Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
TheNeut

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij gebruik van de ing app werkt het bij mij dan ook NIET. 

WillemC

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag geprobeerd middels een hotspot die als abonnement via HollandsNieuwe loopt. Helaas ook dan is het niet mogelijk in te loggen. Verklaarbaar aangezien HollandsNieuwe een dochteronderneming van Vodafone is en van het Vodafone netwerk gebruik maakt. Met een andere provider kan ik het (nog) niet testen.

Renatedv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nou, ik ben er helemaal klaar mee. Ik heb het probleem nu al zo lang (sinds ik een nieuwe Motorola heb; bij mijn vorige Motorola toestel en hetzelfde abonnement had ik het probleem niet). In augustus loopt m'n contract af en ga ik 100% zeker naar een provider waarbij ik normaal kan internetbankieren. 

Johan64

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan niet in ing app en digi d app in 4G werken alleen via wifi.

Is er al een oplossing voor dit probleem??

Johan64

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Werkt bij mij niet. Als ik instellingen op 3G zet werk hij wel zet ik hem terug naar 4 G niet meer??

Johan64

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ing app werkt op mijn motorola prima  ( kpn provider) app werkt niet op mijn dochter s Samsung ( vodafone provider)

Lijkt mij Vodafone probleem

haleber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Alex,

Vertel eens een update over dit probleem. Geen progressie is ook een update. Ik lees dat jullie hard aan het werk zijn, mijn verwachting is dan ook dat er echt wel iets te melden is. Laat maar doorkomen!

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met combinatie Samsung/Vodafone ook niet?

HansF

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit probleem door Vodafone wordt opgelost. Ik heb dus maar in arren moede een Samsung Galaxy A13 aangeschaft voor €158. Hiermee werkt tenminste alles weer naar behoren. Ik wacht met belangstelling af of er ooit een oplossing komt.

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedkoper om 'n VPN aan te schaffen.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik wil nogmaals benadrukken dat Vodafone geen enkele intentie heeft om dit probleem op te lossen. Het speelt nu al bijna 2 jaar en Vodafone is al die tijd op de hoogte van het probleem geweest. Vodafone heeft geen andere acties ondernomen dan het opzetten van een soort enquête om de problemen in kaart te brengen waarvan zij dus al op de hoogte zijn. Wel hebben zij zich heel even ingespannen met het de schuld in de schoenen schuiven van andere partijen.

Dit terwijl inmiddels klip en klaar is dat geen enkele Motorola gebruiker deze problemen ondervindt bij andere providers.

Woorden schieten simpelweg tekort om uit te drukken hoe slecht de service van Vodafone is. Daarnaast maakt Vodafone Nederland zich schuldig aan misleiding. 

J-B

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ook ik ondervind het probleem dat ik met mijn Motorola g60 de Ing-app niet via Vodafone data kan gebruiken. De truc van heen en weer switchen van 3g naar 4g werkt niet.

Wat ik heel vreemd vind is dat net over de grens het wel mogelijk is om zonder wifi de ing- app te gebruiken via vodafone.de (Dsl) en via Proximus ( België). Waarom daar wel en met Vodafone.nl niet?

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Hi Alex,

Ik zie dat dit topic weer (?) op opgelost staat. We zijn het allemaal wel met elkaar eens dat dit niet het geval is.

Kan je de status ‘opgelost’ weer intrekken svp totdat dit probleem wel is opgelost?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb het antwoord wat als juiste antwoord is geselecteerd verwijderd. Op dit moment loopt het onderzoek nog. Zodra er meer bekend is, melden wij dit hier in het topic

haleber

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Steven,

dan horen we dus nooit meer wat bedoel je.

Onder welk issue nummer loopt dit onderzoek binnen Vodafone.

 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Het onderzoek? Wat klinkt dat toch gewichtig..

Het is een compleet wassen neus. 

Een onderzoek instellen naar wat men bij Vodafone al heel lang weet. 

'Het onderzoek loopt' Wie denkt Vodafone Nederland hiermee voor de gek te houden? 

rolfie

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Sorry Steven, maar jullie mogen nu toch echt wel inhoudelijke gaan reageren. Het onderzoek loopt nog is zeker niet meer voldoende om te melden! 

 

Het probleem ligt duidelijk bij Vodafone, nu dualsim andere profiteer werkt, jullie niet. Erg jammer dat jullie het naar Motorola afschuiven en in de winkel terwijl het toch echt jullie probleem is!

 

Als ik een afschrijving storneer, en jullie 6 maanden vertel dat het onderzoek nog loopt accepteren jullie dit toch ook niet? Er wordt nog geen eens iets aangeboden aan de gedupeerde klanten, ja een andere telefoon kopen.... Doen jullie dit dan voor ons? Onze eigen keuze telefoon dan wel hé! Zou wel tof wezen, maar ja klanten zijn er tegenwoordig alleen maar om uit te melken niet om te helpen.

sh181940

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb ook al maanden problemen met mijn motorola ING app. Problem ligt bij Vodafone nederland. Ik ben grenswerker. Als ik op vodafone duitsland zit heb ik geen problemen en werkt de app gewoon.......Zit er ook aan te denken om over te stappen naar een andere provider

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Ik ben op dit moment samen met18 andere Motorola - gebruikers bezig om een schadeclaim tegen Vodafone Nederland in te dienen. De consumentenprogramma's Kassa en Radar zijn inmiddels zeer geïnteresseerd in dit onderwerp. Ik houd jullie op de hoogte! 

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Top! Is ook belachelijk de lakse houding van Vodafone. Helaas zit ik zelf bij Hollandsnieuwe en moet het via hen afhandelen maar het geeft opties

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic