Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
lonnie2205

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Al bijna een jaar geen ING via mobiel internet. Hier ook netjes gemeld in maart, maar zoals de meeste kunnen lezen, wil het nog niet heel erg opschieten met de oplossing vanuit Motorola / ING / Vodafone. Oplossingen als zet hem op 2G of 3G werkt als het al werkt heel traag, en dat het zou werken na een update naar android 11 heb ik ook nog niet onder vonden.  Voor mij is het al ingesleten dat op het moment dat ik de ING app wil gebruiken, ik eerst even NORD VPN laat verbinden, hierna geen probleem. Dus wat het probleem ook mag zijn, ik ga er niet eens meer op wachten. Iederkeer als ik een melding krijg dat er een nieuwe reactie is, denk ik zou het op gelost zijn, zoals ook al een tijd bij het topic staat, of is het weer een reactie waarom het lang duurt of niet word op gelost. Daar ben ik nu klaar mee, en ga me afmelden hier.
Doe gewoon een VPN installeren en ga verder met je leven en verspil geen tijd meer in het trekken aan een dood paard hier in het forum.

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dan heb je mazzel, en mag je blij wezen dat het bij jou nu werkt! Denk dat we jaloers zijn.

 

Wat energie boy betreft, lekker links laten liggen. Reageert vaker en lees er ondertussen al aardig overheen!

sh181940

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bij werkt de ing app weer. Ben overgestapt naar Ben

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Logisch, het probleem bestaat exclusief bij Voafone Nederland. Nergens anders.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Precies, een complete farce en pure onwil om het probleem op te lossen.

h.a.kloosterman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb hetzelfde probleem,  niet alleen op 4G maar ook op 5G. Zowel Vodafone, ING als Motorola wijzen naar elkaar.

Koertdj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In het buitenland geen probleem. Ben afgelopen maand in Zwitserland, Italië, Duitsland en Frankrijk geweest, was nergens een probleem

 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Dat was al bekend. Het probleem is exclusief van Vodafone Nederland.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik weet dat ik van sommige mensen niet meer reageren mag, maar ik doe het nu toch.
Zojuist iemand die schreef dat er voor de Motorola een nieuwe Android versie uit is, nummer 11 (Android 11). Zijn er al mensen die deze versie op hun toestel hebben en zo ja, is het probleem met ING/Motorola dan opgelost? Nogmaals, ik weet niet of het daar aan ligt en dat het jullie probleem oplost, maar als er een nieuwe versie is, altijd proberen, toch?! 

Succes en laat weten of het is gelukt, of niet. 

TheNeut

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gek genoeg kon ik vorige week donderdag  met mijn moto g 5g en Hollandsnieuwe gewoon bankieren met 4g. Later die dag en sindsdien wederom niet meer.:'(

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Een tijd terug heeft iemand dat hier al gemeld, na android 11 update geen problemen. Bleef helaas bij 1 persoon en aangezien ik toen al op Android 12 draaide voor mij al helemaal niet van toepassing. Heb er met Android 11 en 12 last mee.

 

Android 13 is inmiddels uit, dat je nu nog een update naar Android 11 krijgt (buiten de one vision om, maar die is er ook al een paar maanden) is wel erg laat.... Update bij de one vision heeft trouwens bij mijn moeder ook de ING problemen niet opgelost.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh jee, bedankt @rolfie 
Ik wist niet dat er al een Android 13 uit was. Zal ik eens melden in die andere topic, misschien heeft die man nog een oude versie. Lijkt me niet dat Motorola verschillende Android versies heeft?! Ik weet het niet, heb geen Motorola, maar probeer zoveel mogelijk te helpen waar kan. 

** bedankt voor je reactie hieronder Rolfie **

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Android 13 is nog niet uit op Motorola telefoons, dit duurt doorgaans minimaal een half jaar. Ik wilde er alleen maar mee vertellen dat de Android versie niets uit maakt. En dat als je nu pas android 11 krijgt het wel heel laat is terwijl als je nu een os update krijgt je vaak 12 krijgt. Met uitzondering van de one vision dus, daar was jaar terug de update terug getrokken naar 11 vanwege problemen. Deze is een paar maanden geleden alsnog uitgerold.

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb al een hele tijd android 11 op mijn Motorola Hyper maar de ING of DigiD apps werken niet!

mellewillemse

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net een nieuw toestel Motorola G100 gekocht, en overgestapt naar Vodaphone.  Tot ik er net achter kom dat ik (buiten wifi) geen toegang heb tot de ing app.    
De app werkte nog wel toen ik vorige week op mijn oude aanbieder KPN zat.

Dus ik lees hier het forum, en zie dat vodaphone hier blijkbaar (al langere tijd)  geen oplossing voor bied. Terwijl het overduidelijk een Vodafone issue is.  Dezelfde telefoon en app op andere aanbieder. Dit is dus een Vodafone probleem.




rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Succes! Gebruik je opzegtermijn nu het nog kan, er zal echt niets meer aan gedaan worden!

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes
  • Het is belangrijk om in te zien dat een keuze voor een Vodafone abonnement in combinatie met een Motorola toestel een zeer ongelukkige is. Hier zou tegen gewaarschuwd moeten worden. Vodafone Nederland weigert consequent om de problemen te verhelpen en komt aan met onderzoeken, valse beschuldigingen aan andere partijen en doorzichtige smoesjes. Het probleem speelt al 2 jaar en al die tijd is er niets aan gedaan om het op te lossen.
Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Meteen je abonnement met Vodafone annuleren!

Vodafone gaat hier namelijk NIETS aan doen.

Jouw DigiD app werkt ook niet zonder Wifi.

mellewillemse

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb net even getest met enkele vpn apps.   Als ik via 5g verbonden ben en dan een vpn activeer, werkt de ing app wel goed. 

 

Natuurlijk is dit geen acceptable oplossing, maar soms een noodzakelijke work-around.

 

Ik heb zelf geen DigiD app in gebruik.  Mogelijk kan iemand anders controleren of dit voor DigiD ook een work-around kan zijn.

 

 

 

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, maar was al bekend ook DigId werkt via VPN

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic