Vodafone geen Motorola verkoopt omdat deze niet goed zou werken met het netwerk, dit kan toch niet?! Daarnaast stapelen de problemen alleen maar op. Waarom moet het allemaal zo lang duren en waarom krijgen deze mensen vanuit Vodafone geen compensatie aangeboden? 

Mijn advies aan alle klanten, die hier een probleem mee hebben, lees deze pagina van het ACM consuwijzer. Vodafone heeft nu inmiddels tijd genoeg gehad om dit probleem op te lossen en als je bewijzen hebt dat je al zo’n lange tijd niets kunt met je ING, DigiD of welke app dan ook, noteer dit en stuur dit mee! 

Ik wens jullie allemaal succes met deze strijd en hoop dat Vodafone op korte termijn iets kan doen. Bij deze, fijne paasdagen 👍

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Vodafone.de is gewoon alles bereikbaar, net 5 seconden geleden getest! Misschien moet Vodafone NL maar contact opnemen met Vodafone DE.

Oldpike

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zelf ook dit probleem veel contact gehad met Vodafone en ING werkt alleen met 2/3g bij ING moeten ze lachen toen ik vertelde dat ik een Motorola telefoon heb met Vodafone abbonement maar het vreemde is dat er word verteld dat het een probleem is met Motorola maar nu ben ik in Duitsland en je raad het nooit alles werkt op 4/5g via Vodafone Duitsland dus eigenlijk heb het niks te maken met Motorola maar met Vodafone Nederland

GertJan2022

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem al een hele tijd. Heb idd vodafone, motorola, en ING app. Een moeilijke driehoek, zo blijkt. Ik was in de veronderstelling dat dit probleem wel een keer opgelost zou worden maar het schiet nog niet op.

 

Ik las de "oplossing" die zegt dat je 4g uit moet zetten (3g/2g) en vervolgens naar de app, dan 4g weer aanzetten. Dit werkte niet bij mij.

 

Wat wel werkt: instelling "ALLEEN 2G". Dan start de ING app.

Wat ik gedaan heb:

* Alleen 3g/2g aan

* start ING app --> geen verbinding. werkt niet

* 4G aan

* Ing app --> werkt nog steeds niet

* ALLEEN 2G aan

* ING app werkt (tot mijn verbazing)

* 4G weer aan

* INg app werkt nog steeds niet.

 

lang verhaal kort. bij mij werkt alleen 2g. 

evelk

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oldpike,

Ook niet helemaal waar dat alleen Vodafone NL een rol zou spelen. In onderstaande situatie maakt het blijkbaar wel uit dat toeste waar de ING app op draait een Motorola toestel is.

 

* Samsung telefoon, Vodafone abonnement. Op deze Samsung telefoon werkt ING app prima via 4/5G.
* Zet je een hotspot aan op de Samsung telefoon, en verbind je een Motorola (g100) telefoon via deze hotspot, dan werkt de ING app op de Motorola telefoon vervolgens niet.
* Als je op de Samsung 2/3g aanzet, dan werkt de ING app op beide toestellen (Samsung rechtstreeks, Motorola via hotspot) zoals het zou moeten.

RudyV

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Ik zit nu in Griekenland (Kos) op 4g netwerk vodafone.gr en alles doet t hier gewoon, DigiD, ING app, corona check app.

Ter info

 

 

 

 

Ron5

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nu zou een analyse toch snel gemaakt moeten kunnen worden.

TheNeut

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Blijkbaar niet, teleurstellend!
Ook ik heb er al maanden last van Moto G 5G met HollandsNieuwe (Vodafone netwerk). o.a. ING, DigiD

PR*

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben inmiddels ook wel erg benieuwd naar welke concrete stappen tot nu toe zijn gezet om dit probleem op te lossen. Het blijft te lang oorverdovend stil aan de kant van Vodafone om ergens vertrouwen te wekken dat er iets gebeurt. Een 'we zijn er mee bezig' als zoethoudertje kan echt niet meer. Ik heb er niet eens dagelijks last van (geen ING) en ik irriteer me al mateloos. @Alex ik neem aan dat je ons wel kan inlichten over de acties die zijn ondernomen en nog lopen? Ook zou het minder misleidend zijn om de tag 'opgelost' van dit topic te verwijderen. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi allen,

 

Helaas wederom geen inhoudelijke update. Sorry. Omdat er veel diverse partijen bij betrokken zijn, is voor ons niet direct de laatste status in te zien. We hebben wederom navraag gedaan naar de huidige stand van zaken met betrekking tot dit probleem. Zodra we terugkoppeling hebben, delen we dat uiteraard direct.

 

Ook zou het minder misleidend zijn om de tag 'opgelost' van dit topic te verwijderen.

Dit gebeurt automatisch op het moment dat er een oplossing is gekozen door de topicstarter of een moderator. In een eerder stadium van dit probleem was de genoemde workaround de oplossing. Het maakt voor onze escalatie niets uit, maar kan me voorstellen dat het voor (nieuwe) bezoekers verwarrend is. Ik heb de antwoorden dan ook ongedaan gemaakt en daarmee deze status weg gehaald.

myferinga

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hier in Denemarken en in Duitsland doet de ING app het gewoon op mijn Motorola toestel, eerder deed de app het ook toen ik nog een tele 2 abonnement had. Dus het probleem ligt echt bij jullie. Kortom, ik heb erg veel spijt van mijn overstap naar hollands nieuwe (Vodafone). Ik ga er dus niet mee akkoord dat dit probleem niet opgelost wordt. Thuis in Nederland ga ik weer contact opnemen. Via deze website kan je een brief sturen : https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste....

Maar ik ben blij dat ik hier op vakantie gewoon wel kan betalen zonder gedoe met instellingen wijzigen naar 2g of wifi zoeken...maar dat is dankzij een andere telecomprovider

Albert 1

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Even ter informatie. Op Vodafone Spanje netwerk werkt alles goed. Maar Vodafone heeft hier nog wel een 3g netwerk. Volgens mij is het probleem dat Vodafone Nederland het 3g netwerk opgeheven heeft. Ben benieuwd of Vodafone in de andere landen waar het nog goed werkt 3g nog draaiend heeft. 

 

jprphrst1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb, net als vele anderen, dit probleem vorig jaar al gemeld maar het werkt nog steeds niet. Het heeft me in ieder geval 1 keer in de problemen gebracht. Doe er wat aan!!

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Helaas Jan Pieter, Vodafone wil geen moeite doen om dit probleem op te lossen. Anders was het probleem al lang opgelost natuurlijk. Blijkbaar maalt Vodafone niet om 10.000 of iets meer abonnees die al lange tijd problemen ondervinden met Vodafone icm een Motorola telefoontoestel.

Het moet inmiddels voor iedereen duidelijk zijn dat Vodafone een waardeloos bedrijf is. Vodafone gaat de gevolgen hiervan vanzelfsprekend ondervinden. Voor dit moment raad ik iedereen aan om naar een betrouwbare provider over te stappen. 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Het werkt buiten Nederland overal goed. Dat maakt het zo schrijnend. Vodafone Nederland is het probleem. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic